نتایج تجزیه و تحلیل 80 میلیون باج افزار توسط Google – Zomit منتشر شده است

[ad_1]

گوگل گزارشی از تجزیه و تحلیل باج افزارها منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که اسرائیل بیشترین تعداد این بدافزارها را منتشر کرده است.

غول جستجوی اینترنتی شرکت امنیت سایبری Virus Total را برای انجام این تحلیل استخدام کرد. در این مطالعه 80 میلیون بدافزار از 140 کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت.

باج افزار - جداول کشور

بر اساس این گزارش ، اسرائیل ، کره جنوبی ، ویتنام ، چین ، سنگاپور ، هند ، قزاقستان ، فیلیپین ، ایران و انگلستان در میان 10 کشوری بودند که بیشترین بدافزار را در اینترنت منتشر کردند.

مقالات مرتبط:

همانطور که قبلاً ذکر شد ، اسرائیل بیشترین تعداد بدافزار را منتشر کرده است که 600 درصد بیشتر از تعداد اصلی بدافزارهای ثبت شده است. این گزارش هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد اصلی بدافزارهای ثبت شده توسط کشور ارائه نکرده است.

طبق گزارشات زدینتاز ابتدای سال 2020 ، فعالیت باج افزارها در دو فصل اول به اوج خود رسید و Total Virus آن را به فعالیت گروه باج افزار GandCrab نسبت داد.

کل ویروس می گوید:

GandCrab تعداد زیادی از باج افزارها را در سه ماهه اول سال 2020 ثبت کرد و فعالیت گروه از آن زمان تا کنون کاهش چشمگیری داشته است. این تیم باج افزار همچنان فعال است و از نظر تعداد نمونه های ثبت شده در موقعیت بالاتری نسبت به گروه های دیگر قرار دارد.

در ژوئیه 2021 ، فعالیتهای گروه بانوک گسترش یافت. این تیم باج افزار در اوایل سال 2021 شروع به کار کرد. حملات باج افزارهای این گروه شامل سه مرحله مختلف است: ضربه اولیه ، گسترش شبکه و حمله به اهداف.

آمار باج افزارها بر اساس سیستم عامل

GandCrab از اوایل سال 2020 فعال ترین گروه باج افزار بوده است و 78.5 درصد از کل نمونه مورد بررسی را به خود اختصاص داده است. گروه های بابوک و سربر با سهم 7.6٪ و 3.1٪ در تیم های باج در رتبه های بعدی قرار دارند.

با توجه به Total Virus ، 95 of از باج افزارهای شناسایی شده در پرونده های اجرایی ویندوز یا کتابخانه های DLL این سیستم عامل ثبت شده است. دو درصد از کل باج افزارها در Android اجرا می شوند.

این شرکت امنیتی می گوید که باج افزار معمولاً روی سیستم های هدف با استفاده از مهندسی اجتماعی یا پوشه ها (برنامه های کوچکی که برای نصب بدافزار استفاده می شود) نصب می شود. این شرکت در ادامه اظهار می دارد که اساس فعالیت باج افزار همیشه در حال انجام است.

پیشنهادت چیه؟

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما