واکنش تازه طلایی به فیلم حاشیه ساز: سفر رفته‌ام. چه ایرادی دارد؟

[ad_1]

عضو اسبق شورای شهر تهران به بحث و بررسی در خصوص وضعیت مدیریت شهری پرداخت و به برخی حواشی که این روزها سر زبان ها را در واکنش نشان داد.

به گگارش تهران آنلاین، بخشهای مهم سخنان سردار مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهرای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس اسبق تهران بزرگ:

-هنوز قضاوت در شورای ششم زود است ولی تا اینجای کار بین وعده هایی که داده اند و انتظاراتی که ایجاد کرده اند و توقعاتی که از آن ها می تواند فاصله دارد وجود دارد. دوستان شورای ششم ارزشی لازم است به بیایند و از این وضعیت انفعالی که در شورای ششم وجود دارد، خارج شوند.

-زاکانی به جهت پتانسیل، انگیزه و … مدیر توانمندی است و شناخت خوبی از مسائل تهران و مسائل اجتماعی تهران را می فهماند و از سرمایه های انقلاب و کشور است ولی آقای زاکانی نیاز به مشاورانی دارد که در تصمیم گیری هایش به آن نیاز دارد. او کمک کنند تا تصمیماتش جامع، پخته و اجرایی باشد. فرصت هایی که در اختیار دارد نباید از دست برود. فرصت خوبی دریریت شهری وجود دارد و این است که به طور کلی رابطه شورا و شهرداری، مدیریت شهری و مجلس بسیار خوب است. با قوه قضائیه و دولت هم رابطه خوبی دارند و فرصتی ایجاد کرده تا بخشی از چالش ها و مشکلاتی که در ادوار گذشته به دلیل تفاوت نگرش ها در شورا و شهرداری و … از دست رفته است به خوبی استفاده می کنند.

-بزرگترین اشتباه اصلاح صلبان که به صورت مکرر به آن پیغام داده ام این است که خود را با مسائل سیاسی و سیاست زدگی و گذگذته درگیر کردند. می توانستند با آرامش ورود کنند اما پر سر و صدا به گذگذته وارد شدند در صورتی که باید مستندات را به مراجع گگارش می دادند. درگیر شدن با چالش های سیاسی از نقاط ضعفشان بود. در مورد طرح شفافیت، مقابله با رانت خواری و عدم تراکم فروشی شعارهایی می دادند اما این گونه نبود. شعارها جذاب و دهن پر کن بود. کارنامه دوره پنجم شورای شهر تهران هیچ نقطه قابل دفاعی ندارد و فرصت های خوبی از دست داده است.

-محسن هاشمی وقتی در کسوت رئیس شورای شهر تهران عمل می کند قابل توجهی از ایرادات وارد شده بر هیئت رئیسه بود. شوراها باید صریح و شفاف موضع گیری کند و موضوع را جمع می کند اما با شوخی و تعارف نمی توان اقدامی انجام داد. در شهرداری هم این اتفاق می افتد. نجفی برای شهردار شدن ساخته نشده بود. ایشان فرد با اخلاق، با شخصیت، باسواد و خوش فکری بودند. آقای نجفی بیشتر حوزه ستادی، برنامه ریزی و فکر و اندیشه می تواند نیروی موفقی باشد اما در شرایط اجرایی و جسمی شان اقتضا نمی کند. کاری را پذیرفتند که به موقعیت اجتماعی شان ضربه زد

-تخلف با حجم کار است.وقتی بودجه 3 هزار میلیاردی سال 86 به بالای 20 هزار میلیون میلیارد افزایش پیدا می کند به همین نسبت اشتباهاتی ایجاد می کند. پروژه ها و فعالیت ها تولید شده و بیشتر وارد می شوند. باید بگویم زمینه های اشتباهات به همین نسبت بیشتر می شود. اگر حجم فعالیت های مالی شورای چهارم به حجم شورای سوم برسانیم تخلفات به همان نسبت کوچک می شود. نکته دیگر این است که برخی از موارد را سیاسی کردند. شهردار تهران تفاهم نامه ای با نهادی منعقد می کند که کار 20 هزار میلمد اد. تبدیل به مسائل دیگر می شود و تسویه حساب سیاسی به کار ورود پیدا می کند که حواشی دارد. بزرگنمایی کردن اشتباهات از موارد دیگر است.در دوره آقای کرباسچی که با آنها در جامعه هیاهو ایجاد شده و می‌شوند که در شهرداری فساد است ولی در بررسی ها به تعداد ناچیزی رسیده است. جامعه ما مورد بحث قرار دارد و زمینه های بزرگنمایی مسائل کوچک را دارند که اجتماعی هستند. گروه هرگگ در شهرداری منکر وجود تخلف نبودم ولی بزرگنمایی و سیاسی کردن این ها مککلی را حل نمی کند. منکر اشتباه نخواهیم بود. در اجرای املاک چه سر و صدایی به پا شد که بالاخره قوه قضائیه ورود قضائیه ورود پیدا کرد و سیاسیون باز برچسب زدند. اینها جامعه را اذیت می کند و آثار سویی دارد.

پرونده ای برای من درست نکردند. آقای حناچی اظهار نظری کرد که همان زمان جواب تندی دادم. همین روزها هم به مناسبتی همین پیام را گفتم. من که اینجا نشسته ام. قوه قضائیه در برخورد با آقا و آقا زاده نشان داده است که اهل مماشات نیست ن. همان زمان با آقای حناچی صحبت کردم. کاری به گذشته ندارم اما گفتم آبی که ریخته شده جمع نمی شود.

-مساجدی در دوره سوم و چهارم برای استان های مختلف با همکاری شهرداری و به صورت امنایی ساخته شد تا پایگاهی برای اجتماع شهروندان تهرانی باشد بدین ترتیب انسجام و همبستگی حفظ شود. خیلی جاها این اماکن ساخته شد و یکی از این جاها مجموعه ائمه اطهار است و تنها مجموعه ای است که یک وجب فضای تجاری ندارد. امنایی هم است و شهرداری یک ریال بودجه تخصیص نمی دهد و با کمک مردم اداد می. همین الان اعلام می کنم شهرداری هر زمان که می خواهد حسینیه را تحویل بگ. گفته ملکی را در بزرگراه همت دراختیار گرفته ام. آن ملک حسینیه است و سند و مالکیتش برای شهرداری و شهرداری منطقه از آن استفاده می کند. انصاف نیست در تسویه حساب سیاسی، به رقیب خود برچسب بزنید.

-بنده در هیئت نظارت، استان و شهرستان تائید شدم ولی برای اولین بار هیئت نظارت عالی که مرجع رسیدگی به ردصلاحیت شدگان به ردصلاحیت ورود پیدا کرد و بدعت در قانون ایجاد کرد.

-من رد صلاحیت نشدم و به خودم هم حرفی در این خصوص نزدند تنها به بنده کد انتخاباتی نمی دهند. من در توئیتی اعلام کردم که به رئیس مجلس نامه می مجل و می گویم در ککای قانون چنین برخوردهایی وجود دارد. منظور و نیت من از آن توئیت اعتراض به عملکرد هیئت عالی نظارت بود که بر حسب قانون می خواستند هیئت نظارت را در جایگاهی قرار دهد که از حقوق موکلین خود نشسته و را به چالش بکشد.

-من ده سال در شورا و شهرداری بوده ام و به برخی از افراد مطرح و اول هستم. اگر سی در طول این ده سال سندی ارائه کرد که طلایی رانت خورد، سو استیاد کرد، استیاز گرفت، استفاده کرد و … من ممنون میشم را ارائه کند. به صراحت می گویم که تماس بگیرید و ببینید. از سه داماد من دو نفر بیکار هستند. دخترم با دکترای پژوهش هنر بیکار است و در شهرداری آن ها را به کار نگ فت. شرکت داماد دیگر تبلیغاتی دارد. اگر یک بیلبورد برای دامادم که شرکت تبلیغاتی دارد از شهرداری گرفته می شود هر چه می شود کرد. احتیاط کردم به اموال عمومی تعارض نکنم. از اختیاراتی که دارم سو استفاده نمی کند. به صراحت می گویم اگر کسی غیر از این از بنده سراغ دارد بگوید. که در مجادلات سیاسی و ککمکک و تسویه حساب ها افراد پیدا می شوند و حرفی بزنند درست نیست. سند ارائه می دهد. مگر نمی شود من رفیق در بانک سرمایه فرستاده ام. خب من اگر وارد کردم. بانک تبلیغات را مثلا برای دامادم گرفته ام؟ چه کرده ام؟ اگر کاری می کنم باید سندی موجود باشد که من سو استفاده کردم. برخی در حسادت و حب و بغض سیاسی گردش هایی که به طور طبیعی اتفاق می افتد را بولد می کنند. دادگاه باید قضاوت کند و درباره آن حرف بزند. سند و مدرک ارائه دهد.

-شهروندان تهرانی می شناسم که نام پلیس مهربان را به بنده دادند. عدم برخورد با اعتراضات و تجمعات سیاسی و صنفی در دوره های مختلف در دبوع ما هر روز بحران داشتیم. حضور و ارتباط با مردم در دوره بنده رخ داد. به اعتراف دوست و دشمن طلایی دوره پلیس تهران زمان فعالیت من بوده و من روشن است. اگر تصویری از من در جایی که با کسی برخورد کرده ام ارائه دهد. چه کسانی به مسائل حاشیه ای می پردازند؟ بی بی سی و اینترنشنال. تکلیف این ها که روشن است. من فکر می کنم مککلشان با من و امثال من نیست بلکه مککلشان با نظام است.چرا که می توانند به مردم القا کنند. برخی از آنها اقامت گرفته اند. من اینجا ایستاده ام و محل نرفته ام. حالا که سفر ام چه ایرادی دارد؟ افکار عمومی ممکن است در فضای پاسخی داشته باشند اما بعدا که آرام شد قضاوت خواهند کرد.

-در دوره بنده پلیس با مردم به قدری نزدیک شد که شاید برای اولین بار درتاریخ رئیس پلیس پایتخت خود را درمعرض افکار عمومی قرار داد و در انتخابات یک میلیون وششصد هزار رای آورد ونفر دوم شد. چگونه است که کسی به ادعای مدعیان از حقوق بشری که فاقد اطلاعات هستند و بیانیه می دهد و اورا باز می کنند، دفاع کند، بعد از انتشار درانتخابات شرکت شهری می کند و این میزان را می آورد. در واقع تاکید می کنم مککل این جماعت با بنده نیست.با سپاه است با انقلاب است با نظام است و با این روش بدنبال نامید کردن مردم هستند.

من هزاران فرد هزیگر بر حسب کاری که داشتم (به کانادا-تاکید است) رفته ام و قبلا هم سفرهای دیگری انجام داده ام و برگگته ام. مطمئن دوستان ما به جای اینکه توجه کننند وقتی بی سی و منوتو و اینترنشنال به این مسائل می پردازند مشخص است پپت آن قصد و غرضی است. ما در کشورمان قانون و ضابطه داریم و همه چیز سر جای خودش است.

-دختر من دکتری پژوهش هنر دانشگاه الزهرا است. نمی توانم با ارتباطاتم او را عضو هیئت علمی کنم یا در شهرداری استخ همسر او هم در خانه بیکار است. من اگر از فرصتی در اختیار فرزندانم بگذارم ظلم را در حق دیگران بگذارم.

-هرگز به شورا بر نمی گردم. گاهی کاری الزامی می شود حتما انجام می دهد در انجام باید در توانم باشد ولی برای کار و پست این طرف و آن طرف راه نمی افتم. در طول زندگی ام انجام نداده ام و انجام نمی دهم.

-توصیه به مردم و مردم و جوانان می کنم که از بازنشر و انتشار کلیپ هایی که در گوشی ها وجود دارد به صحت و سقم و پیامدها توجه کنید. دشمن یک کلام چهل میلیون کلام می کند تا مردم را نا امید کند و بین مردم اختلاف ایجاد کند. باید هوشمندانه برخورد کنیم. ما مخالف با رانت خواری و فساد هستیم. پاسخگویی را مسئولین می دانیم و معتقدیم شفافیت نیاز دارد. قانون تعارض برای کشورمان نیاز دارد. قانون شفافیت مسائل اداری و مالی برای کشور ضروری است. این است که می تواند جامعه ملتهب را آرام کند. باید لیست اموال را در سامانه بسازید، بنابراین باید در قانون تعارض استفاده کنید و شفافیت کنید.

-در پایان هم گلایه وانتظاری که از چندین متدین، انقلابی، مسجدی، هیئتی، حزب الهی دارم این است که از بازنشر دادن و قضاوت درمورد این اخبار حداقل تحقیق کنند. سوال ساز. سوابق فرد را ببینند وبعد وارد فضایی می شوند که خواست دشمنان است.بنده قبلا شماره تماس خودرا داده ام بازهم می دهم 09121123690 هر شهروندی حق دارد از دوره مسئولیت بنده در پلیس وشور شهر در حدود وظایف واختیاراتم سوال کند .وبنده مکلف به پاسخ دادن هستم.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما