طرز تهیه نوشیدنی؛ نوشیدنی گرم و مقوی فصل سرد

[ad_1]

فراروـ نوشیدنی ها نوشیدنی های محبوبی هستند که همراه با چای و قهوه در فصول سرد و گرم مصرف می شوند. دمنوش های گیاهی، بر خلاف چای که فقط برگ ها را دم می کند، می تواند حاوی ساقه، ریشه، دانه، پوست و میوه های گیاه باشد. با فرا رسیدن هر فصل و میوه های خاص این فصل می توانید دمنوش های گیاهی مختلف را تجربه کرده و لذت ببرید.

دمنوش یکی از دمنوش های مناسب پاییز و زمستان است که عطر بسیار مطبوعی دارد. دمنوش سرشار از خواص برای تقویت معده، پیشگیری از سرماخوردگی، پیشگیری از سرطان، سلامت قلب، کاهش وزن و غیره است. در ادامه این مطلب طرز تهیه نوشیدنی و همچنین نکات و ترفندهای مهم خشک کردن میوه و دم کردن آن به شما کاربران عزیز ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه چای

برای خشک کردن: 4 قاشق غذاخوری
آب جوش: 2 فنجان
چوب دارچین: 1 عدد
آب نبات: به میزان لازم

نکات میوه ای نیز

به

این میوه از جمله میوه های معطر و بهشتی است که طعم و بوی بسیار مطبوعی دارد و خواص بی شماری برای بدن دارد. سرشار از ویتامین های A، B و مواد معدنی آهکی؛ همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات و لیپید است که برای سلامت قلب، معده و دستگاه گوارش و همچنین آرامش اعصاب مفید است. این میوه در ایران در استان های فارس، اصفهان، کرمان و اردبیل تولید می شود. برای تهیه نوشیدنی بهتر است از انواع توت های زرد، کاملا رسیده و سالم استفاده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی

برای تهیه نوشیدنی ابتدا باید آن را به این صورت خشک کنید:

1- کندو را خوب بشویید و پس از خشک شدن از وسط نصف کنید و تخم‌های کندو را جدا کنید. سپس با پوست بمالید.

2- رنده شده را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا آب آن خشک شود. سپس در ظرفی بریزید و یک یا دو روز روی اجاق گاز یا شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک شود.

3- پس از خشک شدن آن را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم فر قرار دهید. هر چند ثانیه یکبار هم بزنید تا کاملا پخته و قهوه ای روشن شود. مواظب باشید قهوه زیاد نپزد و تیره نشود، در غیر این صورت می سوزد و طعم آن تلخ می شود.

4- پس از خنک شدن تا خشک شدن در ظرف در بسته بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دمنوش به

یک فنجان آب جوش داخل قوری بریزید تا هر قاشق چایخوری خشک شود. یک تکه چوب دارچین را در قوری بگذارید و قوری را روی کتری در حال جوش قرار دهید. حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه صبر کنید تا نوشیدنی خوب دم بکشد و شروع به رنگ شدن کند. سپس در لیوان بریزید و با شیرینی سرو کنید تا مزه دار شود. نوش جان

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما