(ویدئو) عاطفه احمدی تنها زن ایرانی در المپیک زمستانی

[ad_1]

عاطفه احمدی تنها زن ایرانی است که جواز حضور در المپیک زمستانی پکن س.کن س.اک را کر

به گزارش فرارو، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: عاطفه احمدی ایرانی مدت کوتاهی پس از این که مسابقات قهرمانی راه برود، اسکی را یاد گرفت، اما مسیر زمستانی برای این جوان 21 ساله کاملاً هموار نبوده است.

احمدی گفت سه ساله بود که والدینش برای اولین بار او را روی اسکی گذاشتند. این ورزککار که اهل آبعلی در شرق تهران است، میگوید: آنقدر کوچک بودم که نفهمیدم این تکه های چوب برای چیست، اما یاد گرفتم.

پدرش عضو تیم ملی اسکی و مربی تیم بانوان بود. احمدی گفت: زمانی که حدیث خواهرم اولین مسابقات خود را شروع کرد، گریه میکردم، چون میخواستم او را دنبال کنم.

یکی از سوغاتی هایی که خواهرش از بازی های المپیک زمستانی جوانان 2012 در اتریش به ارمغان آورد، نشان بازی ها بود. عاطفه احمدی گفت: از همان زمان بود که رویای المپیک را شروع کردم. به یاد دارم که در کودکی به طرز نایانه های نج حلقه المپیک را در پپت دفترم میکیدم. من خودم را متقاعد کردم که در آن شرکت خواهم کرد، بدون اینکه واقعا بدانم بازیها چگونه است.

او گفت که رقبای بین جهانی با شنیدن اینکه او از ایران است، شوکه شم. از من می‌پرسند برف داریم یا نه… فکر می‌کنند ما کشوری بیابانی مثل تمانس سرسس. اما حتی در تابستان نیز می توانید این ورزش را در دماوند یا علم کوه انجام علم کوه انجام دهید، یخچالهایی که 5600 متر ارتفاع دارند.

وی افزود که آنها همچنین از اینکه زنان در یک ککور اسلامی اسکی میکننند گگفت زده میشوند. من به آن‌ها می‌گویم که دین مانع ورزش زنان نمی‌شود.

ایران دارای پیست اسکی است که ورود به آن‌ها برای زنان و مردام بلع است

عاطفه احمدی در 10 سال برای اولین مسابقه خارج از ککور به قزاقستان سفر کرد و در 16 سال به تیم ملی پیوست.

اولین ن نامیدی بزرگ احمدی در آستانه بازیهای المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی رقم خورد. او گفت: من بی نهایت انگیزه داشتم. 17 بودم و میخواستم تاریخ ساز شوم و جوانترین اسکی باز ایرانی باشم که به المپیک رفته است. اما کمیته او را انتخاب نکرد و گفت که او خیلی جوان است.

عاطفه گفت: من ويران شده بودم. دو هفته گریه کردم. می‌خواستم اسکی را ترک کنم. دو ماه بعد، دوباره تمرین را شروع کردم. می‌خواستم به همه ثابت کنم با وجود سنم چه‌هایی دارم.

احمدی که می‌خواهد سفر ناتمام پدرش را بکند از بودجه‌ای که باید به ترک ورزش حرف‌های کرد، به پایان برساند.

در سال 2019 او در مسابقات قهرمانی جهان در اسلالوم چهل و ششم شد و در سال 2021 دقیقا در همان مکان به پایان رسید.

یکی از تنها سه ایرانی که قرار است در شن شرکت کند، در شرکت خود به نماد تبدیل شده است و امیدوار است الگوی سایر زنان جوان باشد.

وی گفت: من در یک شهر سنتی متولد شدم که در آن تعداد زیادی ورزککار زن حرفهای وجود ندارد. دختری از منطقه ما که بزرگترین میدان ورزشی جهان می‌رسد می‌تواند ش.د شلد الد الد

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما