با این آنتی بیوتیک طبیعی از سرماخوردگی در امان بمانید

[ad_1]

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: گیاه شلغم از جمله گیاهانی است که خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی دارد و در آن ترکیباتی ضد میکروب و ضد باکتری موجود است که در بدن عمل می کند.

به گگارش ایسنا، محسن پویان گفت: یکی از راه های درمان و پیگگیری از بیماری ها، استفاده از دمنوش های گیاهی است.

پویان بیان کرد: یکی از این گیاهانی که معمولا در فصل بهار در سال دوم به گل میرسد و گلهای زرد رنگ زیبای آن را میتوانیم مشاهده کنیم، گیاه شلغم است، این گیاه از جمله گیاهانی است که خاصیت زندگی بیوتیکی طبیعی دارد و در آن ترکیبات ضد میکروب و ضد باکتری موجود است که آنتیبیوتیک در بدن عمل می کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که مصرف شلغم را برای کرم خوردن ناراحتی های تنفسی و برای جلوگیری از جلوگیری از بدن توصیه می کنیم.

وی مشخص کرد: گیاه شلغم به خانواده شببو تعلق خوب وب خاصیت خوب شلغم این است که ترکیبات و اسانس های گوگردی نیز در آن دیده می شود; همچنین برای کنترل قند خون می‌توان از شلغم به صورت خام استفاده کرد.

این پژوهشگر گیاه دارویی با بیان اینکه مصرف این گیاه را به صورت بخارپز یا آب پز انجام می دهد، یادآور می شود: در گذشته از برگ شلغم به عنوان ماده افزودنی داخل نان استفاده می شود که به پلاسی معروف بود، همچنین شلغم به سلامت ریه و پوست کمک می کند. و مصرف بخارپز آن برای سلامت بدن پزشکی است.

پویان با بیان اینکه توصیه می شود از این ماده برای آبیاری و درمان بیماری ها استفاده شود، بیان کرد: خوردن شلغم می تواند بدن را در برابر بیماری های ویروسی و عفونی بالا برده و باعث بیماری آلتیام زکام و سرماخوردگی شود، از افراد مبتلا به سرماخوردگی خاص. در فصول سرد جلوگیری کنید.

وی افزود: ترکیبات شلغم خلط آور بوده، درمان کننده سرفه های خشک و گلودرد و ملین سینه و التیام دهنده تنگی نفس ناشی از زکام است و با کمک به لینت مزاج، سموم و میکروب ها را از بدن خارج می کند.

پویان: با استفاده از مصرف شلغم آبپز یا بخارپز می توانید به التیام سرد ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت و خروج خلاط مجاری کمک کنید و سینوسها و گرفتگی بینی را به این طریق رفع کنید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما