داروخانه هایی که در آشپزخانه پیدا می شوند

[ad_1]

درمان های خانگی هرگز نمی توانند جایگزین ویزیت پزشک شوند، اما با درک فواید میوه ها و غذاهای موجود در خانه می توان برخی از بیماری های ساده را درمان کرد.

بیماری هایی مانند خشکی پوست، سوزش سر دل، گاز معده، بی خوابی، آفتاب سوختگی، درد عضلانی و سوختگی های جزئی را می توان با مصرف برخی میوه ها و غذاهایی که در خانه وجود دارد، درمان کرد. از این رو، دانستن فواید این میوه ها و غذاها بسیار مهم است.

در این بررسی سعی شده است به مزایای سلامتی 10 غذای موجود در خانه اشاره شود تا در صورت نیاز بتوان از آنها استفاده کرد.

سرکه

در برخی موارد، سرکه می تواند از ایجاد یک تاول ساده جلوگیری کند. اما اگر سوختگی عمیق یا شدید باشد، مراجعه به پزشک ضروری است.

چای کیسه ای

“تانن” و “کافئین” موجود در چای می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند. اگر با چشم‌های پف کرده از خواب بیدار می‌شوید، این قطار می‌تواند با گذاشتن کیسه‌های چای روی چشم‌های بسته به خوابیدن شما کمک کند. چای کیسه ای دم کرده نیز به لخته شدن خون کمک می کند، بنابراین می توان از آن برای جلوگیری از خونریزی پس از کشیدن دندان استفاده کرد. در تابستان، چای کیسه ای دم کرده نیز می تواند به تسکین آفتاب سوختگی کمک کند.

روغن زیتون

می توانید از روغن زیتون استفاده کنید تا به پوست خشک و خشن خود ظاهری نرم و ابریشمی بدهید. مالیدن قسمت زیرین مو با روغن زیتون می تواند به مرطوب کردن موهای خشک کمک کند. از طرفی اگر از خشکی و ترک پاشنه پا رنج می برید، می توانید شب قبل از خواب کف پای خود را با روغن زیتون آغشته کنید، سپس یک جوراب نخی بپوشید و بخوابید.

آووکادو

ویتامین C و E و کاروتنوئیدها (نوعی آنتی اکسیدان) موجود در این میوه سبز قرمزی و التهاب پوست را تسکین می دهد و پوست را مرطوب می کند و در نتیجه خشکی و خارش را برطرف می کند. پس فراموش نکنید که آووکادو را به عنوان میان وعده میل کنید.

چای زنجبیل یا نعناع

سبزیجات پر فیبر مانند گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل می توانند برای بدن شما مفید باشند، اما همچنین می توانند باعث درد و ناراحتی گوارشی شوند. برای مقابله با این عوارض می توان از چای زنجبیل یا نعناع استفاده کرد.

اسطوخودوس

رنگ بنفش روشن اسطوخودوس اضطراب را کاهش می دهد و عطر آن با کاهش گرفتگی عضلات درد و اضطراب را تسکین می دهد. استفاده از لوسیون اسطوخودوس قبل از خواب می تواند به شما کمک کند به خواب بروید.

گیلاس

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی گیلاس می تواند به تسکین درد نقرس کمک کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن گیلاس می تواند به تسکین درد و درد ناشی از ورزش شدید یا فشار عضلانی کمک کند.

سیر

به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی، می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی یا حداقل تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند. آلیسین ماده اصلی سیر است که باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. اگر احساس می‌کنید سرما خورده‌اید، سیر خام بخورید، زیرا ثابت شده است که سیر یک قاتل قوی برای عفونت است.

بعد از ظهر

خوردن بلغور جو دوسر به عنوان یک صبحانه پر فیبر نه تنها سلامت قلب را بهبود می بخشد، بلکه پوست را تسکین، پاکسازی و آلوده می کند و آکنه پوست را تسکین می دهد. برای این کار بلغور جو دوسر را در آب گرم خیس کنید و بگذارید خنک شود سپس آن را روی پوست بمالید و بگذارید چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند، خواهید دید که پوستتان رطوبت و لطافت پیدا می کند.

منبع: ایرنا

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما