لواندوفسکی در سال 2021 بهترین بازیکن سال فیفا شد

[ad_1]

مراسم معرفی بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال 2021 برای جایزه بهترین، امشب (دوشنبه) به صورت آنلاین در مقر فیفا در زوریخ با حضور جیانی اینفانتینو، رئیس اتحادیه جهانی فوتبال و مهمانانی از جمله پیتر اشمایکل برگزار شد. دروازه بان افسانه ای دانمارک. این مراسم با اهدای جایزه دستاوردهای ورزشی به کریستین سینکلر، یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان کانادا آغاز شد. سینکلر در 308 بازی ملی 188 گل برای کانادا به ثمر رسانده است.

از بین سه نامزد نهایی، بهترین دروازه بان زنان جهان انتخاب شد که به کریستین اندلر تعلق گرفت. او اولین زن از آمریکای جنوبی است که عنوان بهترین دروازه بان فوتبال زنان را به دست آورده است. دروازه بان 30 ساله شیلیایی برای لیون فرانسه بازی می کند. آن کاترین آلمانی از چلسی و استفانی لین ماری لوب از کانادا که از دروازه پاری سن ژرمن محافظت می کند، دو رقیب کریستین اندلر برای کسب این جایزه بودند.

سپس نوبت به بهترین دروازه بان مرد جهان رسید که به ادوارد مندی، دروازه بان سنگالی چلسی، که نقش کلیدی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان فصل گذشته داشت، اهدا شد. جان لوئیجی دوناروما دروازه بان تیم ملی ایتالیا و پاری سن ژرمن و مانوئل نویر دروازه بان اف سی بایرن مونیخ آلمان دو نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین دروازه بان جهان در سال 2021 بودند که پیتر اشمایکل برنده این بخش را اعلام کرد.

تقدیم زیباترین گل سال 2021 قسمت بعدی مراسم بود که برنده آن توسط یحیی توره ستاره سابق ساحل عاج اعلام شد. گل اریک لاملا برای تاتنهام هاتسپر مقابل آرسنال در 14 مارس در لیگ برتر انگلیس. گل مهدی طارمی به چلسی در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و گل پاتریک شیک برای تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو 2020 دو نامزد دیگر دریافت جایزه فیفا بودند.

با اعلام فاطمه سامورا، دبیرکل فیفا، جایزه بازی جوانمردانه فیفا به اعضای تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم به دلیل مدیریت صحیح ایست قلبی غم انگیز ستاره این تیم، کریستین اریکسن، اهدا شد. دیگر مدعیان شامل اسکات براون هافبک اسکاتلند و کلودیو رانیری، سرمربی سابق سمپدوریا بودند.

در بخش بعدی، برنده جایزه بهترین مربی فوتبال زنان جهان توسط جیل الیس، برنده سال 2019 همان جایزه ای که به اما هیز، سرمربی تیم فوتبال زنان چلسی داده شد، معرفی شد. سارینا ویگمن، سرمربی هلندی که سال گذشته هدایت تیم های ملی بانوان هلند و انگلیس را بر عهده داشت و لوئیس کورتز، سرمربی تیم فوتبال بانوان بارسلونا، دو نامزد دیگر این رده بودند. تیم زنان چلسی در فصل گذشته تمامی جام های داخلی از جمله لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و در لیگ قهرمانان فقط در فینال مغلوب بارسلونا شد.

آرسن ونگر، مربی سابق تیم فوتبال آرسنال فرانسوی و مسئول توسعه فوتبال فیفا، مهمان بعدی این مراسم بود که برنده جایزه بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2021 را اعلام کرد. در میان ملی پوشان ایتالیایی روبرتو مانچینی که با این تیم قهرمان یورو 2020 شد، پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی که فصل گذشته سومین قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را با این تیم به دست آورد و توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی. تیمش که فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، توماس توخل بود که این جایزه را دریافت کرد.

جایزه بعدی که توسط جولیو سزار، دروازه بان سابق برزیل و اینتر اعلام شد، جوایز هواداران فیفا بود که به هواداران تیم های ملی دانمارک و فنلاند به دلیل واکنش آنها به ایست قلبی کریستین اریکسن در یورو 2020 اهدا شد.

قسمت بعدی مراسم رونمایی از برترین های بانوان فوتبال جهان در سال 2021، اعلام اعضای تیم منتخب فوتبال بانوان بود که به شرح زیر است:
دروازه بان: کریستین اندلر
مدافعان: لوسی برنز، رنارد وندی، میلی برایت، ماگدالنا اریکسن
هافبک ها: استفانی بانینی، کارلی لوید، بونانزا
مهاجمان: میدما، مارتا و الکس مورگان

در ادامه آرسن ونگر و لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان ترکیب منتخب تیم فوتبال مردان جهان را به شرح زیر اعلام کردند:
دروازه بان: جانلوئیجی دوناروما
مدافعان: دیوید آلابا، روبن دیاز، لئوناردو بونوچی
هافبک ها: جورجینیو، آنگولو کونته، کوین دبروین
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی

سرانجام نوبت به جیانی اینفانتینو رسید تا بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال 2021 را معرفی کند که اولین بار در بخش بانوان برنده این جایزه اعلام شد. عنوان بهترین فوتبالیست جهان در سال 2021 به الکسیا پوتیاس رسید که فصل گذشته با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. جنیفر ارموسو، هموطن و همبازی پوتیاس و سام کر، ستاره استرالیایی تیم فوتبال چلسی که فصل گذشته با او تمامی جوایز ملی را از آن خود کرد، دیگر مدعیان دریافت این جایزه بودند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما