طرز تهیه سیب زمینی پنیری، روشی جذاب و خوشمزه

[ad_1]

فراروـ امروز فست فودها در تمام دنیا جایگاه ویژهای دارند، به طوری که از مردم بیشتر غذاهای سنتی به سمت غذاهای مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فستفودها صرف نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرفاً کرف آنها می شود. سیب زمینی پنیری یکی از انواع خوشمزه فست فودهاست و یکی از پیش غذاهای معروف و محبوب رستورانها در سراسر دنیا.

به گزارش فرارو، این غذا به دلیل داشتن سیب زمینی و پنیر پیتزا بسیار، صد ارسیار پُردار است. بنابراین به عنوان وعده غذایی اصلی به‌ویژه برای وعده ناهار بسیب سب اسباس همچنین در ازن نوع طبخ از آنجایی که سیب زمینی آبپپ می شود و سرخ کرده نیست، برای کودکانی که به فست فود علاقه دارند، بسیار مناسبتر است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سیب زمینی پنیری همراه با نکات مرای فوت و فنهای تهیه این نوع سیب زمینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی ریز: نیم کیلو
سیر: ۲ حبه
جعفری تازه: صد گرم
پیازچه: ۳ عدد
پنیر پیتزا: ۳۰۰ گرم
کره: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چایخوری
فلفل سیاه: نصف چای‌خوری
پاپریکا: نصف قاشق چایخوری
نمک: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

پنیر پیتزا

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که در ترکیب با پنیرهای دیگر ارائه می شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پرورش، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین های گروه a و b است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می شود که مصرف و مواد ناسالم در آن کمتر ذوب بدن شود. از ویژگی های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد.

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا که دارد، در رژیم غذایی بسیار از افراد از جایگاه ویژه ای است. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولا در هنگام عرضه در بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. درنتیجه از کیفیت آن کاست می‌شود؛ کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، خاصیت میپرسند که چطور روغن زیتون را تشخیص بدهیم. تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار ساده‌ای نیست. با این حال بررسی برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده است:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببوید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است; بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر 1 لیوان روغن زیتون را در دهان بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در برخی موارد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین میرود و خوشمزه می شود. ضمن اینکه با خوردن این روغن در دهان خود فرد احساس نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. رنگ روغن زیتون مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به‌راحتی می‌توانم در آن تقلب کرد.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری

1 برای شروع کار سیب زمینی ها را پوست کنید و در آب و کمی نمک بجوشانید تا پخته شوند. دقت کنید که سیب زمینی نباید له شود.

۲ـ کره را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز گذاری تا آب شود. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. حالا سیر رنده شده را داخل ماهی تابه بریزید و سی تفت بدهید و بعد فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و کمی نمک به سیر اضافه کنید.

3 در این مرحله سیب زمینی های آبپپ را به صورت صحیح به ماهی تابه اضافه کنید و داخل روغن زیتون و ادویه ها تفت بدهید.

4 جعفری و پیازچه را بعد از شستن خرد کنید و روی سیب زمینی بریزید و در مرحله آخر پنیر پیتزا را روی سیب زمینی ها بپاشید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا پنیر کاملا آب شود; سپس سیب زمینی های پنیری خوشمزه شما آماده است که می توانید آن را با سس کچاپ یا هر نوع سی که هر نوع سی که دوست دارید، سرو کنید. نوش جان.

نکته مهم
برای تهیه این غذا باید حتما از سیب زمینی های کوچک و نقلی استفاده کنید.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما