ورزشگاه امام رضا؛ آکادمی تخصصی دو و میدانی

[ad_1]

روزنامه خراسان: بر اساس تفاهم نامه ای که فی مابین موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و فدراسیون دوومیدانی منعقد شد، ورزشگاه امام رضا (ع) به عنوان مرکز آموزشی و آکادمی تخصصی دو و میدانی به بهره برداری می رسد. در پی انعقاد تفاهم نامه بین فدراسیون دوومیدانی و آستان قدس رضوی، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس که پیش از این به عنوان مرکز آموزش دو و میدانی کشورهای اسلامی راه اندازی شده بود، اقدام به راه اندازی استعدادیابی و آموزش کرد. مرکزی به نام “آکادمی دو و میدانی پیشرفته”.

این تفاهم نامه با هدف استفاده حداکثری از مهارت ها و فرصت های یکدیگر، نهادینه سازی روحیه پهلوانی و اخلاق مداری و توسعه و ترویج فرهنگ رضوی منعقد شد. پس از حضور دهلانا الحمدا رئیس فدراسیون دوومیدانی آسیایی ایران در آذرماه سال جاری و دیدار با هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران، الحمده از ورزشگاه مجهز و تخصصی امام رضا (ع) بازدید کند. در اسرع وقت . این مجموعه با هدف ایجاد بستری برای استعدادیابی و تربیت ورزشکاران در رده های سنی پایه و در عین حال بهره برداری حداکثری از ظرفیت های بالقوه مجموعه ورزشی امام رضا (ع) با برگزاری اردوها و مسابقات به هر شکل ممکن است. .

برگزاری مسابقات بین المللی دوومیدانی تحت عنوان جام امام رضا(ع) در این مجموعه ورزشی و حتی پیشنهاد اضافه شدن این مسابقات به تقویم کنفدراسیون دو و میدانی آسیا از دیگر دستاوردهای تفاهم نامه فدراسیون دوومیدانی و آستان قدس رضوی بود. همچنین سال آینده ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان مسابقات قهرمانی کشور و دوومیدانی باشگاه های کشور خواهد بود. هدف از این کار ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزش کشور به ویژه در رشته دوومیدانی به منظور ایجاد و نهادینه سازی شخصیت قهرمانی در بین قهرمانان با پرورش روحیه معنوی ورزشکاران است.

ظرفیت استثنایی

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در مراسم امضای تفاهم نامه با حضور رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از زمین استفاده می کنیم. به ویژه پیست تارتان این ورزشگاه با آخرین استانداردها و تنها پیست کلاس A است که با بهره گیری از این ظرفیت استثنایی می تواند ورزشکاران دوومیدانی را به خوبی پشتیبانی کند.»

علیرضا تاجفیروز با بیان اینکه ما به رسالت خود واقف هستیم، تاکید کرد: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با 25 رشته ورزشی آقایان و 17 رشته ورزشی بانوان و امکانات و تجهیزات مدرن نقش مهمی در توسعه این ورزش داشته است. برای زائران و مجاوران شهر مقدس مشهد بازی.

در کمتر نقطه ای از کشور مجموعه ای با این امکانات گسترده در حال حاضر در شهر مشهد با عنایت حضرت رضا (ع) و حمایت تولیت محترم و مدیران ارشد آستان به بهترین شکل ممکن فراهم شده است. -قدس.”

رشته های مهار شده در استان

رئیس فدراسیون دوومیدانی در این نشست با بیان اینکه ورزشگاه امام رضا(ع) مایه مباهات مشهدی ها و به عنوان یک برند در ورزش دیده می شود، بر برپایی مسابقات معتبر دو و میدانی با حضور ورزشکاران اسلامی تاکید کرد. کشورها . هاشم صیامی افزود: خراسان رضوی با بهره مندی از ورزشکاران صاحب نامی چون حسن تفتیان، ظرفیت های زیادی در رشته دو و میدانی دارد. با توجه به مسائل مختلف در حوزه دو و میدانی به ویژه در خراسان رضوی، تشویق می‌شویم برای بهبود وضعیت فعلی از متولیان ورزش آستان قدس رضوی حمایت کنیم.» وی با یادآوری اینکه دو و میدانی رونق و مدال است، گفت: چشم انداز ما دستیابی به سکوهای درخشان در میادین جهان است و در این راستا از مسئولان موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، فدراسیون دوومیدانی می خواهیم حمایت کنند. نگاه ملی به این ورزش.” کردن.

با وجود کیفیت پیست تارتان ورزشگاه امام رضا (ع) و رعایت تمامی استانداردهای جهانی، امکان برگزاری مسابقات بزرگ و تورنمنت های تخصصی در این شهر وجود دارد. صیامی با بیان پیشنهاد خود برای برگزاری مسابقات دو و میدانی در کشورهای اسلامی به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) این امر را گامی بلند و گامی بلند در جهت توسعه این رشته دانست و افزود: دو و میدانی در مشهد و کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی قول داد از قهرمانان صاحب نام جهان دعوت کند و با مجوز فدراسیون دوومیدانی آسیا مسابقات دو و میدانی در سطح کشورهای اسلامی را به عنوان ورودی المپیک 2021 در نظر بگیرد.» رئیس فدراسیون دوومیدانی از مدیر موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با عضویت در هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی برای گسترش ابعاد فرهنگی این رشته به این فدراسیون ملحق می شود. زیرا احترام به فرهنگ از ضروریات ورزش امروز است و از آسیب های اخلاقی و اجتماعی جلوگیری می کند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما