پیشنهاد به دولت برای تعطیلی دو روزه تهران

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران با اعلام پیشنهاد جلسه کارگروه کمیته آلودگی هوای تهران در خصوص دوز نهایی تهران، گفت: پس از این پیشنهاد تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز تعطیل می‌شود، اما این پیشنهاد به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد.»

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: در این دو هفته تمام اقدامات برای کاهش عوامل خطر انجام شده است. عدم استفاده از سوخت گازوئیل در تمامی صنایع نیروگاهی استان اعلام و این موضوع اجرایی شده است.

وی افزود: در گزارش های بازرسی از محیط زیست استان نیز تاکید شده است که تمامی نیروگاه ها و صنایع استان تهران از گازوئیل یا گازوئیل مایع استفاده می کنند. پلیس راهور همچنین از تردد خودروها و کامیون های دودزا در سطح شهر تهران جلوگیری کرد و خودروها را نیز بدون معاینه فنی متوقف کرد.

بندپی گفت: با توجه به مجوزهای ستاد ملی کرونا و ستاد استانی کمیته اضطرار، فعالیت های عمرانی تا اطلاع ثانوی متوقف می شود و فعالیت هایی که ذرات معلق در هوا منتشر می کنند نیز بر اساس این مصوبه متوقف می شود. همچنین در روزهای سرد به طور مستمر تجهیزات اداری و نوع سوخت گیری را پایش کرده و سیستم گرمایشی را با استانداردهای لازم تطبیق دهید. متأسفانه از آنجایی که در آن مدت پدیده های جوی ناپایدار که به طور موثر آلاینده ها را انتقال دهد، نداشتیم، در شرایط جوی آلاینده ها را انباشته کرده ایم.

وی افزود: سازمان هواشناسی اعلام کرده تا چند روز آینده وزش باد چندانی در استان وجود نخواهد داشت. در مورد آلودگی هوا که بیش از 48 ساعت تداوم داشته است، هیئت دولت تصمیم گرفته است در این شرایط تدابیر سخت گیرانه تری اندیشیده شود.

استاندار تهران گفت: باید برای کاهش عوامل خطر تصمیم گیری شود و پیشنهاد این جلسه برای تصمیم گیری به هیئت دولت گذاشته شود. پیشنهاد ما در این جلسه کاهش عوامل خطر و نظارت بر اجرای آنها تا تصمیمات جدید است. علاوه بر محدودیت های قبلی، برای حفظ جامعه، باید مجموعه قوانین و پیشنهاد تعطیلی دو روزه اختتامیه را برای همه نهادهای اداری جامعه مدنی و بخش خصوصی اعلام کنیم.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما