(تصاویر) ویرانگرترین طوفان آمریکا

[ad_1]

رئیس جمهور پس از طوفان شدیدی که دست کم ۷۰ کشته و خسارات جدی برجای گذاشت، در کنتاکی وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

فرارو گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنتاکی وضعیت فوق العاده اعلام کرد و این حادثه را یک تراژدی در پی طوفان کنتاکی و چهار ایالت دیگر توصیف کرد که تاکنون ده ها نفر را کشته است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در کنتاکی وضعیت فوق‌العاده وجود دارد و بایدن در پاسخ به ناراحتی ناشی از طوفان‌های شدید دستور اقدامات رفاهی عمومی و محلی را صادر کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، قرار است بودجه فدرال به دستور رئیس جمهور افزایش یابد تا رنج ناشی از اثرات مخرب این طوفان ها کاهش یابد.

بایدن شنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت که دولت فدرال تمام تلاش خود را برای کمک به افراد و جوامع آسیب دیده انجام خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که به طور منظم در مورد وضعیت مطلع خواهد شد و مرکز تماس اضطراری فدرال برای افراد آسیب دیده اسکان اضطراری فراهم می کند.

بایدن به برنامه های خود برای سفر به صحنه جرم اشاره کرد اما گفت اگر حضور او مزاحمتی برای تیم های امدادی ایجاد نکند، این سفر انجام می شود.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، چندین ایالت در جنوب و غرب آمریکا از جمعه شب تا صبح شنبه به وقت محلی تحت تاثیر طوفان ها و گردبادهای شدید قرار گرفتند، حداقل 70 نفر کشته و ده ها هزار مشترک در ایالت کنتاکی قطع شدند. تنها. ایالت های ایلینویز، تنسی، میسوری و آرکانزاس نیز تحت تاثیر این طوفان قرار گرفتند.

طوفان خسارت شدیدی به بار آورد، به عنوان مثال سقف سوله بزرگ آمازون که به اندازه یک زمین فوتبال بود روی کارگران فرو ریخت، 70 کارمند کارخانه شمع هنوز زیر آوار هستند.

گردبادها و طوفان‌های شدید نتیجه حرکت یک جبهه سرد به سمت غرب میانه است که پس از چند روز هوا گرم‌تر می‌شود.

فرماندار ایالت کنتاکی گفت که به نظر می رسد تعداد قربانیان طوفان در مناطق غربی این ایالت بین 70 تا 100 نفر باشد.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما