به این دلیل، روزانه یک آووکادو بخورید

[ad_1]

ما به طور طبیعی با افزایش سن پیر می شود و روند شامل کاهش تراکم استخوان، چین و چروک و تغییرات در مغغ است. افزایش سن به طرق مختلف بر مغغ ما تأثیر می گذارد، اما ممکن است ماده غذایی وجود داشته باشد که در این مورد کمک کننده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از هلث نیوز، به هفته موسسه ملی پیری ایالات متحده آمریکا با افزایش سن، بخش های خاصی از مغذ ما کوچکتر می شود. این‌ها مسئول‌های شناختی پیچیده هستند.

افزایش سن باعث می شود که ارتباط بین سلول های عصبی در نواحی خاصی از مغز کمتر باشد و بر عملکرد ذهنی تأثیر بگذارد همچنین با کاهش جریان خون در مغز افزایش می یابد و ممکن است باعث شود که افراد مسنتر اســتفاده کنند و کلمات را آهسته تر به خاطر داشته باشند. مشکل بیشتر می شود و توجه به آن ها سخت تر می شود.

در صورتی که ممکن است چنین اتفاقی برای افراد مسن رخ دهد، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که روند زوال شناختی می تواند زودتر از آنچه قبلاً انتظار می رود، یعنی در اوایل 30 سال شروع شود. با این حال، رژیم غذایی مشخص شده است که می تواند در برابر زوال شناختی کمک کند.

تحقیق انجام شده در سال 2017 که نتایج آن در نشریه Frontiers in aging neuroscience منتشر شد، سطح بالای لوتین را بر عملکرد شناختی بررسی کرد. این مطالعه بر روی 60 بزرگسال بین سنین 25 تا 45 سال مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شد که سطح لوتئین بالاتری در آن قرار دارد، پاسخهای عصبی مشابه افراد جوانتر هستند.

لوتین یک ماده مغذی است که در بافت مغغ و چچم تجمع میابد و می توانم آن را در غذاهایی مانند سبزیجات برگدار، آووکادو و تخممرغ پیدا کنم. بدن نمی تواند آن را به تنهایی بسازد بنابراین باید غذاهای غنی از لوتئین مصرف لنید تا سطح لوتین خود را افزایش دهید.

نتایج تحقیق دیگری که در همان سال در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد که خوردن یک آووکادو در روز باعث افزایش سطح لوتئین در چشم می شود که نشانگرهای زیستی برای سطح مغز است. این افزایش با بهبود حافظه، توجه و حل موضوع مرتبط بود و می شود که به رژیم غذایی شما آووکادو اضافه کرد تا بتوان سلامتی مفید را شناخت.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما