نظرات جدید پرسپولیس بعد از بازی با ذوبآهن

[ad_1]

روزنامه همشهری: در مسابقه ای که به وضوح 2 نیمه متفاوت داشت، پرسپولیس برابر ذوبآهن تن به تساوی یک – یک داد تا بعد از باخت به اولسان هیوندای و توقف مقابل نساجی قائمشهر، سومین مسابقه دور از پیروزی را تجربه کند. نوع اتفاقات این دیدار و مخصوصا نمایش ضعیف پرسپولیس در نیمه دوم طوری بود که در آستانه 2 بازی حساس برابر سپاهان و استقلال، خطر را برای سرخپوشان به صدا درآورد.

دارند که ندارند

مهم مککل پرسپولیس همان است که از ابتدای فصل وجود داشت و به دفعات تکرار شده بود، اما علاجی نیافته است. این تیم ندارد و بسیار سخت به گل می‌رسد. در ششمین بازیاش در حالی که به عدد 6 گل زده رسید کهکدام از آنها پرسپولیس هیچ نزدهاند. پای مهدی عبدی در لیگ هنوز به گلزنی باز نشده است. او نسبت به سن و سالش تحرک کمی هم دارد و این مسئله برای پرسپولیس مشکل‌شکل‌،س وحید امیری هم به‌عنوان سابقه دارد کمتر از فصول گذشته به‌سمت دروازب ت.زب ت.زب. در مورد آرمان رمضانی هم هیچ حرفی برای گفتن باقی نمانده. حالا دیگر موقعیت‌ها خراب می‌شوند و بین بازیکنان تیم هم حوصله‌هایی برای قرار دادن استوری‌های حمایتی وجود ندارد.

جلال تا کی دوام می‌آورد؟

با توجه به سن و سال بالای جلال حسینی، روند آماده سازی به او از فصل ابتدایی گذگذته آغاز شد. با این حال از جدایی شجاع خلیلزاده، حسینی به ناچار در کنار محمدحسین کنعانی زادگان بهعنوان مدافع ثابت در همه بازیها به میدان رفته و روشن نیست که او تا چه زمانی بعد از این برنامه را تاب آورد. اگر پرسپولیسیها یک گزینه جانشین برای حسینی رو میکردند و در برخی مسابقات از او سود میبردند، هم به جلال فشار کمتری میآمد و هم یک یار ذخیره برای روز مبادا در آبنمک باقی میماند. پرسپولیس 3 روز دیگر با سپاهان بازی دارد و 10 روز دیگر با استقلال. در صورتی که این برنامه باعث شود سنگین جلال، چنین خسرانی برای پرسپولیس غیرقابل جبران خواهد بود.

بحران دفاع چپ

اخراج انضباطی و غیرضروری سعید آقایی باعث شد پرسپولیس برای بازی حساس سهشنبه برابر سپاهان دفاع در اختیار باشد. اگر بازی محمد انصاری صادر شود اما طبیعتا بازیکنی که چندین ماه از میادین بوده است، نمی تواند به کارت دوری آن هم در چنین مسابقه سنگینی به زمین برگردد. بنابراین یافتن جانشین او کار خواهد شد. فعلا نزدیکترین گگینه به ذهن، حضور وحید امیری در پست دفاع از چپ است، اما هر بار در این منطقه به بازی گرفته شده نمایشهای ضعیفی داشته است. در حالی که عقب نگه داشتن امیری، بخشی از همین مختصر نیروی تهاجمی پرسپولیس را هم از بین خواهد برد.

بشار بیجانشین

از حالا به بعد، س از هر ناکامی پرسپولیس اسم بشار رسن یکی از پرتکرارترترتکرارترین کلیدواژه ها برای سرخپوشان خواهد بود. قبلا هم گفتیم و نوشتیم در فوتبال بدون بازیساز ایران، رسن یک مره بیجانشین است، اما به هر حال او یک روز باید میرفت و ونین روزی حالا فرارسیده است. در همین دیدار با ذوبآهن جای خالی بازیکنی که ورزش توپ را نگاه دارد و پاسهای کلیدی ارسال کند، در میانه میدان پرسپولیس حسابی به چچم آمد; مخصوصا که احمد نوراللهی هم مدت‌هاست و کیفیت سابق را ندارد. پرسش اینجاست که این روند تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟

ریسک‌ناپذیری یحیی

نهایتاً می‌رسیم به عدم‌علاقه‌ی رئیس پرسپولیس. یک ماه حضور گلمحمدی در پرسپولیس نزدیک است، اما او هنوز پدیده هایی که ککف خودش را در این تیم رو نکرده است. نه یک دفاع میانی، نه یک مدافع چپ، نه یک هافبک بازیساز و نه یک مستع. سوگواری بابت جدایی بشار و محرومیت عیسی آل‌کثیر و… برای پرسپولیس،ش.یس،ش.یس،ش. یحیی باید خلاقیت بیشتر نشان دهد. پارسال در مسابقات تشریفاتی پایان فصل این فرصت را داشت و از آن سود نبرد با این حال هنوز هم دیر نشده و باید به جوانان اعتماد کند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما