(تصاویر) راننده ایرانی که دنیای ورزش را تکان داد!

[ad_1]

اتفاقی که در دور پایانی مسابقه فرمول 1 در سال 2021 رخ داد، نام ایرانی را به ترند توییتر تبدیل کرد.

به گزارش “ورزش سه”، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام خانوادگی خود را به زبان انگلیسی در توییتر جستجو کنید. در چند ساعت گذشته با 15000 توییت مواجه خواهید شد. توییت هایی که آن را به یکی از ترندهای توییتر تبدیل کردند. در مورد نیکلاس لطیفی صحبت می کنیم.

به پیشنهاد اسپانسر خود وارد فرمول 1 شوید

نیکلاس لطیفی سال گذشته نامی برای خود دست و پا کرد. در آن زمان، برخی از رسانه ها ادعا کردند که «پدر ثروتمند نیکلاس حدود 35 میلیون دلار برای پیوستن پسرش به تیم ویلیامز پرداخت کرده است. پدر او مایکل نیز سرمایه گذار مک لارن است و بسیاری پیش بینی می کنند که نیکلاس در سال های آینده به تیم مک لارن خواهد پیوست.

راننده دستمزدی که برخی رسانه ها آن را راننده جنتلمن نیز می نامند با کمی طنز از رانندگانی می گوید که نه تنها برای پیوستن به تیم های فرمول 1 دستمزدی دریافت نمی کنند، بلکه مبالغ بالایی نیز می پردازند یا با یک اسپانسر چاق و نرم و پیشنهادی که اینطور نیست. رد کردن آسان! لطیفی از این طریق وارد مسابقات فرمول 1 شد و قراردادی را با جورج راسل که او نیز یک راننده پولی بود به عنوان راننده ویلیامز امضا کرد.

وقتی لطیفی ردبول را کشت!

ویلیامز راننده ایرانی-کانادایی که با وجود سن کم و حضورش با ورود به رانندگی از کودکی و شرکت در مسابقات مختلف در رشته رانندگی، دومین سال حضورش در تیم ویلیامز را با اتفاقی جالب به پایان رساند؛ اتفاقی که به نوعی سرنوشت قهرمانانه آن دوران را رقم زد و همیلتون را از تاریخ سازی باز داشت. ساعاتی پیش سرنوشت این فصل توسط مسابقات فرمول 1 در پیست یاس مارینا ابوظبی مشخص شد که در آن مکس ردپن راننده هلندی تیم ردبول با غلبه بر لوئیس همیلتون به مقام قهرمانی دست یافت. این راننده هلندی بود که قهرمان شد و دوباره نام نیکلاس لطیفی را به زبان آورد.

نیکلاس لطیفی

جورج راسل و نیکلاس لطیفی، رانندگان ویلیامز در فرمول 1 2021

در حالی که پنج دور مانده به پایان مسابقه و همیلتون با وجود لاستیک های فرسوده اش پیشتاز بود و 11 ثانیه از مکس عقب بود، نیکلاس لطیفی راننده ایرانی-کانادایی ویلیامز از ریل خارج شد و به دروازه بان پیست برخورد کرد. این امر منجر به ورود یک خودروی ایمنی به پیست شد و فاصله زمانی بین رانندگان را از بین برد و فقط نظم خودروها را حفظ کرد.

خودروی ایمنی تا دور 58، دور پایانی، در پیست بود و همیلتون تنها یک تساوی با قهرمانی فاصله داشت، اما با خودروی ایمن، مسابقه دوباره آزاد شد و مکس فرستپن توانست از لاستیک نرم برای انجام این مسابقه استفاده کند. استراحت سریع‌تر از لوئیس همیلتون به پیچ‌ها بپیچید و به آرامی از خط پایان عبور کنید در حالی که تیم‌های مرسدس و ردبول با تعجب سکوت می‌کنند.فرمول یک

سوالی که ممکن است بپرسید این است که خودروی ایمن دقیقاً چیست و چه ربطی به تصادفی که برای لطیفی رخ داد و در نهایت منجر به از دست دادن قهرمانی همیلتون شد، چیست؟

لازم به ذکر است که در طول مسابقات فرمول 1 و در شرایط اضطراری مانند تصادف یا باران شدید و جاری شدن سیل در مسیر که نیاز به کاهش سرعت خودروها بدون توقف مسابقه دارد، از خودروی ایمن استفاده می شود. حضور این خودرو در تمامی مسابقات الزامی است و در هر لحظه که مدیر پیست تشخیص دهد بلافاصله وارد پیست می شود.

فرمول یک

در این شرایط، مدیر پیست به پرچم‌داران دستور می‌دهد تا پرچم‌های زرد و علائم Essie را به شرکت‌کنندگان اطلاع دهند که خودرو برای رانندگی در پیست امن است. از سال 2007، تمام خودروهای فرمول 1 باید لامپ های مخصوصی را روی فرمان نصب می کردند که رنگ پرچم را در پیست منعکس می کرد.

چراغ زرد راهنمایی در مورد خودروی ایمن در مسیر مسابقه هشدار می دهد. ماشین ایمنی در پیست بیرون می آید و با سرعت متوسط ​​جلوتر از ماشین های دیگر می راند تا مارشال ها بتوانند مسیر را خالی کنند یا از جرثقیل برای آوردن ماشین های تصادفی به گاراژ استفاده کنند. ورود خودروی ایمنی به پیست با پرچم قرمز مشخص می شود. سبقت گرفتن در این مرحله مجاز نیست و هیچ خودرویی حق سبقت گرفتن از خودروی ایمنی را ندارد. تخلف از این موارد باعث جریمه راننده می شود.

فرمول یک

با توضیحات بالا به طور قطع رابطه بین خودروی ایمن، نیکلاس لطیفی و قهرمان این مسابقه فرمول 1 را درک کرده اید؛ اکنون که لطیفی را می شناسید و کاملاً از ماجرا مطلع هستید، توجه شما را به بخش کوچکی از 15000 توییتی که در این چند ساعت درباره راننده ایرانی کانادایی منتشر شده است جلب می کنیم:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

بسیاری از توییت‌ها به لطف نیکلاس لطیفی ناخواسته اما بزرگ به Red Bull و Max Firstpen اختصاص داده شده است. از بسته پستی جدید ردبول برای لطیفی و راننده پر از یخچال ردبول گرفته تا تونل پراید ردبول برای این راننده که همگی با تصاویر طنز در توییتر منتشر شده اند:

فرمول یک

در این توییت صحنه معروف فینال قهرمانی اروپا 2021 را نسبت به اتفاق امروز می بینیم و لطیفی در نقش کیه لینی مانع از حرکت یک انگلیسی دیگر (این بار همیلتون) شد.

فرمول یک

در بسیاری از توییت ها نیز به صورت طنز به حضور لطیفی در جمع ردبول ها پس از بازی امروز اشاره شده است.

عکس یادگاری معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور دارند و لطیفی رونالدینیو!

عکس یادگاری معروف رونالدینیو با بارسلونا در جام خوان گمپر که آبی اناری ها در تیم ردبول حضور دارند و لطیفی رونالدینیو!

فرمول یک

پس از این لطف بزرگ و نامطلوب، این کاربر پیش بینی کرد که لطیفی در سال 2022 به ردبول خواهد پیوست.

فرمول یک

فرمول یک

برخی از توییت ها به واکنش مرسدس بنز و همیلتون به این حرکت ظریف اختصاص دارد. از لباس مبدل نیکلاس سیمپسون وقتی همیتلون به مورینیو می رسد و منتظر می ماند تا توتو ولف (رئیس مرسدس بنز) با لطیفی در پارکینگ تسویه حساب کند!

توییت های زیادی به تعجب و بی اطلاعی همیلتون از وجود پدیده ای به نام لطفی اختصاص دارد که تعدادی از آنها را انتخاب کرده ایم:

فرمول یک

فرمول یک

فرمول یک

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما