واکنش به همه پرسی؛ حکم مصافحه با نامحرم در صورت اجبار چیست؟

[ad_1]

یکی از رایج ترین موضوعات ارتباط با نامحرم و دست دادن با زن یا مرد نامحرم است.

به گزارش مهر، یکی از مهمترین وظایف دین مبین اسلام که از اهمیت خاصی برخوردار است، فراگیری احکام دین است. هر کس اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کند، باید برنامه های او را در تمام عرصه های زندگی خود کاملاً بپذیرد و رفتار و کردار خود را بر اساس احکام دین در زندگی خود پیاده کند. پاسخ سوالات حقوقی که قبلا منتشر شده را می توانید اینجا ببینید.

حضرت آیت الله خامنه ای

سوال: آیا دست دادن یا تماس فیزیکی با افراد موجود در کتاب حرام است؟

پاسخ: مصافحه و تماس جسمانی مرد با زن نامحرم هر چند اهل کتاب باشد حرام است و مصافحه با مرد مسلمان حرام نیست، هر چند از اهل بیت باشد. کتاب.

پرسیدن: تازه فهمیدم یکی از دوستانم دوجنسه است. حکم رابطه دوستانه با این فرد را از نظر شرعی و عرفی به اشتراک بگذارید.

پاسخ: اگر ثابت شود که واقعاً دوجنسه است، اصل ارتباط و برخورد با او اشکال ندارد، اما باید از آنچه در برخورد مرد با زن و زن با مرد حرام شرعی است، مانند دست زدن به چیزی، اجتناب کند. و حرام را بنگر.

پرسیدن: لطفا در مورد رابطه زن و مرد مسلمان در جامعه توضیح دهید.

پاسخ: قانوناً بر هر زن و مردی موظف است در برخورد و برخورد با جنس مخالف موازین شرعی و موازین شرعی را رعایت کنند و از هر عمل و رفتاری که آمیخته به ربا یا شورش و فساد باشد خودداری کنند.

پرسیدن: در برخی از کشورهای اسلامی رابطه جنسی مرد با زن امری عادی است و جلوگیری از این امر توهین به طرف مقابل تلقی می شود. در مورد تصمیم شرعی مربوطه توضیح داده می شود.

پاسخ: دست زدن به مرد با زن خارجی و دست زدن به بدن زن با مرد غریب شرعا حرام است و امتناع از آن به این دلیل است که این برخورد جزء دستورات دینی اسلام است نه توهین به طرف مقابل و مسلمانان موظف به انجام واجبات شرعی خود هستند و به هیچ عنوان از کار واجب یا حرام دست برندارند.

حضرت آیت الله سیستانی

سؤال: در کشورهای اروپایی دست دادن را سلام می دانند، خروج گاهی موجب محرومیت و محرومیت از کارخانه و مدرسه و مانند آن می شود، آیا مسلمان در چنین موارد استثنایی می تواند با نامحرم مصافحه کند؟

پاسخ: در صورت امکان باید دستکش و مانند آن بپوشد و در مواقعی که ممکن نیست می تواند در جایی دست بدهد که توقف باعث خرابی شود.

پرسیدن: آیا دست دادن مرد مسلمان با زنان کافر اکیدا حرام است؟

پاسخ: ممنوع است.

پرسیدن: مصافحه با زن نامحرم زمانی که امتناع باعث ناراحتی، از هم پاشیدگی خانواده یا مخالفت والدین می شود؟

پاسخ: مصافحه با نامحرم جایز نیست و اگر دستکش یا مانع باشد اشکال ندارد.

پرسیدن: آیا دست دادن با زن غیر مسلمان خارجی بدون قصد لذت اشکال دارد یا نه در حالی که لذتی در کار نیست؟

پاسخ: مصافحه با نامحرم بدون دستکش و امثال آن جایز نیست مگر اینکه خروج موجب ضرر جدی یا عسر و حرج غیر قابل تحمل باشد که در این صورت به میزان لازم جایز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

پرسش: حکم دست دادن با دختر نابالغ چیست؟

پاسخ: بالای شش سالش اشکال دارد ولی نگاه به او منعی ندارد.

پرسیدن: حکم دست دادن با نامحرم دستکش چیست؟

پاسخ: بهتر است متوقف شود؛ مگر در موارد اضطراری.

پرسیدن: آیا دست دادن با نامحرم روی لباس اشکال دارد؟

پاسخ: تماس با لباس بدون ربا اشکالی ندارد.

پرسیدن: در منطقه ما مرسوم است که گاهی پسر عموی دست پسر برادر شوهرش را می گیرد و او را می بوسد یا خواهر و برادر زن خود را خواهر و برادر محرم می نامند و یا دست می دهند، مخصوصا سر را ببوسند. در بازگشت از سفرها و ایام سوگند بسیار رایج شده است و هرچه گفته شود نمی پذیرند، اما گاهی ناراحت می شوند، وظیفه ما چیست؟ اگر منجر به سقط جنین شود چه حکمی دارد؟

پاسخ: این گونه کارها حرام و خلاف شرع و ناشی از جهل عده ای است. این وظیفه شماست که بفهمید چیست و تفاوت ایجاد کنید.

پرسیدن: در علم فرانسه ما باید در برخورد با استادان مرد یا دانشجویان مرد دست بدهیم، در غیر این صورت بحث ادب برای دانشجویان مسلمان است. پس دست دادن با مردان غیر مسلمان چطور؟

پاسخ: این وظیفه شرعی شماست که دست نزنید و باید با این فرهنگ اسلامی آشنا شوید تا مبادا به امر ادب تبدیل شود.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما