مقایسه ازبکستانی های استقلال و پرسپولیس؛ آمانوف بهتر است یا تیمیروف؟

[ad_1]

شرزود تمیروف بازیکن 23 ساله و پیشین پاختان که ازبکستان برای عقد قرارداد به تهران سفر کرده بود، پیراهن پرسپولیس را از آن خود کرد. قرارداد این بازیکن به مدت یک فصل و نیم یک فد و تا پایان شد و تا پایان مسابقات فصل آینده 1402-1401 در پرسپولیس حضور خواهد داشت.

خرید تمیروف توسط سرخپوشان پایتخت باعث شد تا پرسپولیس مانند یک بازیکن ازبکستانی در جمع خود داشته باشید. ماه گذشته عزیزبک آمانوف با حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو، مشاور خود باشگاه استقلال، قرارداد نهایی و رسمی را به مدت 2 سال و نیم به امضا رساند.

حضور این دو بازیکن ازبک در جمع ابی ها باعث شد تا به مقایسه آنها دارا شود، آمانوف با وجود اینکه تنها یک سال با تمیروف اختلاف سنی دارد به عنوان بازیکنی که بیشتر به عنوان هافبک میانی وجود دارد، عملکرد مطلوبتری نسبت به خرید جدید سرخها دارد.

آمانوف 24 ساله تا پیش از حضور در استقلال 89 بازی رسمی داشته و 15 گل و 7 پاس گل به ثبت رسیده بود. این بازیکن تمام گل‌ها و پاس گل‌های خود را برای لوکوموتیو تاشکند ت.رس ڇ.رس گلس آمانوف که به همراه لوکوموتیو، 2 قهرمانی در لیگ ازبکستان به دست آورده است، در رده های کشورش از جمله تیم های زیر ملی 20 و زیر 23 سال حضور و سه بار نیز برای تیم ملی پایه بزرگسالان ازبکستان از جمله دیدار با سوئد به میدان رفته و یک گل مقابل تیم ملی مالزی به ثمر رسانده است.

در تمام پست های فوتبال. این بازیکن به غیر از دروازهبانی، حضور در تمام خطوط را دارد اما بیشتر در بال چپ و در بال راست به کار گرفته شده است.

شرزود تمیروف آمار متفاوتی نسبت به آمانوف دارد. این بازیکن 23 سال پیش از پیوستن به پرسپولیس، سابقه بازی در تیم های پاختاکور ازبکستان، نسفقارشی و مشعل مبارک را در کارنامه خود داشته است.

یکی از این بازیکنان پیش از اضافه شدن به جمع سرخپوشان، تعداد بازی های ملی او بود. این بازیکن تنها یک بازی تیم ملی مقابل تیم سودان جنوبی دارد و گفته می‌شود این بازیکن شرایط بازی در لیگ ایران را ندارد اما در بند 3-1-2 مربوط به شرایط حضور بازیکنان آسیایی و اهل قاره آسیا در ایران، آمده است: دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات لیگ ژاپن، کرهجنوبی، قطر، عربستان، امارات، استرالیا، چین، عراق، ازبکستان و ایلند که در هشتم مسابقه رسمی باشگاه سابق در لیگ برتر و جام حذفی آن کشور بازی کنند. می‌توانند و بازیکن‌های باشگاهی هم در جدول رده‌بندی مسابقات لیگ آن کشور جزو یکی از شش رده اول جدول نهایی بالاترین لیگ سراسری باشند، می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد کنند. با توجه به این مسئله، تیمیروف مشکلی برای همراهی سرخپوشان پاییتخاردت

تیمیوف یک قهرمانی در لیگ ازبکستان و یک قهرمانی دیگر در سوپر کاپ ازبکستان در کارنامه خود کارنامه خود به همراه تیم پاختاکور ازبکستان دارد. این بازیکن 59 بازی رسمی به ثبت رسیده و در این بازیها موفق شده 12 بار گلزنی کند و 4 پاس گل بدهد. بازیکن ازبکستانی پرسپولیس بیشتر در پست راست وینگر راست و چپ بازی کرده و پنالتی هم به دلیل خلأ خود در خط حمله دست به خرید این بازیکن سرخ کرده است.

حالا هم استقلال و هم پرسپولیس یک بازیکن ازبکستانی در جمع خود دارند و هر کدام از این بازیکنان با توجه به جای خالی خود در تیم هایشان به خدمت گرفته شده اند. تمیروف هنوز برای پرسپولیس بازی نکرده اما آمانوف تا اینجا کار سه بازی برای آبی ها انجام داد و باید دید این بازیکنان در ادامه چه عملکردی از آن بر جای می گذارند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما