حسین شریعتمداری: آقای نوبخت برای شما بعید بود!

[ad_1]

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان بعید بود آقای نوبخت را پیدا کنید! نوشت: دکتر. نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه با انتشار توئیتی گلایه کرد که اگر با کشورهایی که جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداخته مذاکره می کنیم چرا برخی مسئولان اقتصاد کشور را ورشکست می کنند؟!

در مورد این نظر دکتر لازم به نظر می رسد نوباخت چند سوال بپرسد و توضیح بدهد.

1- آقای نوبخت یادآور می شود که در 5 آذر 1392 و در اوج مذاکرات هسته ای، آقای روحانی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که؛ «صندوق خالی است»!

سوال اینجاست که چرا آقای نوبخت به اظهارات رئیس جمهور وقت اعتراضی نداشت؟!

2. در حالی که آمریکا و متحدانش تهدید به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران کرده بودند، آقای ظریف مدعی شد که آمریکا می تواند با بمب تمام تاسیسات نظامی ایران را نابود کند! چرا دکتر نوبخت با توجه به اظهارات آقای ظریف (همچنین در سمت وزیر امور خارجه کشورمان) که علناً با هدف تضعیف نظام، تجلیل از دشمن و ریختن آب به آسیاب دشمن بود، سکوت کرد و انتقاد و اعتراض نکرد. هسته؟!

3- در مرداد 1400 آقای روحانی طی نامه ای در پاسخ به دکتر. درخواست نوبخت؛ «صندوق خالی است»! چرا آقای نوباخت در آخرین کامنت خود این ماجرا را فراموش کرده است؟! و در حالی که خود ایشان مخاطب نامه آقای روحانی بوده اند!

4- روز پنجشنبه 13 شهریور 1395، دکتر. نوبخت در جلسه اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی همدان که نتوانستیم یک قطره نفت بفروشیم! و … ده ها نمونه دیگر از این زیر سوال بردن خیرخواهی آقای نوبخت در شهادت اخیرشان! و موقعیت خود را به یک تقابل صرفا جناحی تنزل می دهد!

5- شایان ذکر است که در آذرماه 1392 که آقای روحانی به خالی بودن خزانه اشاره کردند، نه تنها خزانه خالی نبود، بلکه دهها میلیارد دلار نیز ذخیره ارزی داشتیم (همان مبالغ کلان). که بعدها توسط دولت بی رحم هدر رفت) اقتصاد و سگ های حرفه ای.) این واقعیت تلخ می تواند دکتر. نوبخت پنهان نماند چون معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود.

6- اما اظهارات آقای روحانی و دیگر مقامات دولت قبل مبنی بر خالی بودن بیت المال تا حدودی با اظهارات دولت سیزدهم متفاوت است. خواندن!

اولین؛ علیرغم ادعای آقای روحانی مبنی بر خالی بودن خزانه دولت (1392)، خزانه دولت خالی نبود، در حالی که سیزدهمین این بدهی ها در سال 1405 به طور متوسط ​​ماهانه 10 میلیارد تومان پرداخت می شد. بعید است آقای نوبخت با توجه به سمتی که در دولت قبل داشت از این موضوع بی خبر باشد!

دومین؛ دولتمردان قبلی (ظاهراً و انشاءالله چنین نکردند) با ادعای خالی بودن خزانه و فاجعه بودن خزانه سعی در ایجاد این توهم داشتند که «هر معامله ای بهتر از عدم معامله است». اما دولت سیزدهم با اعلام خزانه خالی و بدهکار، خبر از فاجعه ای می دهد که دولت قبلی با اعتماد به آمریکا بر سر ملت آورد. تا کوچکترین تردیدی وجود نداشته باشد که ادامه دولت قبل فاجعه دیگری بر فاجعه برجام بیافزاید. آیا لزوم این آموزش و هشدار نسبت به خطری که مسیر دولت یازدهم و دوازدهم را در پی دارد قابل انکار است؟! آقای نوباخت، بعید بود که این نکته بدیهی را نادیده گرفته باشید؟!

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما