وزارت صمت برای کنترل بازار لوازم خانگی

[ad_1]

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت گفت: سامانه جامع تجارت را فعال کرد تا واحدهای تولیدی، در آن جا فاکتور خود را بر اساس تعیین سازنده هر محصول ارائه دهنده; از ابتدای آذرماه کارگروه‌های رصد بازار تشکیل شده و همه برنده‌صد می‌

به گزارش وزارت صنعت، «محمد وصالی قمصری» با بیان اینکه پیش از تحریم ها، 70 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای کرهای بود، افزود: از سال 97 تا سال 99 با حمایت هایی که از صنعت لوازم خانگی تولید می شود، 8.5 میلیون دستگاه تولید می کند. سال به 15.5 میلیون دستگاه رسید که به این ترتیب 80 درصد افزایش تولید داشت.

مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت ادامه داد: شاید آن زمان، روزهایی بود که با کد ملی برای یک کالای خانگی ثبت نام می شد و ممکن بود اتفاقات خیلی بدی بیفتد که شد.

وصالی افزود: پروژه این صنعت 300 هزار نفر، هردش مالی آن 6 میلیارد دلار و واحدهای فعال ما 500 واحد است که البته تا 800 واحد تولیدی، ظرفیت خالی داریم.

وی با اشاره به افزایش 100 تا 120 درصدی برخی از محصولات از جمله یخچال ساید و دو قلو، اذعان داشت: در مورد لباسشویی تولید بالاتر بود و درصد افزایش قیمت را نداشت و این افزایش زیر 20 تا 30 در سال بود.

مدیر کل دفتر لوازم خانگی و اداری صنایع صمت تصریح کرد: واحدهای تولیدی اولیه کشور در این دو سال با توجه به تغییرات نرخ ارز، به میزان حدود 60 درصد افزایش یافته است; به عنوان نمونه قیمت جهانی ماژول تلویزیون 30 درصد، کمپرسور یخچال 20 درصد و ورقهای رنگی، پیش رنگ، ورق سرد مورد استفاده در بدنه اجاق گاز و لباسشویی، از سال 97 به صورت میانگین حدود 60 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این است که از هفته دوم، سوم دی ماه برخی از واحدهای تولیدی بسته به روالی که هرسال بین 12 تا 13 درصد افزایش قیمت داشتند.

مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا مردم می توانند انتظار داشته باشند که این قیمت با ثبات باشد و یا کاهش پیدا کند، گفت: مردم باید از ما توقع داشته باشند که این اتفاق بیفتد. با پیگیری های مجموعه ما حدود پنج برند کاهش قیمت داده شد.

وصالی‌های همچنین درباره اینکه آیا این واحد بابت افزایش قیمت تولید می‌کند که مورد بازخواست نخواهند گرفت، اظهار داشت: سامانه هوشمند سفارش ما، ارتباط مستقیم با قرار گرفتن در نظر گرفته شده است و اتفاقاتی که افتاده است و حتماً در تهیه مواد اولیه، تأمین و تأمین ارز وجود دارد. سفارش ها آن ها تاثیر خواهد داشت، در حالی که وظایف واحدهای تولیدی از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات نیز پیگری می شود.

، بیشتر نباشند که محصول کالای منتخب (یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و اجاق گاز) ما هم برندهایی که با ما همکاری نکردند شاید دو تا سه برند: وی با اعلام اینکه برندهای متخلف به مسیری برگردند، گفت.

مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و وزارت صمت در رابطه با کیفیت محصولات لوازم خانگی تولیدی هم گفت: از 100 درصد واحدهای تولیدی، کیفیت 50 تا 60 درصد واحدهای تولیدی خوب است و حتی ممکن است معکوس شود; مردم بدانند محصول ایرانی به خارج از مرزهای اطراف میرود و برچسب خارجی یا کرهای می خورد و دوباره به داخل کشور بر می گردد و مردم به کالای آن را می سازند.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما