بیانیه تند جامعه مدرسین درمورد حواشی جشنواره فیلم فجر

[ad_1]

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به حواشی بهوجود آمده در جشنواره فیلم فجر در بیانیه های اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوع موظف به اقدام قاطع و مدیریت است.

این تککل در بیانیهای خواستار اقدام قاطع و تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال حواشی بهوجود آمده در جشنواره فیلم فجر شد. متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی بهعنوان یک نظام دینی و مردمی یک ماهیت کاملاً فرهنگی دارد و فرهنگ دینی ما محور اصلی و محوری شعارهای انقلاب بوده است. هویت دینی و فرهنگی ما بهموجب این‌که عامل اصلی اقتدار و قدرت مسبوده اقتدار سالها آماج تهدیدها و تهاجمها قرار گرفته و براثر برخی از ضعفها و تسامحها نیز با آسیبهایی که آسیب دیده است.

در کنار رویشهای گگفتآور در شجره طیبه انقلاب اسلامی و علیرغم تعمیق معرفت دینی »,« تقویت ارزشهای اسلامی »و رشد نرم فرهنگی» در نظام اسلامی; اما همچنان هجمه های فیدا و پنهان فرهنگی است و جنگ عظیم فرهنگی ادامه فرهنگی ادامه دارد و مقصد انقلاب یعنی مکتب اسلام را هدف گرفته است.

در این میان چند منفعلانه در مقابل رسانه های و تبلیغاتی غرب، مرزبندی فرهنگی و مقاومت فرهنگی را ناممکن میدانند و در پوشش شعارهایی مانند آزادی، مرزها و حصارهای فرهنگی حافظ اخلاق و امنیت فرهنگی را زیر سوال میبرند و میکنند. برخی نیز تبدیل شده و در بی‌فرهنگی و بی‌هویتی غربی، جذب و هضم‌شده،،.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جهت پاسداری از هویت دینی فرهنگی جامعه اسلامی ناصحانه و خیرخواهانه لازم میداند محورهایی را جهت ذکر و ترویج معروف یاد کند:

۱. آنچه در ناهنجاری های فرهنگی در حاشیه جشنواره فیلم فجر امسال واقع شد، اعم از بد پوششی ها و نقض حجاب و حرمتشکنی در مورد احکام دینی نمونه هایی از نفوذ نرم سبک زندگی و ابتذال فکری غرب به ساختارهای فرهنگی ماست. گرچه وزیر مربوطه و جشنواره در اقدامی آن ناهنجاریها دا محکومرگ .

۲. ما مسئولان و مدیران فرهنگی کشور را می‌کنیم به ارزش‌های دینی میدانیم، ولی قاطعانه اعلام می‌کند آنچه از این اتفاقات می‌آید و موارد مشابه آن بار دیگر تکرار می‌شود، مردم متدین واکنش را اگر نشان دهند و با انقلابی مواجه شوند، خواهند کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح توانمندی های خود را برای مقابله با هنجارشکنی ها و مبتذل سازی ها را ارتقاء دهد و با تعبیر به احکام اسلامی مقتدرانه از ارزش های دینی پاسداری کند.

۳. دولت اسلامی نسبت به اشاعهی «فرهنگ اسلامی»، «هدایت فرهنگی جامعه»، ترویج فضایل »و زدودن« رذایل »احساس مسئولیت داده و خود را« متولی »قلمداد کند. باید «زمام» و «مهار» فرهنگ عمومی را در اختیار گرفتن و نگذارد انفعال و سستی، فرهنگ را دچار ولنگاری و ولنگاری و بیقیدی کند. این فریضه باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً فهم و پیگیری شود. مجلس محترم نیز باید بدون مسامحه، دغدغه مندیهای دینی و فرهنگی را از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مطالب و مؤاخذه کند.

۴. ظهور رفتارهای غیرشرعی و ضدعرف نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر را تحت شعاع قرار داده و این جشن بزرگ فرهنگی وهنری را دارد خدشه و وسیب می کند. باید با محوریت جدی و غیرصوری در جبهه عمل برای تثبیت اقتدار فرهنگی کشور و با فرهنگ بازآرایی و تقویت کانون فرهنگی انقلاب اسلامی حقیقتا کرد.

۵. در ضمن تمجید و تحسین فعالیت های شبانهروزی دولت سیزدهم، همچنان بر ضرورت توجه ویژه به مککلات اقتصادی و معیشتی مردم تککید میکنیم. مدیران لازم و کارگزاران دولت خدمتگزار، خدمات ارائه خدمات و تلاش ها برای تحقق عدالت را ادامه دهند و در کنار آن خدمات، پیوست فرهنگی را نیز اجرا و پیگیری کنند. امروز اقتصاد و فرهنگ هر دو نیازمندند و هر دو به تحکیم ساختاری نظام کمک کنند.

مردم در آستانه ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتظر تحول در عرصه معیشت و فرهنگ در تراز شهروند جامعه اسلامی و شهروند جامعه اسلامیاند. امیدواریم خداوند منان خادمان دین و ملت را در جبهه خدمت دولت، یاری و نصرت فرماید و در فرماید و در مسیر عزت و توفیق مستدام بدارد. انشاءالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما