(عکس) بررسی یک جنجال؛ داور به سود استقلال سوت زد؟

[ad_1]

فرارو: مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر ایران با دو اتفاق مهم همراه شد. اولی برتری استقلال در ورزگاه آآادی در جدال سخت و نفسگیرجان بلغر سیرجان بود و دیگری کاست دور از انتظار پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت نفت این شهر.

به گزارش فرارو، با این وجود دیدار نخست بازی بدون جنجال نبود. دو تیم در شرایطی که تا دقیقه 85 به کارشان با نتیجه مساوی یک – یک ادامه میدادند، در این دقیقه، در محوطه جریمه گلگهر به دست بازیکن توپ این تیم، این صحنه را با مقاومت شدید بازیکنان استقلال همراه کرد. داور وسط، از زاویه ای که خودش حضور داشت دستور به ادامه بازی داد، ولی پرچمی که کمک داور زد، سناریو را عوض کرد.

کمک داور این بازی، تشخیص داد که ضربه توپ ب Rev دست اعلام بازیکن گلگهر پنالتی است و داور وسط نظر کمکک رافت و پنالتی کرد. این بار نوبت به بازیکنان گل‌گهر رسید تا به این صحنه معترض شوند. اعتقاد این بود که دست در دست آنها بدنش بوده و داور نباید اعلامالتی میکرده باشد. نهایتا گوین یامگا، بازیکنی که در این دیدار پنالتی نخست استقلال را هم به گل کرده بود، این پنالتی جنجالی را هم به تور دوخت، تا استقلال 3 امتیاز که شاید در ادامه مسیر برایش قهرمان قهرمانی داشته باشد را به اندوخته هایش اضافه کند. .

بازی در شرایطی با برتری 2 بریک استقلال به پایان رسید که بازیکنان و اعضای کادر فنی گلگهر را مصداق بارز بیعدالتی توصیف کردند. آنها همچنین از این تعجب کردند که چگونه کمک دیدند که زاویه دید در مقایسه با داور وسط بدتر بود، صحنه را پنالتی تشخیص داد. اینکه استقلال از سوت داوری بهره برده یا نبرده هم سوه داغ چند سست٪ گذک. جالب است که در واحد بین داوری هم اتفاق نظری وجود ندارد؛ صحنه‌های عده‌ای را پنالتی تشخیص داده‌اند و برخی دیگر می‌گویند داور اشتکت.

درباره این صحنه 5 داور نظرشان را به «ورزش سه» گفته اند که به نظر می تواند توضیحات کاملی داشته باشد.

ابراهیم میرزابیگی: توپی که بازیکنان استقلال به طرف بازیکنان گل گهر شوت زدند را در بازی گل گهر با دست لمس کرد و دست در حالت غیرطبیعی بود و پنالتی درست شد.

نوید مظفری: پنالتی به درستی اعلام شد، چون بازیکن دست را در حالت غیرطبیعی قرار داده و دستش را بزرگ کرده است.

حسین عسگری: به هیچ عنوان ونالتی نبود و بازیکن در حالت طبیعی بود و می‌کردم که توپ می‌کرد که توپ را به دستش نکند و در حال ککیدن دستش به سمت عقب بود. اگر بازیکن قصد زدن توپ را داشت، دستش را به سمت توپ میبرد، اما این بازیکن دستش را از توپ دور می کند. تعجب می کنم که چرا آقای حیدری که جایگیری بسیار خوبی داشت، در این صحنه با داوری که اصلاً زاویه خوبی ندارد، کرد.

حیدر سلیمانی: تصمیم داور درست بود، توپ به دست مدافع گل گهر برخورد کرد و این برخورد حتی باعث شد توپ هم گرفته شود.

نوذر رودنیل: زمانی باید پنالتی اعلام شود که دست از بدن جدا باشد یا بازیکن از دستش استفاده کند، اما بازیکن گل گهر در حال دزدیدن دست است تا توپ به دستش نکند و بدنش هم در حالت طبیعی بود. نباید پنالتی اعلام می‌شد و ادامه بازی در این صحنه درست بود. داور در این صحنه با کمک داوری انجام داد.

(عکس) بررسی یک جنجال؛  داور به سود استقلال سوت زد؟

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما