گزارشی جدید در فروش خودروسازان چیست؟

[ad_1]

بر اساس قانون جدید ارزش افزوده شده است که از نیمه دی ماه اجرا شده است، خودروهای تولید داخل نیز به نام مقدار سبز شده اند.

به گزارش تسنیم، بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و شماره گذاری خودروها رتبه بندی انرژی که به سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، مالیات و عوارض سبز شده است.

این نرخ از نرخ بالای درصد انرژی محصولات از صفر تا پنج برای خودروهای سواری و وانت دو محاسبه و اعمال می شود. همچنین، بر اساس ماده 30 قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، انتقال سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به مشمول مالیات می شود. هر چند که این مالیات توسط خودروساز وصول می شود، مبالغ دریافتی از مشتریان مرتبط با قوانین تنظیم سازمان امور مالیاتی است و در نهایت به خزانه دولت واریز خواهد شد.

پیگیرها نشان می دهد، بحث مالیات سبز است که در 13 دی ماه سال اعلام شده و به عنوان عوارض اخذ می شود، در واقع مالیات بر آلایندگی خودروها است. این آلایندگی نیز توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می شود. نکاتی که در اینجا وجود دارد این است که این مالیات را خودروسازها ابتدا دریافت کرده و از آن به حساب دولت واریز می کنند.

به عنوان مثال در یکی از برنامه های فروش فوق العاده جدید شرکت خودروساز برای خودرویی مانند سال، حدود 4 میلیون تومان حساب جدید محاسبه شده است. این مالیات پیش از این وصول نمی‌شد.

گزارشی جدید در فروش خودروسازان چیست؟

بررسی قانون ارزش ارزش افزوده نشان می دهد، خودروهایی که به فرض در رده انرضی E قرار گیرنده مشمول دو درصد هستند. همچنین بر اساس ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده نیز یک درصد مالیات نقل و انتقال از خودروهای داخلی وصول خواهد شد.

در همین خصوص محمد مسیحی معاون سازمان مالیاتی گفته شده است، بر اساس قانون دائمی مالیات ارزش افزوده، اولین انتقال خودرو از کارخانه های سازنده یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ) داخلی یا واردکنندگان (نمایندگی های شرکت های خارجی) به خارج، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال است.

با توجه به اجرای قانون دائمی ارزش ارزش افزوده مصوب و بر اساس قانون 2 ماده 30 قانون، اولین انتقال خودرو از کارخانه های سازنده یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژکننده) داخلی یا واردکنندگان (نمایش های رسمی شرکت های خارجی) به زودی و همچنین تغییر انتقال به صورت صلح و هبه به دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می شود.

به این ترتیب از تاریخ اجرای قانون یاد شده نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال به نرخ یکدرصد برای انواع خودروهای تولید داخل و 2درصد برای انواع خودروهای وارداتی اقدام کنند. بر این اساس خودرویی مثل پژو پارس با قیمت 165 میلیون تومان، حدود 4 میلیون تومان مالیات (مجموعا 2 درصد عوارض و یک درصد بدهی و انتقال) جدید وصول خواهد شد.

گزارشی جدید در فروش خودروسازان چیست؟

پیگیرهای تازه نشان می دهد، با توجه به دوره های پرداخت مالیات ارزش افزوده، خودروسازها می توانند از این منابع را برای هزینه کوتاه مدت و دریافت سود استفاده کنند. به عبارت دیگر، خودروسازها یک خودرو با آلایندگی بالا تولید می کنند و مردم باید مالیات آلایندگی آنها را بپردازند در حالی که خودرو از عوائد حاصل از مالیات می تواند دریافت کند و سود بیشتری دریافت کند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما