گزینه جدید و خارجی پرسپولیس؛ برزیلی و ۲۳ ساله

[ad_1]

مصاحبه رضا درویش، سرور پرسپولیس پس از کاست این تیم برابر فولاد در سوپرجام نکات جالبتوجهی داشت. یکی از صحبت های او درباره بازیکن خارجی حاضر در لیست خرید یحیی گلمحمدی بود که به عقیده درویش این بازیکن قیمت بسیار زیادی دارد که آن را از توان پرسپولیس خارج می کند. به گفته او برای به خدمت گرفتن این بازیکن باید 5 میلیون دلار به باگگاهش و یکمیلیون دلار هم به خودش پرداخت کند. با قیمتی هیچ باگگاه ایرانی قادر به خرید چنین بازیکنی نیست و معمولا چنین لیگ های حاشیه خلیج فارس می شود. در نشست خبری پس از بازی، اما یحیی گلمحمدی این موضوع را تکذیب کرد و گفت این پول معادل بودجه دوسال باشگاه است و اگر پرداخت چنین مبلغی بود بازیکنی مانند گومیس میرفت. اما واقعیت ماجرا چیست و چرا صحبتهای مدیر و مدیر قرمزها تا این حد تناقض دارد. اشتباهی بزرگ صورت گرفته د.

پیگیری ها از نزدیکان باغ و همچنین اطرافیان گلمحمدی اطلاعاتی را از نام و ملیت این بازیکن مشخص کرده است. اخبار اخباری که به دست ما رسیده است این بازیکن هنری است که نامش را دارد که لوئیس جوان و برزیلی بازی خوبی در پست وینگر دارد، اما نکته مهم در این میان است که با این نام سه بازیکن مختلف در دنیای فوتبال حضور دارند که از قضا هر سه برزیلی، جوان و هستند. یکی از این نفرات لوئیس هنری است که در تیم مارسی فرانسه عضویت دارد و با 20 سال پست اصلیاش وینگر چپ است و از سال 2020 در این باشگاه مشهور فرانسوی عضویت دارد. این بازیکن درحالحضر در ترانسفرما 6 میلیون یورو ارزش دارد و 15 بازی در فرانسه (با یک پاس گل)، 3 بازی در جام حذفی (یک گل) و 2 مسابقه هم در لیگ اروپا انجام شده است. آیا این بازیکن در این فصل تنها 2 بار فرصت بازی پیدا کرده، اما بخواهد در این سن و سال مارسی را به مقصد لیگ ایران ترک کند. لوئیس هنریکه دوم هنوز در برزیل بازی می کند و در تیم فلومیننزه این ککور عضویت دارد. او 21 ساله است و علاوه بر پست اصلیاش که وینگر راست است در هافبک چپ و راست، قدرت و وینگر نیز قابلیت بازی دارد. او فوتبالش را از تیم های پایه همین باشگاه آغاز کرده و در دو فصل بعدی مجموعا 59 بازی برای این تیم در لیگ انجام می شود که البته با 8 گل و 4 پاس گل آمار بسیار درخشانی هم ندارد، اما به نوشته ترانسفرمارک فعلا 5 میلیون یورو ارزش دارد. دارد و به نظر میرسد بازیکنی که باگگاه و بازیکن آن رزومهاش را چکچکردهاند همین هنریکه 21 ساله بوده است.

لوئیس هنری سوم از دو همنام قبلی خود بزرگتر است و در فوتبال اروپا شاغل است، اما قیمت بالاتری ندارد و ممکن است گلمحمدی هم این بازیکن را در لیست خود قرار داده باشد. وایله، تیمی که با خرید سعید عزت اللهی در ایران شناخته می شود، باشگاهی است که هنری را در اختیار دارد و پیش از این نیز یکی دیگر از بازیکنانش یعنی آرتور یامگا را به فوتبال ایران و باشگاه رقیب قرمزها فروخته است. هنرهای در دانمارک حضور دارند 23 سال و یک ورزش نوک است که با وجود اینکه در برزیل متولد شده، اماگه ایتالیایی برزیلی است که دورتر از دوسال است که به وایله پیوسته است، در این مدت بیشتر در تیم های فنلاندی بهعنوان بازیکن قرضی بهمیدان رفته است. او س از رشد در تیمهای پایه بوتافوگو و فلامینگو راهی برای فوتبال راهی فوتب برای فیرنسه پرتغال بازی کند، اما تنها 6 ماه بعد دوباره به ککورش برگت. در سال 2019 برای دومین بار راهی فوتبال اروپا شد اما این بار به شمال قره رفت تا برای هلسینکی بازی کند. او در این تیم مجموعا 30 بازی انجام داد که 13 گل و 6 پاس گل عملکردش در این مدت بود. انتقالش به وایله بسیار موفق نبود و پس از تنها 7 بازی برای تیمش دوباره قرض داده شد و این بار به HJK دیگر تیم پایتخت فنلاند رفت و در 14 بازی 3 گل زد و یک پاس گل داد. او در نیمفصل امسال هم در تیم هونکا فنلاند بازی کرده است که 8 بازی و دو گل حضور 6 ماههاش در این تیم پیش از باگگت مجدد به وایله بوده است. قیمت این برزیل برزیلی در برانسرانو هزار یورو ثبت شده یورو ثبت شده است که بازیکنانی که معمولا به فوتبال ایران می آیند نزدیک است! حالا باید دید گل محمدی دنبال جذب کدام هنری بوده است. آیا واقعا در جدال لفظی مدیر و مدیر بر سر قیمت بازیکن برزیلی، بحث اسمی و اطلاعات اشتباه وسط بوده است؟

فرهیختگان

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما