پیش بینی بازار سکه و طلا تا پایان سال

[ad_1]

فرارو- در معاملات روز سه شنبه سکه طرح جدید 13 میلیون و 292 هزار تومان، سکه طرح قدیم 12 میلیون و 784 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 850 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 830 تومان و بانک مرکزی. سکه گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان، هر مثقال طلای مذاب 5 میلیون و 629 هزار تومان و یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 297 هزار تومان معامله شد.

پیش بینی بازار سکه و طلا تا پایان سال/ آیا قیمت ها افزایش می یابد؟آیا قیمت طلا دوباره افزایش می یابد؟
عباد محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت طلا و جواهر گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه این روزها قیمت طلا و سکه به دلیل مذاکرات برجام نوسانات زیادی را تجربه کرده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت دلار در بازار، شاهد آن هستیم که طلا و سکه در بازار به همان اندازه متلاطم بوده است. آنها دو روز پیش بودند.” مشاهده کردیم که با توجه به خوش بینی های به وجود آمده در بازار نسبت به مذاکرات برجام، دلار به 29 هزار و 500 تومان و سکه کل از 13 میلیون و 800 هزار تومان به 13 میلیون و 100 هزار تومان کاهش یافت. اما در معاملات روز سه شنبه با تغییر فضای مذاکره، دلار به بالای 30 هزار تومان بازگشت. به دلیل این مشکل سکه تمام با 300 هزار تومان افزایش مواجه شد.

محمدولی افزود: با توجه به وضعیت بازار سکه، دلار طلا تبعات زیادی برای مذاکرات وین دارد و نباید چنین رویکردی حاکم شود، زیرا با کوچکترین تغییر در شرایط برجام، بازار در معرض چنین نوساناتی قرار خواهد گرفت. برای تبدیل شدن به بازار سکه و طلا نیز مشخص شد، از سوی دیگر باید دید در سطح بین المللی چه اتفاقی می افتد. از این رو نمی توان پیش بینی دقیقی در مورد آینده بازار داشت.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: قیمت جهانی طلا یکی دیگر از عوامل موثر است که بر قیمت داخلی سکه و طلا تاثیر بسزایی دارد. قیمت آتی هر اونس طلا به بیش از 2000 دلار خواهد رسید که سطح تقاضا برای این فلز گرانبها در سراسر جهان است که باعث گرانی طلا و سکه در بازار داخلی خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی با نزدیک شدن به تعطیلات پایانی سال و تعطیلات دی ماه در خارج از کشور و فرا رسیدن ماه های پایانی سال، تقاضا برای طلا و جواهر در بازار داخلی افزایش می یابد که این امر موجب افزایش قیمت ها می شود. . با این حال، نمی توان به طور دقیق روند بازار را پیش بینی کرد که رشد نیز خواهد داشت.

محمدولی همچنین به حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر کل قیمت طلا اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در نظر بگیرید که از اواسط آذرماه فقط بر سود و اجاره بهای خرید و فروش طلا مشمول مالیات می شود، با این شرایط البته دای هزینه خرید طلا برای مردم کاهش می یابد که ممکن است تقاضا برای طلا را افزایش دهد، از طرفی به دلیل چنین مشکلاتی خرید طلای مذاب یا طلای مستعمل نیز به دلیل ریسک کاهش می یابد.

وی افزود: از آنجایی که طلای مستعمل در هنگام افزایش قیمت طلا حاشیه سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد، زیرا مالیات بر آن تعلق نمی گیرد و پرداخت نمی شود بنابراین مردم طلای مذاب یا مستعمل را خریداری می کنند. قیمت کلی باعث کاهش جذابیت خرید طلای مذاب و افزایش تقاضا برای محصولات طلا خواهد شد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما