تلاش کیهان برای تایید اظهارات سردار حاجی زاده با انتقاد از مشاوران روحانی

[ad_1]

کیهان در خصوص توئیت حسام الدین آشنا درباره مصاحبه اخیر سردار حاجی زاده نوشت: گزارش سردار حاجی زاده از محتوای انتقادی برخی فرماندهان سپاه از جمله سردار سلیمانی و آقای روحانی واکنش حسام الدین آشنا را در پی داشت.

وی در توئیتر خود در دوران ریاست جمهوری روحانی نوشت: گفتگوهای روسای جمهور و فرماندهان نظامی به صورت فردی یا مشترک رایج است. اما استناد به جلسات مخفیانه و غیبت شخص دیگری چندان قابل اعتماد نیست. به عنوان یک قاعده، جلسات رسمی ثبت می شود، اپراتور اشتباه نکرده و چیزی را حذف نکرده است. “شما فقط می توانید آنچه را که در آن جلسه گفتید بگویید!”

کیهان در ادامه نوشت: هر چند در توئیت حسام الدین آشنا تلاش شد تا اعتراض و موضع انتقادی سردار سلیمانی نسبت به برخی مواضع روحانیت را زیر سوال ببرد، اما حتی اظهارات عمومی این شهید بزرگوار نیز نشان از همین نارضایتی دارد.

همانطور که در مهر 95 هشدار داد: «در جبهه های جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و مردم بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج محصول ترویج این دیدگاه بودند. وقتی مسئولان آدرس اشتباه دادند و صدای خصمانه در جامعه ایجاد کردند، مرتکب خیانت شدند. آزار و اذیت دشمن بدترین نوع خیانت است. دامن زدن به سوء تفاهم از دشمن، از بین بردن حساسیت جامعه و ایجاد تفرقه در آن خیانت است. روحانی بدون شک اولین مخاطب و نمونه کامل این اعتراض سردار سلیمانی بود.

شهید والامقام همچنین در 9 اسفند 97 نسبت به ساده انگاری درباره برجام هشدار داد و گفت: برای دشمن این برجام مثلث است نه مثلث. اوباما فکر می کرد که به موقع به دو طرف دیگر می رسد، اما مرد عجول که آمد، اصرار داشت که سریع دستش را دراز کند و فکر می کرد که خواهد رسید.

دلیل اصرار آنها بر برجام 2 در منطقه این است که می خواهند این حرکتی را که به جهان اسلام حیات بخشیده از ایران اسلامی منتقل کنند. اگر برویم العیاذبالله و در برجام 2 حضور پیدا کنیم، آخرش می شود؟ خیر، قسمت اصلی آن در ایران است. تلاش آنها به اینجا ختم نمی شود و سه تا خواهند داشت زیرا معتقدند منبع باید خشک می شد و آن سرچشمه ایران است.

همچنین ماجرای شکایت سردار سلیمانی از اعتماد به آمریکایی ها در مذاکرات ژنو و بی توجهی به تجهیزات داعش در موصل به روایت امیرعبداللهیان بسیار معروف است.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما