کدام حرفه برای افراد درونگرا مناسب است؟

[ad_1]

یک دکترای روانشناسی بالینی گفت: افراد درونگرا انواع مختلفی دارند، به طور کلی احساسات خود را به خوبی کنترل می کنند و سعی می کنند از تحریک، تغییر و فعالیت های اجتماعی زیاد دوری کنند، محتاط، آرام و محتاط هستند.

به گزارش ایسنا، سهیلا جاویدنیا با بیان اینکه درونگرایی در افراد تعاریف متفاوتی دارد، توضیح داد: یکی از رایج ترین تعاریف درونگرایی که بیشتر افراد به آن فکر می کنند سکوت، انزوا و گوشه گیری است، اما این ویژگی ها از نظر روانشناسی با تعریف درونگرایی متفاوت است.

وی افزود: از نظر یونگ، یکی از نظریه پردازان حوزه روانشناسی، انرژی ذهنی می تواند به سمت بیرون، یعنی به بیرون یا درون و به سمت خود هدایت شود. درونگراها با بازگرداندن انرژی روانی خود به درون و به دنیای ذهنی خود را با تمام رویاها و ادراکات ذهنی خود هماهنگ می کنند، به طوری که از انزوا دور می شوند و اغلب تمایل دارند بر خود، افکار و احساسات خود تمرکز کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: درون گرایی یونگ به این معناست که توجه، علایق و دغدغه های انسان معطوف به احساسات، افکار و دنیای درونی او باشد. اما از نظر آیزنهاور، درونگراها برعکس برونگراها مشخص می شوند: آنها آرام، منفعل، ضد اجتماعی، محتاط، خودکنترل، متفکر، بدبین، صلح طلب، هوشیار و محتاط هستند.

وی خاطرنشان می کند: علل اصلی درونگرایی به عوامل بیولوژیکی و ژنتیکی در فرد مربوط می شود. به گفته آیزنهاور، دلیل اصلی تفاوت بین برون گراها و درون گراها میزان برانگیختگی مغز است. سطح برانگیختگی در مغز افراد برون گرا پایین است، در واقع آنها نیاز به برانگیختگی و تحریک دارند و فعالانه به دنبال تحریک هستند، در حالی که درونگراها از برانگیختگی و تحریک اجتناب می کنند زیرا سطح برانگیختگی آنها در مغز بالاست.

درونگراها تنهایی را ترجیح می دهند

جاویدنیا یادآور شد: درونگراها نسبت به محرک های حسی واکنش شدیدتری نشان می دهند، به همین دلیل محیط آرام، تنهایی و خلوت را ترجیح می دهند، زیرا محرک های حسی و بیرونی بیش از همه آنها را آزار می دهد. به گفته دکتر، علت ژنتیکی درونگرایی.

او می‌گوید: «درون‌گراها انواع مختلفی دارند. به طور کلی احساسات خود را به خوبی کنترل می‌کنند و سعی می‌کنند از تحریک، تغییر و فعالیت‌های اجتماعی زیاد خودداری کنند. آنها محتاط، آرام و محتاط هستند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: اکثر افراد درونگرا قابل اعتماد هستند و پرخاشگر نیستند. آنها برای هنجارهای اخلاقی ارزش قائل هستند، کمتر به سیگار اعتیاد دارند و از هوش و بیان بالایی برخوردارند. شما معمولاً به موقع هستید و بیشتر مستعد اضطراب، افسردگی و وسواس هستید.

وی با اشاره به انواع درون گرایی خاطرنشان کرد: تیپ های درون گرایی متفکر با دیگران کنار نمی آیند، در برقراری ارتباط با عقاید خود مشکل دارند، عواطف خود را بر افکار متمرکز می کنند و قضاوت عملی آنها ضعیف است، این افراد عمیقا تنها هستند و ترجیح می دهند با موضوعات انتزاعی برخورد کنند. چیزها برای پرداختن به مسائل و نظریه ها و تمرکز بر شناخت خود به جای دیگران، آنها افرادی یک طرفه، متکبر و بی خیال هستند.

جاویدنیا گفت: درونگراهای عاطفی تفکر منطقی را سرکوب می کنند، به شدت هیجان زده می شوند، اما از بیان آن به صورت عمومی امتناع می ورزند، مرموز و دست نیافتنی به نظر می رسند و تمایل به ساکت، فروتن و کودکانه دارند. آنها کمی به احساسات و افکار دیگران اهمیت می دهند، منزوی، سرد و با اعتماد به نفس به نظر می رسند.

وی خاطرنشان کرد: تیپ های درون گرا نیز منفعل، آرام و بی ارتباط از زندگی روزمره هستند، به فعالیت های انسان به عنوان خیرخواهی و سرگرمی نگاه می کنند، از نظر هنری حساس هستند و در قالب هنر یا موسیقی خود را بروز می دهند و تمایل به بیان شهود خود دارند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: تیپ های درونگرا شهودی ارتباط کمی با واقعیت دارند، عرفانی و تخیلی هستند، گوشه گیر هستند و به سوالات عملی چشم پوشی می کنند و دیگران را به خوبی درک نمی کنند. کسانی که عجیب به نظر می رسند در کنار آمدن با زندگی روزمره و برنامه ریزی برای آینده مشکل دارند.

کمرویی یک درونگرایی نیست

او گفت: “خجالتی با درونگرا بودن متفاوت است. درونگراها زمانی که تنها هستند و با خود وقت می گذرانند انرژی می گیرند، اما افراد خجالتی اغلب تمایل دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.” یک فرد خجالتی زیرا معمولاً دارای ویژگی هایی مانند عزت نفس شدید، افکار منفی در مورد خود، عزت نفس پایین، ترس از قضاوت و طرد شدن است. آنها اغلب مقایسه های اجتماعی غیرواقعی انجام می دهند که باعث حسادت آنها نسبت به افراد فعال اجتماعی می شود.

جاویدنیا در جمعی گفت: افراد خجالتی که معتقدند دیگران دائماً آنها را قضاوت می کنند فرصت های اجتماعی جدید را رها می کنند که این امر آنها را از تقویت مهارت های اجتماعی خود نیز باز می دارد، اما فرد درونگرا این ویژگی ها را ندارد و فقط می خواهد تنها باشد.

وی گفت: ویژگی درونگرایی اختلالی نیست که فقط نیاز به مراجعه به روانشناس یا درمانگر داشته باشد. اما مشکل اینجاست که اگر از ویژگی های شخصیتی و ویژگی های شخصیتی خود و افراد مهم زندگی مان ندانیم و از آنها غافل باشیم، می توانیم باعث برچسب زدن، آسیب یا انتخاب اشتباه در شغل، تحصیل و ازدواج شویم. و حتی در تعاملات و مشکلات اجتماعی.

کدام حرفه برای افراد درونگرا مناسب است؟

این روانشناس تصریح کرد: مثلاً در حوزه کاری درست است که موفقیت زندگی و کار ما به درون گرایی و برون گرایی ما بستگی ندارد. اما اگر شغل و مسیر اشتباهی را در زندگی انتخاب کنیم، رنج زیادی می کشیم و حتی شادی، رضایت شغلی و اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم.

او می‌گوید: «یک درون‌گرا در یک شغل مبتنی بر فروش بیشتر از یک شغل مبتنی بر فروش موفق است و برعکس، یک فرد برون‌گرا در شغل مبتنی بر فروش موفق‌تر است. اگر می‌خواهد به اندازه یک برون‌گرا موفق باشد، احتمالاً به انرژی نیاز دارد. «برای رسیدن به همان موفقیت، بیشتر خرج کنید، و به عبارت دیگر، درون‌گرا می‌تواند زودتر در شغلی که مناسب افراد برون‌گرا است، مصرف شود. انتخاب شغل، ازدواج و مسائل ارتباطی و بسیاری از عوامل این چنینی همگی تحت تأثیر این نقش هستند و کمک روانشناس می تواند بسیار مفید و ضروری باشد.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما