ذرات معلق، راه تنگ تهرانی‌ها را تنگ کرد

[ad_1]

خبرگاری مهر: آلاینده ذرات معلق برای چهارمین روز پهاپی شاخص ترین آلاینده هوای تهران است و می بیند را برای سختتر کرده است.

کیفیت هوای تهران از 3 روز ناسالم برای همه گروه های جامعه در حال حاضر به شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس جامعه رسیده است. اما هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای همه گروه های جامعه قرار س.

ذرات معلق، راه تنگ تهرانی‌ها را تنگ کرد

ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از بیشتر بودن در میان آلاینده های هوای تهرانند.

با توجه به آلاینده های هوای پایتخت و پیش بینی هواشناسی بر ادامه پایداری های جوی، کمیته اضطرار هوای تهران امروز تصمیم گیری برای آمد و در تهران آلوده خواهد کرد.

هوا تداوم دارد

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی ککور، تا چند روز آینده هوای شهرهای پرجمعیت و ونعتی آلوده میماند.

کبری رفیعی گفت: در پنج روز آینده، با توجه به پایداری جو، آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین، تبریز و مشهد افزایش یافته و از کیفیت هوا کاسته می شود.

وی افزود: فردا کاهش نسبی دما و بارش پراکنده برای استانهای نوار شمالی ککور شیش بینی میکنیم.

این کارشناس ادامه داد: از روز دوشنبه با وزش باد، از میزان آلاینده ها در شهرهای قم، کرج، قزوین و تهران کاسته می شود.

رفیعی اظهار کرد: تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه روز آینده و درلای خزر یکنبه و دوشنبه مواج و ملتم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی هکور با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: اسمان پایتخت امروز غبار آلود و آلوده است.

استقرار آمبولانس و آماده‌باش مراکز درمانی تهران در پی هوا

سازمان سازمان اورژانس کشور از استقرار 12 دستگاه آمبولانس و آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی در تهران در پی هوا (هشدار نارنجی سازمان هواشناسی) خبر داد.

مجتبی خالدی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: این اقدام عملیاتی در پی هوا در سطح کلانشهر تهران انجام می شود زیرا کیفیت هوای پایتخت امروز (شنبه سیزدهم دی) از نظر میزان آلایندگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 147 ناسالم برای گروه های حساس از جمله زنان بیماری و ریوی، باردار، کودکان و سالمندان و در سالانه هوای ناسالم برای همه گروه هاست.

وی همچنین از آماده باش حوزه سلامت در استان های اصفهان، قزوین و اراک خبر داد و گفت: در استان قم نیز استقرار سه دستگاه آمبولانس و آماده باش مراکز درمانی و بهداشتی در دستور کار اورژانس 115 قرار گرفته است.

خالدی از هموطنان در صورت برخورد با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، فشار افت فشار) اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان. (سقط، تشنج، فشار بالا به همراه تاری خون و تورم اندام ها، شدید شدید) با شماره اورژانس 115 تماس بگیرید.

وی: همچنین بیماران و آسیب‌دیدگان انواع حوادث می‌توانند در موارد اضافه شوند مانند سکته مغزی، اختلال تکلم بدون آسیب , تصادف, سوختگی, برق گرفتگی, غرق شدن, مسمومیت دارویی و شیمیایی, خودکشی, مار گزیدگی, عقرب گزیدگی, دررفتگی, شکستگی ها, پارگی وسیع بافت نرم و عوامل شدید با شماره یاد شده تماس بگیرید.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما