مرثیه‌ای برای شروط «یحیی»

[ad_1]

پرسپولیس امروز در هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر باید برود نیمفصی برود تا نیمفصل برای جنگیدن در راه دفاع از عنوان قهرمانی را تجربه کند.

به گزارش شرق، سرخپوشان تهرانی که در پنج فصل اخیر، فرصت هنرنمایی به هیچ تیمی را نمی دهد این بار در شرایطی باید کار را از سر پذیرفتن که صدرنشینی و رقیب دیرینه یعنی استقلال، با اختلاف سه امتیاز بالاتر از آنها جولان می دهد. پرسپولی ها و در رأس آن، یحیی گلمحمدی، سرمربی این تیم، امیدوار بود بازی با نساجی را به ککل و سیاق دیگری برگگار کند; حداقل دوست دیدار این دیدار از خریدهای زمستانیاش رونمایی کند تا نشان دهد هنوز بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر است.

با این وجود، شرایط برای پرسپولیس از یکسو و سرمربی این تیم از سوی دیگر، خوب پیش نرفته و آنها باید با همان نیمفصل نخست، کار را شروع کنند. در واقع مهلت بازیکن در پنجره زمستانی در شرایط شب گذشته به پایان رسید که تا زمان نگارش این مطلب، پرسپولیس به غیر از احمد گوهری دروازهبان، بازیکن دیگری نخریده بود. چهبسا اگر در بازه زمانی باقی مانده تا پایان مهل قانونی هم بازیکنی میخرید، باز بعید بود باز بازی امروز فرصت بازیکردن در اختیار مهره جدید میگذاشت.

قبل از بررسی ادامه مسیر ارسپولیس اما باید گریزی به چند هفته قبل و به طور خاص به بعد از بازی با فولاد زد; بعد از آن دیدار که با برتری پرسپولیسی ها در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر همراه بود، یحیی گلمحمدی از سمتش در باشگاه استعفا و تلفن همراهش را هم از خارج کرده بود. او از اینکه نیازهای بازیکنان و اعضای کادر فنی در این باگگاه نمی شود، شاکی بود.

یحیی نامه استعفایش را برای افشین پیروانی بهعنوان مدیر و رضا درویش بهعنوان مدیر نوشت و رفت. بااینحال، بعد از پیگیریهای فراوان و البراواب با انتظار، یحیی گلمحمدی رفت به پرسپولیس برگردد ولی اینبار برای باگت سه شرط گذاشت. شروط سهگانه یحیی عبارت بودند از: پرداخت مالی به بازیکنان دستکم تا 50 درصد میزان قرارداد، خریدن بازیکنان زمین مورد نظر کادر فنی و تهیه تمرینی مناسب. از سه شرط یحیی، فقط آخری را اعلام کرده و به این مربی قول می دهند دو شرط دیگر هم در بازه زمانی بسیار کوتاهی خواهد شد. بااینحال و در روز پایانی نقل و انتقالات، یحیی پی برد که چیزی به غیر از وعده نصیبش نشده است. او که در لیست 12 نفره به مدیریت باشگاه پرسپولیس برای تقویت تیم بود، نهایتا لب به اعتراض گشود و از این گفت که حتی 10 بازیکنی که طلب کرده را هم به خدمت نگرفتند. خبر بدتر برای پرسپولیس که از فهرست ثانویه او هم بازیکنی خریداری می کند تا مشخص شود، شرایط در اردوگاه سرخ، حساس تر از چیزی است که نمی شود با نامه تهدیدآمیز استعفا حلوفصلش کرد.

در این میان شد که پرسپولیسی ها تا یک روز مانده به پایان مهلت با عنوان دو بازیکن از فهرست یحیی گلمحمدی به توافق رسیدند ولی هر دو، در آخرین لحظات از حضور در پرسپولیس منصرف شدند. نکته مهم درباره حضور احتمالی بازیکنی برزیلی در این تیم بود؛ گلمحمدی از مدتها قبل به بازدید خارجی نشان داده بود و از همین رو مقدمات ذذب یک برزیلی را هم فراهم کرد. مدیر از این گفت که مذاکره با این بازیکن بوده است ولی رقم 500 هزاردلاری که باشگاه بازیکن موردنظر برای صدور رضایتنامه طلب کرده است، باعث شده تا داوری به هم بخورد.

به این از صحبتهای رضا درویش نباید توجهی کرد چون ممکن است 500 هزار دلار منهای پولی که باید به خود بازیکن تعلق بگیرد مشکل باشد ولی او در لابلای همین صحبتها با تلویزیون، میگوید بعد از توافق با بازیکن برزیلی، برای او و دو نفر همراهانش، بلیت از تهیه ولی چون پولی نداشتیم به لطف کمک دوستان 100 میلیون تومان هزینه بلیت این سه نفر را فراهم کردیم!

اینجا همان موضوعی است که شروط یحیی را بی‌شبهه به مرثیه‌ای غمگینکی نم‌قی می‌کند. باشگاهی که 100 میلیون تومان ندارد، در پی جذب بازیکن چندصدهزار دلاری است و چگونه قرار است این باشگاه برای یحیی گلمحمدی از فهرست 12 نفرهاش دستکم، پنج یا شش بازیکن بخرد؟ اینها مواردی است که ممکن است بیش از هر شخصی از باگگاه خارج شود از آن اطلاع دارد. در حالی که پس از خرید بازیکن از فهرست اصلی که نه، از فهرست ثانویه یحیی گلمحمدی هم برنیامد (مجددا تا زمان نگارش این مطلب) که رقبا کار پرسپولیس را می‌گذراند.

سپاهان رشید مظاهری و میلاد جهانی را بهراحتی جذب کرد و استقلال هم بدون سروصدای زیاد و در آرامش صالح حردانی را از فولاد و عزیزبک آمانوف را از لوکوموتیو ازبکستان به تهران کشاند تا ترکیب تیمش را از چیزی که در نیمفصل نخست بود، قویتر هم کند. حالا با توجه به اتفاقات رخ‌داده، یحیی گل‌محمدی دو راهکار بیشتر ندارر یا به دلیل ذکرنشدن شروط، عطای کار را به لقایش ببخش و برود و یا اینکه باید و بجنگد.

گزینه نخست که در این مقطع عملی به نظر نمی‌رسد؛ پس باید به گزینه دوم رفت. یحیی با وجود خریدهایی که در تابستان داشت، از آن‌ها هم استفاده از آن‌هایی که از ترکیب فصل پیش در پرسپولیس باقی مانده بود، استفاده می‌کردند. او با همین نفرات، تیم را در نیمفصل به رتبه دوم جدول و در چند قدمی استقلال داشت و هنوز هم می تواند به عنوان قهرمانی و دفاع از این عنوان دست یابد.

یحیی شاید به این نکته پی برد که این روزها بالاتر از مره، نیاز به دانش آموز مربیگری برای قهرمانی دارد. موردی که او پیش‌تر در چند نوبت نشان می‌دهد و از تکرارش نباید واهمه‌ش بای دش دای د. در حالی که این مبادوار گذشته که او نیاز به نیمکتی پویا داشت، از آنجایی که پرسپولیس از مسابقات قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده بود، شاید بتوان با برگزاری مسابقاتی هم در هر دو جبهه لیگ و حذفی جنگید.

یقینا کار او در مقابل رقبای سختی مانند استقلال، سپاهان، گلگهر و فولاد که خریدهای خوبی داشته اند، بسیار مشکل است اما بازیکنان پرسپولیس در مسابقات قهرمانی، برگ برندهای است که در صورت درست استفاده از آن، می توانند به مهره های زیاد بچربد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما