۱۰ ماده غذایی سالم و سالم از فولیک اسید

[ad_1]

فولیک اسید یک ویتامین یک و عر آب است که عملکردهای مهمی در بدن دارد که به بزرگسالان و مخصگوصا زنان توصیه می شود روزانه آن را دریافت کنند.

به گگارش WomenshealthMag، مواد غذایی طبیعی از فولیک اسید می تواند شما را از مصرف قرص ها بینی استفاده کند.

در این گزارش ۱۰ ماده غذایی سرشار از فولیک اسید را بشناسید.

عملکردهای مهم در بدن دارد. ویتامین B 9 به طور طبیعی در غذاها و همچنین به ککل اسید فولیک در غذاهای غنی شده وجود دارد.

توصیه می شود که 400 میکروگرم از آن را دریافت کنند تا دچار نشوند.

در اینجا ۱۰ مواد غذایی سالم را به شما معرفی می‌کنیم که از فولس:سدایک سدایک لذت می‌برد

از حبوبات تا مارچوبه

حبوباتی مانند لوبیا، نخود فرنگی و عدس را فراموش نکنید. درست است که میزان اسید فولیک در حبوبات متفاوت است، اما منبع عالی می شود.

۱۰ مواد غذایی سالم که سرشار از فولیک اسید هستند

تخم مرغ یک ماده غذایی سرشار از فولیک اسید است. حتما در وعده های غذایی خود تخممرغ را بگنجانید تا بگنجانید تا به راحتی نیاز خود را به فولیک اسید را تامین کنید.

جالب است که مارچوبه دارای مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فولیک اسید است. مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایردایی دارد. علاوه بر این به این منبع بسیار خوبی از فیبر است.

۱۰ مواد غذایی سالم که سرشار از فولیک اسید هستند

از بروکسل تا چغندر

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم و آرگولا هم کمکالری هستند و هم از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی مانند اسید فولیک را در بر میگیرند.

۱۰ مواد غذایی سالم که سرشار از فولیک اسید هستند

همچنین این مواد غذایی سرشار از فیبر و ویتامین‌های k و A هستند. مطالعات نشان داده است که این کاهش باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و کاهش وزن نیز می شود.

جوانه بروکسل مرتبط با خانواده کلم و کلم بروکلی است. خنها منابع خوبی برای ضداکسیدان می شوند و همچنین از هم می توانند مانع شوند.

چغندر یکی از مواد مغذی است که به علاوه بر میزان زیاد منگنز، پتاسیم و ویتامین سی، دارای مقدار بیشتری از فولیک اسید است.

خوردن مرکبات را فراموش نکنید

مرکبات هم خوشمزه و پر از عطر و طعم هستند و هم سرشار از اسید فولیک. پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو لیمو ترش را در هرم غذایی خود بگنجانید.

کلم بروکلی، از سبزیجات همه‌فن حریف!

کلم بروکلی از آن پرخاصیت هایی است که اگر به غذای شما اضافه شود، مجموعه ای از مواد معدنی و ویتامین را برای شما فراهم می کند. کلم بروکلی پخته شده مقدار زیادی از فولیک اسید را در خود دارد.

همچنین این ماده غذایی ویتامین‌هایی مانند C، K و A دارند و سرشار از آننڳسز منگنز هستند. جالب است بدانید که کلم بروکلی خاصیت ضد سرطانی هم دارد. بهتر است تعلیم نکنید!

آجیل و جوانه‌گندم را امتحان کنید

۱۰ مواد غذایی سالم که سرشار از فولیک اسید هستند

آجیل‌ها برای فیبر و ویتامین‌ها و همچنین مواد معدنی مورد نیاز ما آیلها و دانه ها در رژیم غذایی می توانند به رفع نیاز بدن به اسید فولیک هم کمک کنند.

جوانه گندم را جدی بگیرید. گندم‌ها پر از فولیک اسید هستند، اما در فراوری از مواد مغذی شوی ش.ی جوانه گندم، بدون فراوری، یک منبع عالی و بینظیر از ویتامین، مواد معدنی واکسیدان است. این ماده ۱۶ درصد بدن را به فیبر نیاز روزانه می‌کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما