«دولت سیزدهم با وجود یکدست بودن حاکمیت موفق نبوده است»

[ad_1]

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سال 1400 در حالی که به پایان خود نزدیک می شود که علیرغم وعده های امیدوارکننده باشد که به مناسبت تغییر دولت و یکدست شدن حکمرانان داده شده بود، از حرکت به سوی عدالت هنوز خبری نیست و گرانی ها ادامه سیر صعودی را طی می کنند.

گفته شده بود حداقل 6 ماه فرصت لازم است تا دولت جدید برای شرایط مسلط و شرایط را به کنترل خود درآورد. از استقرار دولت سیزدهم اکنون 6 ماه و نیم و از استقرار رئیسجمهور 7 ماه میگذرد، ولی موقعیت نشان میدهد تسلطی بر امور وجود ندارد و مشکلی از معیشت مردم حل نشده است.

در هر سه قوه تحرکات خوبی در جهت بازدید از وضعیت بخش های مختلف کشور به وجود آمده و شعارهای خوبی داده می شود که متمرکزترین آنها “این وضعیت، قابل قبول نیست” است. وعده ها و فرمان هائی هم برای تغییر داده می شوند، ولی اتفاقی می افتد که بهتر شود سفره مردم باعث شود رخ ندهد.

در تبلیغات هم بحمدالله دست حکمرانان جدید باز است. صداوسیما کاملا در اختیار، رسانه های حامی دولت فعال، برای فعالیت حامیانه از دولت و مجموعه حکمرانی موجود در فضای مجازی بودجه بسیار قابل توجهی خرج می شود، ولی اینهمه امکانات تبلیغاتی آشکاره نگاه مردم را تغییر می دهد.

در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که مشکل در کجاست؟ پاسخ روشن به این سوال که اولا با استقرار در صندلی های حکمرانی به این واقعیت پی برده شده است که عالم را با عالم واقعیت و تفاوت عمل زیادی دارد، ثانیا حل مشکلات فقط از کاربلدها و باتجربه های برمیآید.

ثالثا فقط با نگاه به درون نمی توانم برای مشکلات فائق آمد، چون جهان امروز منطقه ای است و مدیریت دولت مجموعه ای درهم تنیده هستند که بدون همیاری نمی توانند کاری از پیش ببرند و رابعا تا زمانی که کارها در دست «مافیاها» قرار دارند، دولت ها و حتی دولت ها را دارند. تمام حکمرانان قوای مختلف نخواهند بر مشکلات فائق آیند. مافیاها، به درون حکمرانی نفوذ کرده‌اند، پاکساوزی را باید از اینجا شکست داد.

آزادسازی بسترهای رودخانه ها و سواحل دریاها، ساختن کالاهای رسوب کرده درگمر و تلاش برای تسریع در صدور مجوز کسب و کارها را همه میبینند، ولی این حقیقت را هم میبینند که این حقیقت اولا با معیشت مردم ارتباطی ندارند و ثانیا بیش از دیگران از آنها میبینند. . شعور مردم را دستکم گرفتن خطای بزرگی است که متأسفانه حکمرانان در تمام نقاط جهان مرتکب آن می شوند.

اگر قصد گره گشایی دارید، بدون دوربین و نمایش و خبرسازی این را انجام دهید و مطمئن باشید که مردم تأثیرگذار هستند که شما را به نتایج ملموس می‌رساند و در زندگی شما را رها می‌کند، نگاه به شما مثبت و تحسینآمیز خواهد بود حتی اگر شما یک ریال هم داشته باشید. از بیت المال برای تبلیغ خودتان خریداری کنید. تبلیغات دشمنان کشور و مخالفان شما هم خود را به خنثی خواهد کرد حتی اگر آنها به ثروت اوناسیس و راکفلر و قارونهای نفتی عرب خرج تبلیغات علیه شما بپردازند.

ما وقتی مانع بنیاد مستضعفان برای گرفتن اموال به تاراج رفته توسط دانهدرشتها میشویم و خانههای 1800 مترمربعی و بزرگتر از اینها را در بهترین نقاط شمال تهران به ثمن بخس در اختیار نورچشمیها قرار میدهیم و افراد 8 هزار نفری را در بالاترین جایگاهها میشیم، هر قدر. هم فرمان صادر کنیم و قانون بگذرانیم و بگذرت عباس قسم بخوریم که مردمی هستیم و میخواهیم عدالت کنیم، مردم باور نخواهند کرد. مردم به عمل مسئولین نگاه می کنند و دنبال این هستند که عدالت را در عمل ببینند نه در شعار.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما