طرز تهیه موسلی شکلاتی مخصوصا برای شب یلدا؟

[ad_1]

فرارو برشتوک یکی از شیرینی های سنتی و محبوب ایرانی است که ریشه آن به اصفهان برمی گردد. پایه اصلی آرد نخود تفت داده شده است. معمولا برای تهیه استیک نیازی به فر ندارید و می توانید این دسر را به راحتی در منزل درست کنید. این نبات طعم بسیار مطبوعی به لطف آرد نخودچی دارد.

به گزارش فرارو موسلی شکلاتی یکی از انواع غلات است که از ترکیب آرد نخودچی، پودر قند و شکلات تهیه می شود. هندوانه شکلاتی به شکل هندوانه یک دسر بسیار خوشمزه است که برای پذیرایی در شب جلدا مناسب است. در این مطلب شما کاربران گرامی طرز تهیه هندوانه شکلاتی به شکل هندوانه را به روشی بسیار ساده و بدون نیاز به فر به همراه نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن به شما کاربران عزیز معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه غلات شکلاتی

آرد نخودچی: 1 پیمانه
پودر قند: نصف لیوان
روغن به میزان لازم
کره: ۷۵ گرم
شکلات تخته سفید (یا شکلات تخته صورتی): 150 گرم
رنگ خوراکی قرمز و سبز: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد اولیه

آرد نخودچی

نکاتی در مورد آرد نخودچی

بهترین آرد نخود موجود در بازار آرد نخودچی است. هنگام خرید آرد نخودچی دقت کنید که خوب آسیاب شود و ذرات نخود در آرد نباشد. آرد نخود را از آبنبات فروشی ها یا خواربار فروشی های معتبر خریداری کنید.

نکات رنگ آمیزی مواد غذایی

رنگ خوراکی

اگر تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی در بازار ندارید، می توانید از رنگ های طبیعی و طبیعی استفاده کنید. مثلا برای درست کردن رنگ قرمز از آب لبو و برای ایجاد رنگ سبز از آب اسفناج استفاده کنید.

طرز تهیه غلات شکلاتی

برای تهیه این شیرینی به یک قالب سیلیکونی مخصوص شکلات سازی نیاز دارید. ابتدا شکلات را خرد کرده و در کاسه پیرکس بریزید و کاسه را روی بخار پز یا سماور قرار دهید تا شکلات ذوب شود. اگر از شکلات سفید استفاده می کنید، پس از ذوب شدن شکلات، چند قطره رنگ قرمز به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ قرمز هندوانه ای شود. اگر شکلات خیلی سفت بود چند قطره روغن مایع اضافه کنید. سپس شکلات را در هر قسمت از قالب بریزید. توجه داشته باشید که نیمی از هر قسمت از قالب را باید با شکلات قرمز پر کنید. حالا قالب را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات ببندد.

قالب غلات

در این فاصله آرد نخودچی را الک کرده و در تابه بریزید. تابه را روی حرارت بسیار ملایم فر قرار دهید و مرتب هم بزنید تا آرد نخودچی خوب بپزد و بوی خامی نگیرد. توجه داشته باشید که آرد نخودچی خیلی زود می سوزد. بنابراین حرارت فر باید خیلی کم باشد. بعد از حدود 5 دقیقه تفت دادن آرد نخودچی، دوباره آرد را الک کرده و دوباره در ماهیتابه بریزید و چند دقیقه دیگر تفت دهید. سپس کره را اضافه کنید و دوباره آرد را هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود. سپس پودر قند را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا پودر قند کاملا با آرد مخلوط شود.

اگر تا این مرحله آرد گلوله شد، مقدار کمی روغن مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا اجاق را خاموش کنید و چند قطره رنگ سبز خوراکی را به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ آن به آرد برود. سپس آرد را در ظرفی بریزید تا خنک شود. اگر آرد هنوز سرد نشده و کمی گرم شده است، قالب را از یخچال خارج کرده و قسمت های خالی قالب را با آرد نخودچی پر کنید و با ته قاشق خوب فشار دهید تا سفت شود. قالب را دوباره در یخچال قرار دهید و چند ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. سپس استیک ها را با احتیاط از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. برای تزیین این موسلی به شکل هندوانه می توانید با کمک خلال دندان یا کبریت روی سطح قرمز موسلی شکلات کاکائویی آب شده را به صورت تخمه هندوانه بمالید. این نبات گزینه بسیار مناسبی برای پذیرایی یلدا و تزیین سفره یلدای شماست. نوش جان

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما