تخفیف برای فروشندگان خانه در بازار بدون مشتری

[ad_1]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون فروشندگان مسکن چند برابر خریداران هستند، گفت: قیمت های پیشنهادی در برخی مناطق بیش از 10 میلیون تومان در هر مترمربع کاهش یافته و خریدار وجود ندارد. اما ما شاهد ساخت و فروش برخی هستیم. نیامد؛ بدیهی است که اینها سودمند است.

مصطفی قلی خسروی اظهار داشت: قیمت ملک در تهران بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است و من افت 1.1 درصدی را قبول ندارم. چون من در مورد بازار مسکن از کف بازار صحبت می کنم.

وی افزود: برخی از سازندگان و فروشندگان یا خریدار و فروشندگان می گویند که قیمت ها پایین نیامده و افزایش نیافته است که مسلماً این یک مزیت است. فروشنده ای که تا دو ماه پیش آپارتمان خود را متری 55 میلیون قیمت گذاری کرده بود، اکنون 45 میلیون تومان قیمت گذاشته و هیچکس قصد خرید آن را ندارد. سپس برخی از تولید کنندگان و فروشندگان می گویند که قیمت پایین نیامده است. عده ای خواسته یا ناخواسته با ارائه آمار به آنها کمک می کنند. اشتباه است؛ اجازه دهید کسانی که خانه ندارند نفس راحتی بکشند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعداد فروشنده ها چند برابر خریداران است، گفت: متاسفانه در کشور ما برخی دوست دارند قیمت خودرو و خانه شان بالا برود اما به فکر تورم نیستند. قرار است بالا رود “به نفع هیچ کس نیست.”

خسروی وضعیت اسفبار کنونی بازار مسکن را آرامش بخش خواند و گفت: همه مسئولان، فعالان حوزه مسکن و مردم از انتشار اخباری که بازار مسکن را شعله ور می کند، خودداری کنند. تمرکز باید روی نفع خریدار باشد. اگر متقاضیان واقعی نتوانند آن را بپردازند، هیچ تولیدکننده ای سودی نخواهد داشت. خوشبختانه به اصطلاح قیمت ها از بین رفته و بازار به سمت ثبات قیمت و کاهش قیمت پیش می رود.

بازگشت قیمت برای تبلیغات به معنای برگرداندن قیمت های نادرست است

وی با انتقاد از برخی شایعات مبنی بر مشاهده مجدد قیمت ملک در سایت های اینترنتی گفت: از اردیبهشت ماه که دادستانی از انتشار اصولی و به موقع قیمت آپارتمان و خودرو در سایت ها جلوگیری کرد، قیمت های نادرست بود. پی در پی حذف شده اند.” با این حال، افزایش قیمت ملک از آن زمان به بعد ناشی از تأثیرات بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و منابع انرژی است. نمایندگان مجلس علت افزایش قیمت را بررسی کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: اینکه فعالان شرکت های مجازی مدعی هستند عدم اعلام قیمت ها شفافیت بازار را سلب کرده و یا قیمت ها از اردیبهشت ماه گران شده است برای خریداران مسکن تاسف آور نیست و فقط به خانه خود مراجعه می کنند. وب سایت ها با بازگشت قیمت به صفحات، دوباره باید شاهد تعرفه های به اصطلاح و تبلیغات بی هویت باشیم.

خسروی در بخشی دیگر از سخنان خود به ماده 80 قانون نظام صنفی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده 80 قانون نظام صنفی اعطای پروانه کسب برای اماکن دارای کاربری اداری، تجاری و کارگاهی نامحدود است. ما به آژانس های املاک مستقر در مکان های اداری مجوز می دهیم و جامعه مداخله می کند. این قانون در سه دوره آقایان احمدی نژاد، قالیباف و حناچی اجرا نشده و اجرا نخواهد شد. هر سه این عزیزان در مجلس و دولت و جامعه حضور داشتند. انتظار می رود این قانون از سوی مسئولان رعایت شود. کلیسا نباید قانون را بفروشد.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما