چند راه حل ساده؛ چگونه به سرعت از شر “سنگ کلیه” خلاص شوید؟

[ad_1]

سنگ‌های کوچک کلیه معمولاً بدون علائم یا مشکل دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ‌تر در مجاری ادراری قرار می‌گیرند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

یکی از وظایف کلیه ها حذف اوره و مواد معدنی اضافی از خون است. بدن انسان به طور معمول این مواد را از طریق ادرار دفع می کند، در برخی موارد تجمع بیش از حد نمک در کلیه ها می تواند منجر به تشکیل سنگ های کریستالی شود.

سنگ کلیه می تواند در هر دو کلیه ایجاد شود. از آنجا این سنگ ها به مجرای ادراری می روند که کلیه ها را به مثانه متصل می کند.

سنگ‌های کوچک‌تر کلیه معمولاً بدون علائم یا مشکل دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ‌تر در مجاری ادراری قرار می‌گیرند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

عوامل متعددی وجود دارد که بر سرعت ظهور سنگ کلیه تأثیر می گذارد. مدیکال نیوز تودی مقاله ای دارد که به بررسی عوامل تسریع در دفع سنگ کلیه و جلوگیری از تشکیل و بزرگ شدن سنگ کلیه می پردازد.

دفع سنگ کلیه چقدر طول می کشد؟

دو عامل اصلی وجود دارد که بر سرعت ظهور سنگ کلیه تأثیر می گذارد. اندازه و محل سنگ.

سنگ های کوچکتر معمولاً سریعتر و با درد کمتری دفع می شوند. 80 درصد از سنگ های کوچکتر از 4 میلی متر به طور خودکار در عرض یک ماه جدا می شوند. حدود 60 درصد سنگ های بین 4 تا 6 میلی متر در 45 روز حذف می شوند. سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر نیز می توانند در عرض یک سال از بدن خارج شوند، اما بهتر است برای برداشتن آنها با جراحی به پزشک مراجعه کنید.

محل سنگ کلیه بر اینکه آیا بدن می تواند سنگ را به طور خودکار دفع کند یا خیر، تأثیر می گذارد. برخی از سنگ ها در خود کلیه هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند در مجاری تشکیل شوند.

سنگ های کلیه در بالای مجاری به کلیه ها نزدیک تر هستند و سنگ های پایین کلیه به مثانه نزدیک تر هستند. طبق یک مطالعه در سال 2014، حدود 50 درصد از سنگ هایی که در نزدیکی کلیه ها و 80 درصد سنگ هایی که در نزدیکی مثانه تشکیل می شوند، به طور خودکار بدون مداخله از بین می روند.

چگونه می توان سنگ زدایی را تسریع کرد؟

برای تسریع دفع سنگ کلیه، بهتر است مقدار زیادی آب بنوشید. مصرف زیاد مایعات باعث افزایش ادرار می شود که به حرکت سنگ ها در مجرای فاضلاب کمک می کند و با کاهش دریافت پروتئین، کلسیم و نمک و جلوگیری از تشکیل سنگ های جدید و بزرگ شدن سنگ های موجود، مصرف مرکبات را افزایش دهید.

مرکبات به دلیل داشتن سیترات می توانند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنند. علاوه بر این، متخصصان تغذیه و پزشکان ممکن است رژیم غذایی خاصی را برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

«درد» یعنی انسان به پزشک مراجعه کند; درد تعیین می کند که آیا برای برداشتن سنگ کلیه به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز است یا خیر. در صورت داشتن علائمی مانند درد شدید و مداوم در پشت و پهلوها، بوی بد ادرار، احساس سوزش هنگام ادرار، خون در ادرار، تب، لرز و استفراغ، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اینها می تواند نشانه های عفونت کلیه باشد که برای جلوگیری از عوارض جدی تر، نیاز به درمان فوری دارد.

به غیر از جراحی، روش های مختلفی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد. جراحی به ندرت اولین انتخاب درمانی است، اما سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر در «طب مدرن» نیاز به جراحی دارند، اما در «طب سنتی» راهکارهای تغذیه ای برای برداشتن سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر برای درمان وجود دارد.

سنگ هایی با این اندازه می توانند در مجاری ادراری قرار بگیرند و باعث عفونت و آسیب به بافت کلیه شوند.

مدت زمان بهبودی بیمار از سنگ کلیه بستگی به نوع سنگ برداشته شده دارد. اگر سنگ به طور طبیعی یا با مقدار کمی دارو دفع شود، عوارض جانبی به سرعت از بین می رود. اگر سنگ با جراحی برداشته شده باشد، معمولاً فرد می‌تواند در همان روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردد، اما در برخی موارد بیماران باید از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند و پس از مشورت با پزشک متخصص، حدود یک هفته پس از جراحی به حالت عادی برگردند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما