یک “سایبرمن” واقعی برای کمک به مردم!

[ad_1]

همچنین ممکن است از افراد سایبری انتظار داشته باشید، مانند برخی از دکتر. هو، مردم را به جای کمک به مردم در خانه ها و بیمارستان ها به ارتش اندروید تبدیل کنید. اما روبات جدیدی که قرار است به زودی رونمایی شود نظر شما را تغییر خواهد داد.

خوشبختانه این ربات های بامزه فقط شبیه شخصیت های منفی تلویزیون هستند و به گزارش ایسنا، برای جبران کمبودها در مناطقی که از کمبود پرسنل رنج می برند، در نظر گرفته شده است.

این اختراع پیشرفته به نام Beomni 1.0 قرار است در نمایشگاه CES 2022 در لاس وگاس رونمایی شود.

این ربات با لطافت خود مقدار کمی نمک را می گیرد و می تواند بارهای تا وزن 30 کیلوگرم را نیز بلند کند. هوش مصنوعی مغز در نهایت یاد خواهد گرفت که وظایف خود را به طور مستقل انجام دهد.

بئومنی در یک آسایشگاه در کلرادو مورد آزمایش قرار گرفت، جایی که او بیش از سه روز دمای بدن افراد را اندازه‌گیری کرد و دهان آنها را با یک فرار تماشا کرد. حتی برای خوشحالی بیماران با آنها می رقصید.

این ربات دارای دسته هایی است که به آن امکان انجام فعالیت های مختلف از باز کردن درب بطری تا تزریق با سوزن را می دهد.

این ربات که بر روی چهار چرخ نصب شده است، آنقدر قدرتمند است که می تواند روی شن، گل و برف حرکت کند. سازندگان Beyond Imagination معتقدند که Beomni همچنین توانایی کار در انبارها، چیدن میوه و انجام کارهای خطرناک مانند تعمیرات برق را دارد.

یک واقعی

این اختراع زاییده فکر دانشمند آمریکایی Dr. هری کلور او که با نقص پا به دنیا آمده بود، می دانست که باید در تمام عمرش «تکیه پا» بپوشد، و به عنوان یک پسر جوان رویای زندگی در یک بدن روباتیک را داشت.

او بعدها با غلبه بر مشکلات جسمانی خود به متخصص هنرهای رزمی تبدیل شد.

او می‌گوید: «ساخت ربات‌هایی که می‌توانند کار مفیدی انجام دهند به «کار زندگی» او تبدیل شده است. دکتر دکتر می گوید: «این ایده که هوش مصنوعی قرار است دنیا را تسخیر کند و به مردم حمله کند، کمی احمقانه است. کلر، که به ناسا، دیلی میل نیز مشاوره داد.

او همچنین ادعا کرد که اختراع او می تواند در طول همه گیری مفید باشد.

در طول بحران کووید، کمبود کادر پزشکی کافی در سراسر جهان وجود داشت. اگر روبات‌های من در سراسر جهان توزیع می‌شد، می‌توانستیم جان صدها هزار نفر دیگر را نجات دهیم زیرا پزشکان و پرستاران می‌توانند از این روبات‌ها برای درمان بیماران بدون خطر آلودگی استفاده کنند.

ربات Beomni قرار است در چند سال آینده وارد بازار شود. قیمت فعلی حدود 110000 است اما اگر ربات وارد تولید انبوه شود قیمت آن به 50000 کاهش می یابد.

این امید وجود دارد که این ربات بتواند در اکتشافات فضایی و آزمایشات میکروسکوپی آینده مفید باشد و در عین حال توسط محققان زمینی هدایت شود.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما