(تصاویر) کشتی غرق شده «سر ارنست شاکلتون» پس از ۱۰۷ سال پیدا شد

[ad_1]

موسسه میراث دریایی فالکلند اعلام کرد که بقای کشتی سر ارنست شاکلتون صد سال پس از مرگ وی در سواحل قطب جنوب پیدا شده است.

به گزارش فرارو، اندورنس به معنای پایداری در سال 1915 در جریان ماموریتی سلطنتی، بعد از برخورد با توده های یخ غرق شد و شکلتون و همراهانش با پای پیاده و قایق های کوچک به شکل معجزهآسایی نجات پیدا کردند. ماه گذگذته ککتی اکسپدیشن endurance22 از کیپ تاون آفریقای جنوبی برای یافتن مکان آن حرکت کرد.

ککتی اندورنس در عمق 3008 متری و چهار مایلی جنوبی موقعیتی که در ابتدا توسط کاپیتان ککتی، فرانک ورسلی ثبت شده بود، پیدا شد.

Endurance22 به هدف خود رسیده است. ما با ککف اندورنس تاریخ قطبی را ساختیم و چالش برانگیزترین جستجوی ککتی غرق شده در جهان را با موفقیت به پایان رساندیم.

وی افزود: علاوه بر این، ما تحقیقات علمی مهم را در بخشی از جهان انجام داده ایم که به طور مستقیم بر آب و هوا و محیط زیست جهانی تثبیت می شود. ما همچنین یک برنامه آموزشی بیسابقه را با پخش زنده از داخل کشتی اجرا می کند که به نسل های جدید از سراسر جهان اجازه می دهد تا با Endurance22 آشنا شوند و از داستان های شگفت انگیز اکتشاف قطبی الهام بگیرند.

مدیر اکتشاف اکسپدیشن گفت که تصاویر گرفته شده از اندورنس نشان می دهد که ککتی دست نخورده است و بهترین ککتی چوبی است که او دیده می شود.

دن اسنو، تاریخدان و مجری برنامه های تلویزیونی، گفت که این ککتی در وضعیت حیرتانگیزی قرار دارد. او در توییتی نوشت: لاشه غرق شده منسجم است و در وضعیت حیرت‌آوری حفظ شده است. تخت دریای قطب جنوب هیچ گونه میکروارگانیسم چوبخوار ندارد، آب شفافیت آب مقطر را دارد. ما از کشتی با کیفیت فوق العاده بالا فیلم برداری کنیم.

تیر و تخته های ککتی با آن که فرسوده شده، هنوز به هم وصل است و نام ککتی به نمای روی بدنه آن دیده می شود.

سر ارنست هنری ککلتون کاوگگر جنوبگان اهل ایرلند بود که سه مأموریت اکتشافی بریتانیا در سرزمین جنوبی را هدایت کرد. وی یکی از عشق سرشناس و مهم در دورهای بود که به نام دوران قهرمانانه اکتشاف جنوبگان شناخته می شود. وی در سال 1921 طی سفر اکتشافی شکلتون-رووت به سرزمین جنوبی بازگشت ولی در زمانی کشتی وی در جزیره جورجیای جنوبی لنگر انداخته بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت. شکلتون را به درخواست همسرش در همانجا به خاک سپردند.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما