چقدر می توان در بورس خانه خرید؟

[ad_1]

ایسنا: زمزمه های انتشار پفندبریف در بورس کالا شدت گرفته است و طبق اعلام قبلی سازوکار این طرح به گونه ای است که همه می توانند پفندبریف را با آن دریافت کنند و در صورت داشتن واحدی از اوراق در زمان سررسید، در غیر این صورت. او می تواند اوراق بهادار خود را به ارزش منصفانه بفروشد و به صورت نقدی تسویه کند.

به گفته مسئولان بازار سرمایه باید به گونه ای فراهم شود که متقاضیان بتوانند به راحتی فضای زندگی را پیش خرید کنند. در واقع باید امکان پیش خرید خانه به اندازه یک متر مربع و با توجه به نقدینگی وجود داشته باشد تا قدرت خرید پس اندازتان حفظ شود. بنابراین، کیس به قطعات کوچک تبدیل شده و امکان فروش آن و انجام معاملات ثانویه وجود دارد.

به عبارت دیگر بورس کالا بر آن است تا بتواند آپارتمان ها را به صورت متری و در قالب اوراق سلف استاندارد پیش فروش کند و این در شرایطی است که ضمانت های لازم از سازنده اخذ شود و خریدار بتواند با خیال راحت. بخر، انجامش بده

حتی اگر سازنده در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکند، می تواند توسط سازنده و ضرر احتمالی خریدار جایگزین شود.

این طرح هم اکنون در کمیته حقوقی سازمان بورس در حال تصویب است و در مرحله تدوین آیین نامه است.

یک بازار ثانویه در بازار موازی آتی آپارتمان وجود دارد. یعنی امکان خرید یا فروش مجدد برای افراد وجود دارد. بنابراین اگر مردم بتوانند در موعد مقرر واحد اوراق قرضه داشته باشند، می توانند آن واحد را تحویل بگیرند و اگر تمایلی به تحویل ندارند، می توانند آن را به صورت نقدی تسویه کنند.

مثلا فردی که ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد و با استفاده از طرح متره فروشی در بورس و تعیین قیمت هر واحد آپارتمان توسط انبوه سازان (مثلا متری ۱۰ میلیون تومان) نمی تواند یک واحد مسکن خریداری کند. آپارتمان) این امکان مشروط بر اینکه یک آپارتمان 10 متری را پیش خرید کند و ریسک نوسانات قیمت را به همان اندازه برای خود پوشش دهد و در آینده بتواند از پس انداز خود برای خرید مجدد اوراق و خرید واحد استفاده کند.

باید بگویم؛ جزئیات کامل این طرح هنوز فاش نشده و قرار است شرایط آن به زودی نهایی و اعلام شود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما