نشانه هایی که نشان می دهد بدن شما دچار عدم تعادل هورمونی است

[ad_1]

ممکن است شب ها خوب نخوابید یا اشتهای زیادی داشته باشید. یا تپش قلب را تجربه می کنید. تعادل هورمونی اغلب مختل می شود و علائم و درمان واضحی دارد. در این مورد بخوانید.

به گزارش medicalnewtoday، عدم تعادل هورمونی زمانی رخ می دهد که هورمون در جریان خون بیش از حد یا خیلی کم باشد. به دلیل نقش اساسی آنها در بدن، حتی یک عدم تعادل هورمونی کوچک می تواند عوارض جانبی در سراسر بدن ایجاد کند.

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که توسط غدد موجود در سیستم غدد درون ریز تولید می شوند. هورمون‌ها از طریق جریان خون به بافت‌ها و اندام‌ها می‌رسند و پیام‌هایی را ارسال می‌کنند که به اندام‌ها می‌گویند چه کاری و چه زمانی انجام دهند.

به خاطر داشته باشید که هورمون ها در تنظیم مداوم مهمترین فرآیندهای بدن مهم هستند و بنابراین عدم تعادل هورمونی می تواند بر انواع عملکردهای بدن تأثیر بگذارد.

هورمون ها به تنظیم کمک می کنند:

متابولیسم و ​​اشتها
· تپش قلب
چرخه خواب
چرخه تولید مثل
توسعه عمومی
سطح خلق و خو و استرس
· دمای بدن

عدم تعادل در انسولین، استروئیدها، هورمون رشد و آدرنالین می تواند زنان و مردان را به طور یکسان تحت تأثیر قرار دهد. عدم تعادل استروژن و پروژسترون نیز می تواند در زنان رخ دهد، در حالی که عدم تعادل تستوسترون می تواند در مردان رخ دهد.

علائم تعادل هورمونی

علائم عدم تعادل هورمونی بستگی به غدد و هورمون هایی دارد که تحت تأثیر قرار می گیرند. علائم مرتبط با شایع ترین علل عدم تعادل هورمونی عبارتند از:

صورت متورم
تاری دید
· عقیمی
· تورم
تشنگی بیش از حد
موهای نازک و شکننده
خستگی غیر قابل توضیح و مداوم
تغییرات در اشتها
شما باید کمتر یا بیشتر از حد معمول به توالت بروید
· سردرد
افسردگی
تحریک پذیری و اضطراب
تغییرات در سطح قند خون
استخوان های ضعیف
تغییرات در ضربان قلب
تغییرات فشار خون
پوست بسیار خشک یا مشکلات پوستی
تغییر در حساسیت به سرما و گرما
خوابیدن مشکل است
تعریق بی دلیل یا بیش از حد
افزایش وزن یا کاهش وزن غیرقابل توجیه
برآمدگی در گردن

برخی از علائم را توضیح دهید

نوسانات خلقی می تواند باعث نوسانات خلقی و افسردگی در طول روز و سندرم پیش از قاعدگی در طول روز شود. اگر اضطراب در زندگی روزمره شما تداخل دارد، ورزش کنید، از الکل اجتناب کنید و سیگار را کاهش دهید.

قاعدگی های سنگین یا دردناک هنگامی که با علائمی مانند درد شکم، کمردرد، یبوست و مقاربت دردناک همراه باشد، ممکن است نشانه ای از کیست و فیبروم باشد که باید سابقه خانوادگی خود را در نظر بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اگر دارو موثر نبود، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

بی خوابی و کم خوابی به دلیل تولید کم استروژن و پروژسترون. تعریق شبانه خواب شما را مختل می کند. بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش هورمونی بدهید. پوشیدن لباس های نخی، اتاق خواب خنک و تاریک و ورزش به شما کمک می کند.

افزایش وزن غیر قابل توضیح ممکن است به این دلیل باشد که تیروئید شما هورمون های لازم را ترشح نمی کند و در نتیجه متابولیسم شما تنظیم نمی شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک یا یائسگی نیز می تواند منجر به چاقی شکمی و افزایش وزن شود. در این شرایط حرکت کنید و با متخصص زنان خود در مورد درمان کیست یا علائم یائسگی صحبت کنید.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما