چند بار می توان از ماسک N95 استفاده کرد؟

[ad_1]

ماسک های با کیفیت خود را معمولاً در کجا نگهداری می کنید؟ در چند کیسه کاغذی قهوه ای با روزهای هفته مشخص شده و در قفسه قرار داده شده است؟ آیا نزدیک در خروجی آویزان شده اید؟ آیا آن را در یک کیسه پلاستیکی در جیب یا کوله پشتی خود قرار می دهید؟ یا گاهی اوقات آن را در جیب یا کف ماشین خود پیدا می کنید؟

اکنون که ماسک‌های باکیفیت برای محافظت در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا مورد نیاز است، توصیه‌های پزشکی شنیده می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید کارکنان مراقبت های بهداشتی می توانند تا پنج بار از ماسک N95 استفاده کنند. با این حال، کارشناسان می گویند هر چند وقت یکبار هر فرد می تواند با خیال راحت از این نوع ماسک ها استفاده کند به نحوه استفاده از آنها بستگی دارد.

به عنوان مثال، استفاده از ماسک N95 برای رفتن به فروشگاه مواد غذایی با استفاده از آن در تمام طول روز در محل کار بسیار متفاوت است.

ریچارد فلاگان که در مؤسسه فناوری کالیفرنیا درباره ماسک‌ها و آئروسل‌ها مطالعه می‌کند، می‌گوید: «مدت زمانی که از ماسک استفاده می‌کنید مهم‌تر از دفعات استفاده از آن است».

او به طور کلی توصیه می کند استفاده از ماسک N95 را به حدود دو تا سه روز محدود کنید.

فلاگان می گوید که با هر نفسی که در یک ماسک 1995 می کشید، ذرات روی آن جمع می شوند. اگر ماسک ذرات زیادی را به دام بیاندازد، می تواند تنفس را دشوار کند.

او اضافه می کند که این ذرات در عملکرد ماسک اختلال ایجاد می کنند.

چند بار می توان از ماسک N95 استفاده کرد؟

برای مقابله با جنبه مسری تر Omicron از چه ماسک یا ماسکی استفاده کنیم؟

گفته می شود که یک ماسک N95 (N95) 200 میلی گرم ذرات را کنترل می کند که معادل 200 روز استفاده مداوم در هوای بسیار آلوده شانگهای است. اما این همه ماجرا نیست.

نوار الاستیک روی ماسک می تواند فرسوده شود و به خوبی در اطراف صورت شما قرار نگیرد. ماسک همچنین می تواند کثیف یا خیس شود، به خصوص اگر در حین ورزش از آن استفاده کنید. همه این عوامل بر کیفیت ماسک تاثیر می گذارد.

دکتر لینزی مر، استاد مهندسی عمران و محیط زیست ویرجینیا که در انتقال ویروس تخصص دارد، می‌گوید 40 ساعت استفاده عمومی، چه در پنج دوره هشت ساعته و چه در دوره‌های کوتاه‌تر، باید خوب باشد. با این حال، باید دید وضعیت ماسک قبل از پایان 40 ساعت چگونه خواهد بود. اگر به وضوح کثیف است، باید تعویض شود.

اگر متوجه هر یک از این تغییرات در ماسک خود شدید، حتی اگر فقط چند ساعت از آن استفاده کرده اید، زمان آن رسیده است که استفاده از آن را متوقف کنید. از آنجایی که ماسک های 95 قابل شستشو نیستند، پس از استفاده باید دور انداخته شوند.

با این حال، اگر متوجه شدید که ماسک پس از یک بار استفاده هنوز قابل استفاده است، می‌توانید آن را در یک کیسه کاغذی قهوه‌ای رنگ در مکانی خشک برای یک یا دو روز نگهداری کنید. ماسک را در ظرف دربسته نگهداری نکنید.

قیمت خرید ماسک AN95 در ایران

قیمت این نوع ماسک در ایران از ماسک های جراحی بالاتر است اما در بازار می توانید قیمت های متفاوتی را مشاهده کنید. به طور کلی ده عدد ماسک AN95 با قیمتی بین 50 تا 60000 تومان می توانید پیدا کنید. قیمت این ماسک ها به صورت تکی بین 15 تا 17 هزار تومان است.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما