جشنواره اختتامیه پرحاشیه فیلم فجر; مهمترین جوایز به «موقعیت مهدی» و «علف‌زار» رسید

[ad_1]

فرارو- جشنواره چهلمین فیلم فجر با حدود 20 دقیقه از زمان اعلام شده (18:30) آغاز شد. محمد سلوکی اجرای این مراسم را برعهده داشت. از حواشی این مراسم که پیش از برگزاری مراسم برگگاری اختتامیه اسامی برندگان در یک سایت تخصصی سینمای منتشر می شود و از لحظاتی از خروجی آن حذف می شود. اما نکته جالب این بود که مراسم دقیقا طبق لیست منتشر شده پیش رفت!

به گگارش فرارو، اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی که آغاز میشد از مخاطبان و علاقهمندان به سریال حذف سیمرغ آرای مردمی گلهمند بودند. اما این موضوع تنها این حاشیه مراسم نبود. مواردی، چون لو رفتن لیست برندگان جشنواره فجر، نبود پایه میکروفون برای برندگان و قطع و وصل شدن صدا ه وصل شدن صدا هنگام پخش زنده، از مککلات این مراسم بود. با لو رفتن لیست برندگان سیمرغ بلورین، بسیاری از حاضران در سالن هم از نتایج آرای داوری باخبر بودند و برنامه مجری، محمد سلوکی نیز سعی بر نادیده گرفتن آن و تزریق انرژی به سالن داشت.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی سازمان سینمایی، زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی و هنرمندانی، چون علی نصیریان، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مجید برزگر، امین حیایی، هادی حجازیفر، حبیب الله والینژاد، نوید محمدزاده، فرشته حسینی، بهرام رادان، ترلان رادانه، آرین وزیردفتری، شادی کرم رودی، مجید صالحی و … حضور داشتند.

در اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۴۰ بیشترین جوایز را «موقعیت مهدی» و «علف‱ر.

فیلم «موقعیت مهدی» و الفزار »با عریافت 5 سیمرغ بلورین بیشترین جوایز این دوره از جشنواره را دریافت کرد. فیلم «برف آخر» با ۴ جایزه در رتبه بعدی قرار گرفت. سهم فیلم های «بدون قرار قبلی»، «دسته دختران»، «ضد» و «نگهبان شب» ۲ جایزه بود.

جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری اهدا شد به حسن نجفی و امیر، ولی خانی برای «دسته دختران»

نامزدهای دیگر این بخش عبارتند از: محمد برادران برای فیلم “خانکشی” امین پهلوانزاده برای فیلم “مرد بازنده” کامیار شفیعپور برای فیلم “برف آخر” فرید ناظرفصیحی برای فیلم “بیرو”

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدای به ایمان کرمیان برای فیلم «موقعیت مهدی» اهدا شد.

آرش آقابیگ برای فیلم “خائنکشی” آرش آقابیگ برای فیلم “شهرک” حمید رسولیان برای فیلم “ضد” محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی برای فیلم “دسته دختران” دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین چهرهپردازی به امید گلزاده برای فیلمهای «برف آخر» و «شادروان» اهدا شد.

مونا جعفری برای فیلم “علفزار” شهرام خلج برای فیلم “موقعیت مهدی” عظیم فراین برای فیلم “بیرو” مرتضی کهزادی برای فیلم “ضد” دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین صحنه طراحی به شجاعی برای فیلم «ضد» اهدا شد.

سهیل دانششراقی برای فیلم خائنکشی امیر زاغری برای فیلم «موقعیت مهدی» محمدرضا شجاعی برای فیلم «دسته دختران» آیدین ظریف برای فیلم «2888» علی نصیرینیا برای فیلم «برف آخر» نامزدهای دیگر این قسمت بودند.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به مارال جیرانی برای طراحی لباس فیلم «خائنککی»

نامزدهای این بخش عبارتند از: بهزاد آقابیگی برای فیلم «موقعیت مهدی» فاطمه صفریزاده برای فیلم «شادروان» زهرا صمدی برای فیلم «نگهبان شب» علی نصیرینیا برای فیلم «برف آخر»

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به مسیح حدپور سراج برای فیلم «مود»عید

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: مهدی ابراهیمزاده برای فیلم «دسته دختران» بابک اردلان برای فیلم «شادروان» عباس رستگارپور برای فیلم «بدون قرار قبلی» امیر نوبختی برای فیلم «شب طلایی»

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به علیرضا علویان برای فیلم های «علفزار» و «بدون قرار قبلی» اهدا شد; علیرضا علویان به دلیل کسالت به مراسم بیاید و بهروز شعیبی جایزه اش را گرفت.

نامزدهای دیگر عبارتند از: فرامرز ابوالصدق «دسته دختران»، امین شریفی «ضد»، امیرحسین قاسمی «خائنککی» و «نگهبان شب»، نعیم مسچیان «2888».

در بهترین موسیقی متن دیپلم افتخار اهدا شد به بهزاد عبدی برای فیلم «علفزار» و سیمرغ بلورین این بخش تعلق گرفت به مسعود سقاوتدوست برای فیلم «موقعیت مهدی»

نامزدهای دیگر این عبارتند از: حبرای خزاییفر برای فیلم «مرد بازنده»، فردین خلعتبری برای فیلم م ماهان »و« هناس »

سیمرغ بلورین بهترین اهدا به حمید نجفی‌راد برای فیلم «علفزار»

ژیلا ایپکچی «شهرک»، حسین جمشیدی گوهری «موقعیت مهدی»، سپیده عبدالوهاب «خائنککی»، حمید نجفیراد «دسته دختران» از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر» اهدا شد.

دیگر نامزدهای این عبارت عبارتند از: وحید ابراهیمی «موقعیت مهدی»، علیرضا برازنده «شهرک»، هادی بهروز «علفزار»، محمد حدادی «بدون قرار قبلی».

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به نادر سلیمانی برای فیلم «ضد» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد اهدا شد به علیاکبر اصانلو برای فیلم «نگهبان شب».

اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به صدف اسپهبدی برای فیلم «علفر» اهدا شد.

افتخار افتخار بهترین نقش مکمل زن به فرشته حسینی برای فیلم «دسخت» اهدا شد.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: صفورا خوشطینت برای فیلم “نگهبان شب” شادی کرمرودی برای فیلم “بیرویا” لیندا کیانی برای فیلم “ضد” نوشین مسعودیان برای فیلم “برف آخر”

اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

به امین حیایی برای فیلم برف آخر آخر شد

نامزدهای دیگر این عبارتند از: تورج الوند برای فیلم «نگهبان شب»، پژمان جمشیدی برای فیلم «علفزار»، مهدی نصرتی برای فیلم «ضد».

اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن اهدایی به طناز طباطبایی برای فیلم «صدی ر»

نامزدهای دیگر این عبارتند از: سارا بهرامی برای فیلم “علفزار” ژیلا شاهی برای فیلم “موقعیت مهدی” لاله مرزبان برای فیلم “نگهبان شب” لادن مستوفی برای فیلم “برف آخر”

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اهدا شد به کاظم دانشی برای الفزار

ابراهیم امینی و هادی حجازیفر برای فیلم «موقعیت مهدی» فرهاد توحیدی و مهدی تراببیگی برای فیلم «بدون قرار قبلی» امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی برای فیلم «برف آخر»

رضا میرکریمی و محمد داوودی برای فیلم «نگهبان شب» از دیگر نامزدهای خوند ببنش.

سیمرغ بهترین فیلم اول اهدا شد به «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازیفر

«بیرویا» بی کارگردانی آرین وزیردفتری، «علفزار» به کارگردانی کارگردانشی کاظم دانش، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس از نامزدهای این بخش بودند.

در بخش جایزه ویژه هیئت داوران دیپلم افتخار اهدا شد به سید هادی محقق کارگردان فیلم «درب» و سیمرغ در این بخش تعلق گرفت به امیر حسین عسگری کارگردان فیلم «برف آخر»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب» اهدا شد که به نمایندگی تورج الوند بازیگر فیلمش این جایزه را گرفت.

هادی حجازیفر «موقعیت مهدی» کاظم دانش «علفزار» بهروز شعیبی «بدون قرار قبلی» امیرحسین عسگری «برف آخر» رضا میرکریمی «نگهبان شب» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

موتع

«برف آخر» به ساختن حسن مططفوی، الفزار »به تهیه کننندگی بهرام رادان،« نگهبان شب »به تهیه کننندگی رضا میرکریمی از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما