مگاموتور به زودی درایو جدیدی را برای محصولات سایپا توسعه و تولید خواهد کرد

[ad_1]

مگا موتور؛ شرکت تولیدی سایپا موتور، گیربکس و اکسل بزرگترین تولید کننده انتقال نیرو در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1372 با هدف تولید موتور، گیربکس و موتور مگا موتور اکسل تأسیس شد و با فعالیت خود وظیفه داشت تا وابستگی صنعت خودروسازی کشورمان به ویژه گروه خودروسازی سایپا به تولید درایو را کاهش دهد. نیروهای خارج از کشور

مگاموتور به زودی درایو جدیدی را برای محصولات سایپا توسعه و تولید خواهد کرد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

شرکت مگاموتور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو غوطه ور شد، مجموعه ای از قطعات یک سیستم محرکه 16 سوپاپ تنفس طبیعی که به گفته مسئولان این شرکت یکی از نیروهای محرکه جدید سایپا خواهد بود.

به احتمال زیاد این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری حداکثر قدرت 110 تا 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 تا 150 نیوتن متر خواهد داشت. گفته می شود این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 5 طراحی و تولید خواهد شد و قرار است تا یک سال آینده در نسخه های سدان سایپا شاهین، آریا و P90 نصب شود.

موتور جدید سایپا دارای سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ورودی (CVVT) خواهد بود و بر همین اساس مدیران مگاموتور مدعی هستند محصولاتی که از این موتور استفاده می کنند سوخت کمتری مصرف می کنند.

کارشناسان معتقدند موتور پیشرانه جدید سایپا بر اساس قوای محرکه گروه ECA EC5 EC5 ساخته شده است و مشخصات مشابه این دو موتور نیز مؤید این ادعاست. EC5 قرار بود همراه با نسخه های پایه سیتروئن C3 وارد بازار کشورمان شود اما متاسفانه تحریم های مجدد علیه صنعت خودرو مانع از این امر شد.

به نظر می رسد پروژه تعلیق نسخه پایه سیتروئن C3 شرکت مگاموتور را به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا بر آن داشته تا موتور EC5 را جانمایی کند.

آغاز ساخت موتور M15GSI برای خودروهای سایپا با شاسی X200 [به روز رسانی] – خرداد ۹۷

در همین راستا اخیراً اعلام شد که این شرکت قصد دارد وارد فاز اجرا و ساخت موتور M15GSI شود.

مدیرعامل شرکت مگاموتور با تایید این خبر گفت: هدف از پروژه توسعه موتور M15GSI (موتور بهبودیافته تیبا) کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازی سایپا و بهبود پارامترهای عملکرد موتور است.

مهندس جمشید کندری در تشریح روند اجرای این طرح گفت: تولید این موتور با توجه به الزامات کاهش مصرف سوخت تا پایان سال 1400 قابل ادامه است.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل فاز طراحی مفهومی و تفصیلی، اولین نقشه ها و مدارک موتور و نمونه سازی قطعات طی یک پروسه چند ماهه از جمله تغییر طراحی برخی از قطعات و نمونه سازی مکرر، عملکرد تکمیل خواهد شد. پارامترها و مصرف سوخت موتور. “M15GSI تثبیت شد.”

موتور M15GSIکندری گفت: موتور M15GSI با کاهش شش تا هفت درصدی مصرف سوخت در نقاط کار موتور، افزایش خروجی موتور تا حدود هفت درصد و بهبود گشتاور موتور تا پنج درصد، تمامی الزامات قانونی برای کاهش مصرف سوخت را تا پایان سال 1400 برآورده خواهد کرد. . »

مدیرعامل مگاموتور در رابطه با اعتبارسنجی محصول افزود: برای تایید طراحی محصول، تعدادی تست مکانیکی از جمله رفتار روانکاری و سرمایش، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیکی، سیستم شیر انجام شد. و همچنین تست های دوام روی موتور M15GSI انجام شد که همگی تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند.موتور M15GSI

به گفته مهندس کندری، فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و این پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده است. M15GSI را راه اندازی و روی خودروهای ساینا و کوئیک سایپا نصب کنید.

وی موتور M15GSI را موتور راهبردی گروه خودروسازی سایپا در سال های آینده می داند و می گوید: باید با جدیت تمام آنچه را که خوشبختانه دنبال می شود و در سطح قابل قبولی انجام می شود، انجام داد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما