تفصیل حمله موشکی به کنسولگری آمریکا در اربیل

[ad_1]

فرارو- وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اربیل عراق گفت: این حمله هیچ برخوردی یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا برجای نگذاشته است.

خبرنگاران آمریکایی به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، شنبه شب به وقت محلی در واکنش به حمله به پایگاه این کشور در اربیل عراق گزارش دادند: هیچ پاسخی یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولت ایالات متحده آمریکا نیامده است. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع میدهیم. ما این حمله را محکوم می کنیم.

رسانه های عراقی بامداد یکنبه گگارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا در «اربیل» هدف راکتی قرار گرفته است.

کانال «صابریننیوز» وابسته به نیروهای مقاومت عراق در این باره که دهها شهر اربیل را منفجر کرد و راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه ها آمریکا اصابت کرده است.

به گگارش صابرین نیوز, 14 فروند راکت به پایگاه های آمریکایی واقع در فرودگاه نزدیکی اربیل اصابت کرد.

هنوز هیچ گزارشی درباره میزان احتمالی جانی و مالی منتشر نشده است.

این منبع خبری، نوع راکت های شلیک شده را 122 میلی متری دانست که پایگاه های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته است.

گزارش این گزارش آژیر خطر کنسرگری آمریکا در اربیل کردستان عراق نیز به صدا درآمده و پایگاه های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق به صورت کامل درآمد دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره میگوید، «ساختمان جدید و در حال ساخت کنسولگری آمریکا در اربیل»، هدف موکی امشب بود.

به نوشته صابرین نیوز 6 فروند موکک بالستیک از نوع فتح 110 به این ساختمان در اربیل اصابت کرد.

این رسانه با انتشار کلیپ ویدئویی ویدئویی نوشت: «تیراندازی شدید در آسمان اربیل پس از خبر پرواز ناشناس پهپاد بهگوش میرسد».

صابرینننیوز همچنین خبر داد که صدای انفجار در سلیمانیه واقع در شمال عراق نیز شنیده شده است.

شبکه کردی «رووداو» به نقل از «امید خوشنار رئیس اربیل گگارش داد که در حمله موکی امشب به هدفی در اربیل، هیچکسی زخمی نشده است.

رووداو همچنین نوشت: «در پی وقوع شدید انفجار در نزدیکی دنسگری آمریکا، امنیت امنیتی در مناطق مختلف اربیل مستقر شده اند».

۲ مرکز موساد، هدف حمله موشکی به اربیل

صابرینیوز به نقل از یک منبع امنیتی پیشرفته نوشت: “دو مرکز آموزشی مربوط به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک های بالستیک مورد حمله قرار گرفت”.

مدیرکل فرودگاه بین المللی اربیل به شبکه رووداو شفت که حمله موکی امشب هیچ پروازی را تحت تثثیر قرار نمی دهد و همه پروازها طبق برنامه انجام می شود.

شبکه «العربیه» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا می‌کند که هیچ‌یک از این برنامه‌ها در برنامه موکی امشب به اربیل نمی‌گویند.

ویدئوی دیگری از لحظه برخورد موکها به پایگاه نظامی اسرائیلی در اسرائیل در اربیل منتشر شده که نشان می دهد ساعت 1:20 دقیقه بامداد است.

صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌وجه تصادفی نیست.»

این رسانه عراقی همچنین افزود: «در زمان حمله، سامانه های پدافند موککی آمریکایی پاتریوت 2 و 3 که در اربیل در شمال عراق مستقر هستند، کار نمی کنند».

«مصطفی الکاظمی» نخستوزیر عراق در توئیتی در واکنش به این حمله نوشت: «حمله‌های که شهر عزیز اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداختند، حمل‌های به امنیت مردم ماست. ما تحولات را با رئیس دولت منطقه کردستان پیگیری کردهایم و نیروهای امنیتی ما این حمله را بررسی می‌کند و آسیبی به امنیت شهرهایمان و امنیت منطقه می‌زند.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما