پیاز؛ یک ضد سرطان واقعی و در دسترس

[ad_1]

یک متخصص طب سنتی گفت: یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در سراسر دنیا به ویژه در ایران پیاز است که آنرا بیشتر در غذاها به عنوان چاشنی استفاده می کنند، خوردن پیاز فواید باورنکردنی بسیار دارد که در طب سنتی نیز مصرف آن توصیه شده است.

به گگارش ایسنا، نعمتاله مرادی با اشاراز ضدسرطان و ضد ضد است، اظهار کرد: پیاز باعث جریان بهتر خون شده و با کلسترول بالا مقابله می کند.

وی با اشاره به اینکه پیاز از برخی از سرطان‌ها می‌کند و حتی نمی‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد، عنوان کرد: نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث شود از سرطان معده و سرطان لوله گوارشی شود.

مرادی با اشاره به اینکه پیاز حاوی آنتیاکسیدانهایی مانند آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند، بیان کرد: نتایج یک پژوهش نشان می دهد عصاره پیاز می تواند تکثیر سلولهای سرطانی را بگیرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در فرهنگ آشپزی ما همیشه پیاز برای طعم دار کردن خوراکی ها استفاده می شود، می شود، ادامه داد: بهتر است پیاز سفید را در مقایسه با پیاز قرمز یا زرد حاوی آنتی اکسیدان های کمتر و بهتر آنرا با مواد غذایی دیگر انتخاب کنید. که سرشار از شوره‌ها است مانند سبزی‌های رنگی مصرف کنید.

وی با اشاره به اینکه پیاز دارای خواص ضدکلستری است، عنوان کرد: این خاصیت پیاز مدیون خواص آنتی اکسیدانی و امگا 3 در آن است که به کمک امگا 3 خود به میزان تری کلیرید خون کمک می کند.

مرادی با اشاره به اینکه پیاز از برخی از سرطان ها می تواند و حتی می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد، می افزاید: نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که پیاز می تواند باعث افزایش سرطان معده و لوله گوارش شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه برای استفاده بیشتر از آنتی اکسیدان ها از پیاز قرمز یا زرد استفاده کنید، می توانید از پیاز برای انواع سالادها استفاده کنید و زمانی که می خواهید پیاز را بپزید یا سرخ کنید از روغن زیاد استفاده کنید.

وی افزود: پیاز خام آنتیت‌های بیشتری دارد و پخت و پپ میزان این ماده غذایی را به میزان کم می‌دهد.

مرادی کرد: پیاز به تنهایی معجزه نمیکند و زمانی خواص این ماده غذایی بیشتر می شود که در چهارچوب یک تغذیه سالم و حاوی میوه و سبزی های سرشار از آنتی اکسیدان مصرف شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید پیاز برای رگهای خونی، عنوان کرد: این خصوصیت پیاز به پای سیر نمی رسد، اما باید بداند که پیاز به گردش خون کمک بسیاری می کند که مطالعات نشان می دهد افراد روزانه سوپ پیاز میخورند کمتر دچار انباشتگی جرم می شوند. در رگهای خونی‌شان می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیاز حاوی آنتی اکسیدانها و ترکیبات سولفیدی است، برای همین برای رگها مفید است، توضیح داد: همچنین باید بدانید که این ماده غذایی مفید حاوی امگا 3 بوده است که میزان کلسترول خون را پایین می آورد و پتاسیم موجود در آن، نمک بیش از حد است. اندازه بدن را دفع می‌کند و برای همین قلب و رگ‌های خونی را در سلامت نگه می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه پیاز ماده غذایی مفید برای مصرف یک بیماری به یک مصرف است، عنوان کرد: به عقیده برخی از متخصصان نباید در مصرف آن مصرف کرد، زیرا حاوی میزان قابل توجهی از گلوسید است، اما همین پیاز گلیسیرید خون را کاهش می دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی شود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما