۵ مقصر اصلی آسیب به پوست

[ad_1]

عوامل از قرار گرفتن در معرض آفتاب گرفته تا عادت های حرکتی صورت، می تواند باعث آسیب پوست شود. بیایید با هم ببینیم که چگونه می توانم به عقب برگردم.

به هر روز سلامتی، پوست شما را تحت تأثیر محرک های آسیب زننده از نور خورشید گرفته تا مواد شوینده و دود سیگار قرار می دهد و این تأثیر را می گذارد، می تواند خود را با هر چیزی از قرمزی تا چین و چروک و در مواردی از سرطان پوست نشان دهد. با پنج علامت مهم آسیب پوستی آشنا و راه مقابله با آن را بررسی کنیم.

۱. نور آفتاب

فرامرز سمیعی، مدیر جراحی و رئیس بخش پوست در مرکک پپککی دانگگاه کلمبیا در نیویورک میگوید: بزرگترین علت آسیب پوستی است. پرتوهای فرابنفش خورشید اجزای مختلف پوست مانند کلاژن و الاستین که به صاف نگه داشتن پوست شما کمک می کند، را از بین میبرد. این پرتوها همچنین بر ملانوسیتها تثبیت می کنند که می تواند باعث تغییر رنگدانه های پوست شما شود. نکته دیگر اینکه گیاه خورشید به عنوان عامل ایجاد پیری این و چروک لکه های قهوه ای و احتمال سرطان پوست روی پوست شما، ثابت شده است.

برای جلوگیری از آسیب های پوستی که در اثر آفتاب ایجاد می شود، متخصصان پوست توصیه می کنند در اواسط روز که پرتوهای خورشید در شدیدترین حالت خود قرار دارند، از آفتاب خودداری کنید، لباس های محافظتی مانند کلاه بپوشید و از یک ضد آفتاب با آسیب شدید استفاده کنید. در برابر اشعه UVA و UVB از پوست می‌کند. فراموش نکنید که برای حفظ تأثیر ضدآفتاب، باید هر دو ساعت یکبار مجدداً از آن استفاده کنید.

۲. رادیکاهای آزاد

یکی از راههایی که خورشید به پوست شما آسیب میزند، تولید میزند مضر به نام رادیکالهای آآاد است که مولکولهای آن یکایدار با یک الکترون واحد هستند. به طور خلاصه، پپکان فکر می کنند که نور ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب به DNA و آسیب پوستی شود.

دکتر سمیعی میگوید: رادیکالهای آداد حتی ممکن است نقشی در سرطان پوست داشته باشد. آن‌ها همچنین نتیجه قرار گرفتن در معرض دخانیات یا سایر عوامل محٌطی هدسر. برخی از محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی اکسیدانهایی مانند ویتند که و E هستند که می توانند به کاهش تثثیرات رادیکالاهای آداب بر روی پوست شما کمک کننند. خوردن مقدار زیادی از یوه و سبزیجات تازه که حاوی آنتی اکسیدان (به ویژه توت کلم بروکلی، هویج و اسفناج) است، همچنین می تواند باعث تقویت پوست سالم شود.

۳. سیگار

به طور کلی، پوست یک سیگاری به اندازه پوست یک فرد غیرسیگاری، سالم نیست و بهبود نمییابد. پوست این افراد دارای چین و چروک است. سیگار کک باعث می شود که رگهای خونی شما منقبض شود یا تنگتر شود و این باعث افزایش مواد مغذی و موجود در پوست می شود و رن را سالم نگه می دارد. در نتیجه، پوست خود را از دست می دهد، به این معنی که به راحتی نمی تواند به ککل دیگری برگردد. این مواد مغذی باعث کاهش در بهبود پوست هنگام زخم شدن مشی‌ها می‌شود.

در خانم ها، مصرف سیگار باعث کاهش مدن میزان استروژن می شود و پوست را همراه دارد. چین و چروک در سیگاریها، ممکن است در اوایل دهه سی زندگی ظاهر شود، اما ترک سیگار می تواند مانع از پیری زودرس آنها شود.

۴. محرک های مواد شوینده

سمیعی میگوید، برخی مواد شیمیایی در مواد شوینده لباسشویی می توانند باعث ایجاد پوست و حرکت در افراد مستعد شوند. به عنوان مثال، آمونیاک و دستگاه سفید کننده به حرکت پوست دارند. تماس با این مواد ممکن است پوستی (درماتیتی) ایجاد کند که باعث پوسته شدن، تحریک و حتی گاهی اوقات سوختگی شیمیایی می شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند، ممکن است نسبت به دیگران آسیب ببینند.

ساده ترین راه برای محافظت از پوست خود در برابر مواد محرک، از تماس مستقیم با این مواد جلوگیری می کند، این کار را می توان با پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن و شستن ظرف ها یا استفاده از محصولاتی که آسیب کمتری وارد می کنند، انجام داد. همچنین، بزرگ کردن پوست شما می‌توان کمکی کرد. روند درمان برای برخی از افراد با تجویز هیستامین یا استروئید از سوی پپکک متخصص ممکن است.

۵. لبخند و اخم

با بالا رفتن سن، پوست شما جذابیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، بر روی پوست شما احتمالا چین و چروکهایی ظاهر می شود، حتی اگر اخم نکنید و بخندید. راهی برای جلوگیری از حرکت اجزای صورت وجود ندارد، پس شما باید جلوی آسیب های دیگر را تحت تأثیر قرار دهید اشعه خورشید بر چین و چروک های پوستی را با استفاده از ضد آفتاب بگیرید.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما