دیدگاه پزشک در مورد درمان اختلال مصرف مواد افیونی

[ad_1]

دکتر به بیمار دلداری می دهد

دکتر. مایرا ماتیس یک روانپزشک اعتیاد به رسمیت شناخته شده فدرال در کلینیک Strong Recovery در دانشگاه روچستر است. او سوالات رایجی را که از بیماران و خانواده هایشان در مورد بهبودی از اختلال مصرف مواد افیونی و یافتن درمان مناسب دریافت می کند، به اشتراک می گذارد.

1. س: اختلال مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: به طور خلاصه، یک اختلال مصرف مواد افیونی شامل یک رابطه ناسالم با داروهای مخدر مرتبط با میل، کنترل و پیامد است – سه Cs. هنگامی که هوس شدید مواد افیونی را تجربه می کنید، ممکن است مجبور شوید بیشتر و بیشتر مصرف کنید تا به اثر مورد نظر برسید و نتوانید مصرف خود را کنترل کنید. ممکن است تلاش کرده باشید که کاهش دهید اما ناموفق بوده اید. در نتیجه، با عواقب مواجه می شوید: ممکن است نتوانید وظایف خود را در زندگی، کار یا روابط شخصی خود انجام دهید. آنها می توانند در موقعیت های خطرناک استفاده کنند و سلامت و رفاه شما را به خطر بیندازند. علائم دشوار ترک ناشی از قطع مصرف مواد افیونی می تواند توقف کامل آن را دشوار کند و ممکن است در کنار گذاشتن مواد افیونی “فرار” که به شما پیشنهاد می شود مشکل داشته باشید. اما می‌خواهم همه بدانند: درمان اختلال مصرف مواد افیونی مؤثر است. تماس با متخصص اعتیاد می تواند به شما در دستیابی به اهداف و داشتن زندگی سالم کمک کند. شما مجبور نیستید به تنهایی از این طریق عبور کنید.

2. س: درمان اختلال مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: داروهایی که برای درمان اختلال مصرف مواد افیونی استفاده می شوند بسیار مؤثر هستند. آنها می توانند میل به مواد افیونی را متوقف کنند، علائم ترک را کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند، و اثرات مواد افیونی را بر بدن مسدود کنند – در ترکیب با مشاوره و سایر حمایت ها. اولین باری که مصرف هر دارویی را شروع می کنید، سلامت شما را ارزیابی می کنیم تا مطمئن شویم که وضعیت خاص شما را درک کرده و موثرترین درمان را انتخاب می کنیم. شما می توانید انتظار داشته باشید که غربالگری های سم شناسی ادرار به طور منظم انجام شود تا متوجه شود چه موادی در سیستم شما وجود دارد و آیا نگرانی های دیگری برای سلامتی دارید که باید به آنها توجه شود. ما این کار را برای ارزیابی شما انجام نمی دهیم، بلکه برای اینکه مطمئن شویم درمانی که برای شما تجویز کرده ایم بی خطر است. مخلوط کردن الکل یا داروهایی مانند بنزودیازپین ها با برخی از این درمان ها می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود و هدف اصلی ما این است که شما را ایمن و سالم نگه داریم.

علاوه بر این، ما در مورد برنامه داروی شما صحبت خواهیم کرد. برخی از داروها باید روزانه در کلینیک یا در خانه مصرف شوند، در حالی که برخی دیگر را می توان یک بار در ماه توسط پزشک تزریق کرد. دارویی که ما انتخاب می کنیم به نیازها و شرایط فردی شما بستگی دارد و می تواند در طول زمان تغییر کند.

البته، ما در هر مرحله از راه شما برای غلبه بر اختلال مصرف مواد افیونی همراه شما خواهیم بود. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما اگر به آن پایبند باشید می توانید به اهداف خود برسید. من آن را به عنوان یک سرمایه گذاری می بینم. شما مقدار مشخصی از زمان را صرف مصرف مواد به روشی ناسالم کرده اید، بنابراین باید حداقل به همان اندازه زمان را برای تغییر جهت دیگر صرف کنید – بازسازی زندگی خود و بازگشت به یک مکان ثابت.

3. س: مراقبت از سلامت روان چه نقشی در درمان اختلال مصرف مواد افیونی ایفا می کند؟

پاسخ: من در یک کلینیک سرپایی درمان اعتیاد کار می کنم. در کلینیک ما روانپزشک، روان درمانگر و مشاور مواد مخدر داریم. ما دریافتیم که ترکیب دارو با این حمایت عاطفی برای بهبودی حیاتی است. اپیوئیدها گاهی برای درمان علائم فیزیکی درد تجویز می شوند، اما درد همیشه جنبه عاطفی و شناختی نیز دارد. ما باید مشخص کنیم که کسی دقیقاً در صدد درمان چه چیزی است. وجه مشترک معمولاً این است که افراد به اختلال مصرف مواد افیونی مبتلا می شوند زیرا سعی در تسکین احساس ناخوشایند دارند. اول از همه، من روی بهبود ایمنی افراد تمرکز می‌کنم، یعنی به او کمک می‌کنم استفاده از آنها را متوقف کند، داروها را شروع کرده و به آنها توصیه می‌کنم. اما با گذشت زمان، این روایت مشترک پدیدار می‌شود و در آن نقطه می‌توانیم روی مشکل اساسی تمرکز کرده و عمیق‌تر کنیم.

بین اختلالات مصرف مواد و اختلالات سلامت روان همپوشانی زیادی وجود دارد. اگر فقط برای اعتیاد به شما دارو می دهند، ممکن است فقط به یک موضوع نگران کننده رسیدگی کنید. و اغلب این مشکلات روانی است که می تواند باعث عود شود. به همین دلیل است که مشاوره حیاتی است. یک روانشناس نه تنها می تواند ابزارهایی را برای تغییر محیط و بازسازی روابط در اختیار شما قرار دهد، بلکه می تواند به اختلالات روانپزشکی که می تواند در مصرف مواد شما کمک کند نیز رسیدگی کند. اغلب اوقات، گروه‌های حمایتی مانند معتادان گمنام (NA) فضایی را برای حمایت از تغییر ایجاد می‌کنند. شما یک گروه اجتماعی جدید و یک حامی جدید برای ثبت نام، یادگیری و تکیه به خود می دهید. همچنین برنامه‌ای به نام Smart Recovery وجود دارد که از برخی از اصول مشابه NA استفاده می‌کند، بدون جنبه‌های معنوی که ممکن است در همه افراد طنین‌انداز نباشد.

من می خواهم تأیید کنم که دستیابی به چنین تغییر زندگی دشوار است. ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، به خصوص وقتی صحبت از چیزهایی در زندگی شما باشد که صحبت کردن در مورد آنها واقعا دشوار است. اما این کار یک سرمایه گذاری برای خودتان است، شما می توانید کارها را بهتر انجام دهید. روابط ممکن است یکسان نباشد، اما می توان آنها را اصلاح کرد. درمان کار می کند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما