ویس کرمی بلاخره از مردم عذرخواهی کرد

[ad_1]

دبیر کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی به خاطر این است که اخیرا در توئیتی برای مخالفت طرح صیانت از دو عبارت “گرگ های مجازی” و “سگ های قلاده بلند” استفاده کرده است از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد و عضو هیئت رئیسه کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران از فضای مجازی در بیانیه ای با عنوان «پیام اعتذار و روشنگری دکتر ویس کرمی خطاب به مردم شریف ایران» گفت:

“بسمه تعالی”
خدمت مردم شریف ایران اسلامی
با سلام و عرض ادب

به دنبال توییت اخیر اینجانب در مورد «ضرورت قانونمندی فضای مجازی» اصطلاحاتی که ناظر به «دشمنان مردم و انقلاب اسلامی» بود از برخی از انتشارات سیاسی با لطایف الحیلی به عنوان توهین به مردم ایران، منتقدان یا مخالفان «طرح موسوم به صیانت . .. »تفسیر و باعث رنجش برخی از هموطنان عزیز، موکلان و بهانه آزار روانی مردم شریف لرستان و موج سواری دشمنان انقلاب و فرصت طلبان داخلی شد که علیرغم انکار و توضیحات بعدی بنده نیز گویا این تلقی دیگر نگردیده است.

با کمال تواضع اعلام می کنم، بنده به عنوان نماینده مردم، کمترین ایجاد رنجش مردم انقلابی ایران را بر خود حرام دانسته و از این که چنین برداشتی باعث رنجش خاطر برخی از هموطنان شد، متأسفم.

بدین وسیله جهت تعداد ارادت به ملت شریف ایران و جلوگیری از سوء استفاده از دشمنان پلید انقلاب اسلامی، از پیشگاه ملت شریف کشورم، بابت شیائبه ایجاد شده پوزش می طلبد و بار دیگر مؤکدا اعلام می کند که از ابتدا نیز به هیچ وجه به معنای من عمومی مردم یا نیست. منتقدان و مخالفان طرح صیانت نبوده اند.

در حالی که رد بنده مخالفت با اینترنت و فضای مجازی، هیچکدام از نقل قول های منتشر شده از مواردی که در رسانه اینجانب منتشر می شود تایید نمی شود و چیزهایی از آنها ساخته می شود.

و العاقبه للمتقین

مهرداد ویس‌کرمی – ۱۴۰۰/۱۲/۱۴»

نماینده مجلس پیشتر در حساب کاربری خود در پلتفرم تویتر نوشته بود:

در تبیین مخالفت های صورت گرفته با طرح صیانت نوشت:

«فضای مجازی؛
به دلیل، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است.
2. در پیشرفته قانونمند است.
3. چند وجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه ای است.
4. گرگ های مجازی و سگهای قلاده در غرب از قانونمندی آن را میترسند.
5. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.»

استفاده از دو عبارت “گرگ های مجازی و سگ های قلاده بلند” در این توییت با واکنش های متعددی در فضای مجازی روبرو شد تا جایی که ویس کرمی ساعاتی بعد از توییت دیگری را برای ارائه توضیحات منتشر کرد و نوشت:

«سگ های قلاده بلند توهین نیست بلکه تعبیری است که ریچارد المان (رئیس قدیم سازمان سیا) در مورد کسانی که به کار می برند که کورکورانه و بدون مزد و مواجب، مقلد و مروج تفکر لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند. بلند بودن قلاده به این معناست که نمی دانم با چند واسطه و نامحسومیشوملش!»

وی چندین روز گذگذته نیز در پیامی دیگر در این پلتفرم مجازی بر مواضع خود در توئیتی نوشت:

«با هیچ قاعده ای نمی توان مصداق« بند 4 »این توئیت را« مردم شریف ایران »یا« طرحان طرح صیانت »دانست; بلکه مصادیق آن امثال «زم» و «نوکران اجنبی وطنی» است.

این جریان تحریف است که با فریب رسانه فریب رسانه ای، ضمن فرار به جلو، به مردم شریف ایران توهین کرده است.»

با این حال در پی تداوم واکنش‌های مثبت، ویس کرمی مردم عذرخواهی کرد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما