روحانی: در موج دوم و سوم کرونا خوب عمل کردیم

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور گفت: در شرایط کنونی در خصوص شیوع کرونا، اکثر شهرها به جز چهار شهر زرد و نارنجی هستند و با شرایط مساعدی مواجه هستیم، اما در صورت عدم تداوم رصدها، به کشور بازمی‌گردیم. وضعیت قبلی.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا با قدردانی از مردم به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام فاطمیه گفت: مردم در این ایام در سراسر کشور به برگزاری مراسم باشکوه‌تری برای این عزیز علاقه‌مند بودند. شهادت سردار سلیمانی را متوقف کنید. از مردم تشکر می کنم که احساسات پاک خود را نسبت به این شهید ابراز می کنند، اما پروتکل های بهداشتی را در همه رده ها رعایت کردند.

وی گفت: «کرونا یک بیماری یا اپیدمی عادی نبود، بلکه یک بیماری همه گیر بود که در بیشتر نقاط جهان گسترش یافت. بحران کرونا همچنین آزمونی تاریخی برای ملت‌ها و سران کشورها و دولت‌ها بود. برخی از کشورها زمانی که همه‌گیری شیوع پیدا کرد فقط به مسائل اقتصادی فکر می‌کردند و می‌گفتند ما اصلاً اجازه نمی‌دهیم محدودیت‌های اقتصادی ایجاد کنیم، اما در نهایت مردم و اقتصادشان را گرفتند.

رئیس جمهور گفت: در برخی از کشورها در ابتدای این بیماری همه گیر که هنوز ویروس به آن ها نفوذ نکرده بود، کشورهای آسیب دیده و روش های مقابله را به سخره می گرفتند اما پس از مدت کوتاهی دو بار دیگر گرفتار شدند.

روحانی تاکید کرد: برخی کشورها فکر می کردند با ایجاد شرایط سخت پلیسی و قرنطینه ای می توانند در مدت کوتاهی ویروس را کنترل کنند اما بعد دیدند که نتیجه نداد و دیدند که نمی توانند شرایط قرنطینه طولانی مدت را اجرا کنند. ویروس دو بار فعال شد.”

او گفت: «برخی از رهبران پروتکل های بهداشتی برای ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را مسخره کردند. در این کشورها افرادی که بیشتر همکاری می کردند، به رهبران خود اعتماد بیشتری داشتند و رهبرانشان از بیماری مراقبت می کردند، موفق تر بودند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موفقیت های خوبی در برابر امواج اول، دوم و سوم کرونا در ایران داشتیم، تاکید کرد: با فعالیت همه ارگان هایی که به صحنه آمدند توانستیم موج سوم را سریعتر از آنچه دیگران پیش بینی می کردند مهار کنیم. و به استثنای چهار شهر اکثر شهرها زرد و نارنجی هستند و شرایط مساعد است.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما