حلقه LiquidCool; فناوری خنک کننده جدید شیائومی ارائه شد – زومیت

[ad_1]

فناوری خنک کننده جدید شیائومی Loop LiquidCool نام دارد که از مدار بسته یک طرفه برای دفع گرما استفاده می کند. در فرآیند کاری به نام عمل مویرگی برای رساندن مایع خنک کننده به طور مستقیم به منبع گرما استفاده می شود، گرمای حاصل از منبع مایع را تبخیر می کند و بخار حاصل به قسمت خنک تر هدایت می شود. بخار سرد شده در این قسمت متراکم شده و بخار باقیمانده جذب می شود.

xiaomi-liqudcool-2

به گفته wccftech، فناوری جدید شیائومی تا دو برابر ظرفیت خنک کننده بیشتر تولید می کند و در خنک سازی گوشی های هوشمند بسیار کارآمد است. انتظار می رود این فناوری در نیمه دوم سال 2022 (پاییز 1401) وارد بازار شود.

فناوری Loop LiquidCool

فناوری Loop LiquidCool دارای یک سیستم لوله حرارتی حلقه‌ای است که از یک اواپراتور، یک کندانسور، یک محفظه برای پر کردن و تخلیه مکرر و همچنین خطوط گاز و مایع خودکفا تشکیل شده است.

xiaomi-liqudcool-4

اواپراتور در یک منبع حرارتی قرار دارد که مجهز به خنک کننده است. هنگامی که گوشی گرم می شود، این مایع خنک کننده تبخیر می شود و سپس جریان بخار و هوای حاصله به کندانسور هدایت می شود که در آنجا بخار دوباره به مایع تبدیل می شود و این مایعات برای این منظور و بعداً در الیاف محفظه و الیاف محفظه گرفته می شود. دوباره برای استفاده در اواپراتور جمع آوری شد.

چیزی که این فناوری شیائومی را منحصر به فرد و متفاوت می کند، استفاده از فرآیند خنک کننده مشابه فرآیند خنک کننده مایع VC است.


سیستم های استاندارد VC برای مایعات و گازها کانال های جداگانه ای ارائه نمی دهند. در واقع، دمای بالا برای گازها و دمای پایین برای مایعات در این سیستم ها نقض می شود.

شیائومی در جدیدترین طراحی پمپ خود، پمپ حلقه‌ای را ارائه می‌کند که طراحی خاصی برای خط گاز دارد، مقاومت هوا را تا 30 درصد کاهش می‌دهد، اما در عین حال گرما را با حداکثر توان (100 درصد) منتقل می‌کند.

چرخش در یک جهت؛ بهترین راه برای خلاص شدن از گرما

برای اطمینان از گردش بسیار کارآمد و یک طرفه، مهم است که ساختار شیر تسلا را در محفظه‌ای که مکررا پر و تخلیه می‌شود، اجرا کنید.

xiaomi-liqudcool-3

شیر تسلا یک شیر یک طرفه است که به مایعات اجازه می دهد از طریق اواپراتور جریان پیدا کنند، اما اجازه نمی دهد گازها به عقب برگردند. این ویژگی بازده بیشتری را برای گردش گاز یا مایع در سراسر سیستم فراهم می کند.

مقاله مرتبط:

به لطف گردش یک طرفه، جداسازی گاز و مایع، خطوط گاز با مقاومت حرارتی پایین شیر تسلا و طراحی انعطاف پذیر، فناوری Loop LiquidCool را می توان در هر طراحی داخلی استفاده کرد. این حلقه ها حتی می توانند مربع باشند و فضای بیشتری را برای باتری، ماژول دوربین و موارد دیگر اشغال کنند.

شیائومی از این فناوری در Mi Mix 4 شخصی سازی شده برای خنک کردن تلفن همراه استفاده کرد: پس از 30 دقیقه بازی Genshin Impact با حداکثر تنظیمات ویدیویی 60 فریم بر ثانیه، دمای دستگاه 47.7 درجه سانتیگراد و دمای پردازنده 6.8 درجه اندازه گیری شد. . بدون دستکاری، کمتر از Maymix 4 برآورد شد.

xiaomi-liqudcool-6

فکر می کنید فناوری Loop LiquidCool در آینده چه نقشی در تولید تلفن های همراه خواهد داشت؟

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما