ژاپنی ها چه می خورند از جیرجیرک تا چاودار گورخری

[ad_1]

فرارو- حشرات از دیرباز در رژیم غذایی شهروندان ژاپنی در ژاپن مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون بازار رو به رشدی هستند. فروشندگان حشرات می گویند دلیل مصرف حشرات در ژاپن فواید بی شمار تغذیه ای و دوستی با محیط زیست و همچنین این واقعیت است که حشرات سرشار از پروتئین هستند.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله; حشره‌خوار Shuichi Ochiyama چندین کتاب آشپزی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند. او اشاره می کند که حشرات وعده های غذایی متعادل و سالم را برای نسل های مختلف مردم فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام او ممکن است جذاب تر و مورد قبول عموم مردم قرار گیرد.

ژاپن سابقه طولانی در مصرف حشرات دارد. در بسیاری از مناطق روستایی ژاپن، جیرجیرک سرخ شده یا شکر شده به عنوان میان وعده به کودکان فروخته می شود. با این حال، شرکت ها اکنون در حال توسعه پرورش حشرات در مقیاس بزرگتر هستند و آنها را به دلیل ارزش غذایی بالا و مزایای زیست محیطی بازاریابی می کنند.

در سراسر ژاپن، فروشگاه های تخصصی انواع غذاها را می فروشند از عنکبوت گرفته تا جیرجیرک، شپشک و زنجیر (ملخ) را می توان در آنجا یافت. در همین حال، رستوران ها با گنجاندن حشرات به عنوان یک آیتم انتخابی در منوی خود، رویدادهای تبلیغاتی را تشویق می کنند.

Grillos یک شرکت فناوری غذایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط تاکاهیتو واتانابه، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه توکوشیما، برای پرورش جیرجیرک‌ها و تبدیل آن‌ها به غذا تأسیس شد.

این شرکت خاطرنشان می کند که فلسفه آن ایجاد یک “هماهنگی جدید” است که به حل مشکل ضایعات پروتئینی، ایجاد یک چرخه غذایی جهانی و ارائه غذای سالم کمک می کند.

ژاپنی ها چه می خورند  از جیرجیرک تا چاودار گورخری

فومیا آئوکوبو، سخنگوی این شرکت به دویچه وله گفت:کباب کردن آنها مدت زیادی است که در ژاپن فروخته می شوند و ما آنها را یک منبع غذایی مهم و مفید می دانیم. پرورش جیرجیرک خانگی به محیط زیست آسیبی نمی رساند زیرا به زمین، آب و مواد خام بسیار کمی نیاز دارد، در حالی که بازده غذایی بسیار بهتری نسبت به حیوانات مزرعه مانند گاو، طیور یا خوک دارد.

آئوکوبو می‌گوید آتنایی و تیمش در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین ارزش غذایی دقیق جیرجیرک‌ها و بهترین راه‌ها برای معرفی آن‌ها به زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، بسیاری از این داده ها اکنون راز کاملاً محافظت شده شرکت است.

تحقیقات نشان داده است که جیرجیرک سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین ها و فیبر است. علاوه بر این، جیرجیرک ها را می توان به لوازم آرایشی، بهداشتی، دارویی و کود تبدیل کرد.

Aokobo می‌گوید: «در حال حاضر، ما جیرجیرک‌ها را به روغن‌ها و پودرهایی تبدیل می‌کنیم که می‌توان از آنها برای پخت و پز، تهیه کلوچه، پودر کاری و سایر غذاها استفاده کرد و قصد داریم تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم. “ما دیگر حشرات آینده هستیم.”

ارزان و سازگار با محیط زیست

رستوران Take Noku در توکیو میزبان رویدادهای مزه حشرات است. ریوتا میتسواشی، که بر توسعه شرکت فوق نظارت دارد، گفت: “ما در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر علاقه مردم به حشرات به عنوان غذا بوده ایم. مردم مشتاق هستند چیزهای متفاوت و غیرعادی را امتحان کنند.”. جیرجیرک ها و ملخ ها برای بسیاری از مردم آشنا هستند، اما ما کرم های ابریشم و عنکبوت های زیادی را نیز برای غذا می فروشیم.

میتسووشی می گوید حشره مورد علاقه او لارو زنبور عسل است به طور سنتی در شهرهای کوهستانی مرکزی ژاپن در ماه های پاییز با سوپ میسو آسیاب شده، زنجبیل و بادام زمینی تهیه می شود.

میتسووشی می گوید که او طرفدار رتیل های خوراکی گورخری نیست چون شخصاً از عنکبوت می ترسد. او می گوید که مشتریان این فروشگاه در هر سن و جنس، ماجراجوترین مشتریان هستند.

“مهم ترین پیامی که باید به مشتریان خود منتقل کنیم این است که غذاهایی که می فروشیم طعم بسیار خوبی دارند. می‌توانیم به مردم بگوییم که خرید آن ارزان است، سازگار با محیط زیست است و سالم است، اما اگر مردم خیلی نگران طعم آن باشند، آن را نمی‌خرند.

سایر شرکت ها در ژاپن نیز در حال بررسی امکان محصولات غذایی مبتنی بر حشرات هستند. نانوایی پاسکو در ابتدا فروش کیت های خانگی را با استفاده از آرد کریکت شروع کرد و اکنون طیف گسترده ای از خوراک کرم ابریشم را با نام تجاری سیلک تولید می کند.

یک دستگاه خودکار از پیش پخته شده که سوسک های غواصی ژاپنی، شفیره حشرات و سوسک های کرگدن ژاپنی را به عنوان تنقلات می فروشد، در شهر جنوبی کوماموتو توجه ها را به خود جلب کرده است. برای کسانی که آن را شیرین دوست دارند، برخی از محصولات موجود در دستگاه با شکلات پوشانده شده است.

حشره‌خوار Shuichi Ochiyama چندین کتاب آشپزی مانند سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند.

او اشاره می کند که حشرات وعده های غذایی متعادل و سالم را برای نسل های مختلف مردم فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران ها در سراسر ژاپن، پیام او ممکن است جذاب تر و مورد قبول عموم مردم قرار گیرد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما