اگر حقایق را به جامعه نگویید، دشمن به ناحق می گوید

[ad_1]

فرارو- رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از پرستاران و خانواده های شهدای مدافع سلامت، سیره و سخنان حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را مظهر عظمت، قدرت معنوی و فکری حضرت زینب کبری (س) برشمردند. بانوان و با تبیین ابعاد مختلف «ارزش مراقبتی و سختی و تلخی این حرفه شریف»، تقویت جامعه مراقبتی را از دیدگاه های مختلف نیاز اصلی مراقبین دانستند و تحقق این نیاز منطقی را امری ضروری دانستند. وظیفه کارکنان دولت و یک ضرورت برای حال و آینده کشور و جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به تمامی پرستاران و فعالان عرصه درمان و سلامت گفت: وجود همه کوشش های نزدیک بین گذشته و حال اعم از غربی های مستبد، ذلت بار است. زنان می توانند اقیانوس وسیعی از صبر و اوج بزرگی از خرد و احتیاط باشند.

رهبر انقلاب صبر حضرت زینب(س) در برابر بلایا را وصف ناپذیر خواندند و افزودند: با توجه به توهین اراذل و اوباشی که جرأت کردند «مسئولیت سنگین و برخورد با دهها تن از این بانوی بزرگوار خاندان نبوی» را متاسف و اندوهگین کردند. زن و بچه «و» صبر زیبا در مراقبت از امام سجاد (ع) «از مظاهر عظمت است، حضرت زینب از نظر روحی یک زن است.

وی در تبیین سیره حکیمانه و قدرت فکری این بانوی بزرگ به سیره متفکرانه و سخنان شگفت انگیز حضرت زینب در برابر حاکمان جابر و به یاوه گویی هایی چون ابن زیاد و یزید اشاره کرد و گفت: عوامل قیام توبه در کوفه.

رهبر معظم انقلاب از «جهاد روایی و اعلامی» به عنوان یکی دیگر از ابعاد درایت و تدبیر حضرت زینب (س) یاد کردند و افزودند: ایشان با روایت واقعی، مؤثر و ماندگار کربلا، فرصتی برای غلبه بر روایت دشمن ندادند. واقعیت.”

وی با تکرار تاکید قبلی خود بر لزوم روایت واقعی از «حقایق جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث مختلف 42 سال گذشته»، گفت: «و با اشاره به جایگاه ظالم و مظلوم، اقدامات سرکوبگرانه مداوم خود را توجیه می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ارزش‌های پرستاری گفتند: هدف اصلی این ارزش‌ها کمک به نیازمندان یعنی بیمارانی است که در همه امور نیازمند توجه و کمک پرستار هستند.

رهبر انقلاب، مراقبت را اجر مضاعف الهی دانستند و افزودند: ایجاد امنیت معنوی برای بیمار، بستگان بیمار و همه مردم، از دیگر ارزش‌های برجسته مراقبت است و جامعه مراقبت از آن برخوردار است. حق همه ملت است.»

وی همچنین با اشاره به شادی استکبار جهانی از رنج ملت ایران که خود را در حوادثی مانند «کمک به صدام در انجام بمباران شیمیایی و تحمیل درد و رنج عمیق بر مردم شهرهای مرزی ایران» نشان داد. تحریم مواد مخدر ملت ایران وی افزود: زیرا با توجه به این واقعیت ها، پرستاران با تلاش و از خودگذشتگی برای لبخند زدن به بیماران و عزیزانشان دست و پنجه نرم می کنند، در واقع با استکبار مبارزه می کنند. کینه توزی که ارزش مضاعف جامعه پرورش دهنده در ایران اسلامی است.»

رهبر معظم انقلاب ماهیت پرستاری را «مراقبت شبانه روزی رنج بیماران و رسیدگی به آنها» به تلخی و تند خواندند و فرمودند: «در برخی مواقع مانند دوران دفاع مقدس یا کرونا، اینها مشکلات چند برابر شده است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: همانطور که در دوران جنگ تحمیلی پزشکان، پرستاران و امدادگران زیر بمباران کار می‌کردند، پرستاران در دوران کرونا نیز با افزایش ساعت کاری، کاهش مرخصی، مراجعه به بیمارستان در تعطیلات نوروزی و مشاهده دردناک مرگ بیمار این کار را انجام دادند. انجام شده. «و همکاران من دو برابر سختی و خطر یک بیماری کشنده را تحمل کردند.

وی با تاکید بر لزوم درک و ارزش گذاری ملت برای این نیازها، حضور گروه هایی مانند دانشجویان، دانشگاهیان و جوانان کمک پرستار در دوران کرونا را حقایقی درخشان برشمرد و افزود: این تعهد و احساس مسئولیت بیش از حد به وجود آمده است. در مقاطع مختلف به عنوان مبارزات انقلاب و دفاع مقدس نشان دهنده هویت زنده، بانشاط و وظیفه شناس ملت ایران است.

رهبر معظم انقلاب حرکت عظیم علمی در کشور را نشانه و محصول این هویت رو به رشد دانستند و بیان داشتند که قهرمانانی چون شهیدان سلیمانی، فخری زاده و شهریاری از این حقیقت و هویت بزرگ بیرون می آیند.

وی با نگاهی به تهی بودن روایت هنری از نیازها و سختی های مراقبت و حوزه ها و مضامین هنری متعددی که این رویدادها به خود می گیرد، گفت: هنرمندان مسئولیت پذیر و متعهد باید در قالب های مختلف به میدان و این سرمایه عظیم فرهنگی بیایند. هنرها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با تأکید بر سؤال از مددکاران گفتند: خواسته اصلی مددکاران در یک جمله «تقویت جامعه مراقب» است که لازمه حال و آینده کشور است.

وی افزود: پرونده کرونا نشان داد که اگر جامعه مراقبتی توانمند نشود، در مراکز آسیب خواهیم دید.

رهبر انقلاب «اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری» را یکی از خواسته‌های خاص پرستاران خواندند و در رابطه با اولویت‌های خود گفتند: این قانون 14 سال پیش تصویب شد، اما متأسفانه تا آخرین روزهای سال قبل. دولت من اصرار داشتم که وزارت بهداشت در آن دولت باشد و موضوع تعرفه ها را پیگیری و اجرا کند.

«کمبود پرستار و لزوم تکمیل سرانه آن در مقابل تخت‌های بیمارستانی» و «مسئله امنیت شغلی» دو خواسته دیگری بود که رهبر معظم انقلاب ضروری دانستند و فرمودند: «اما قراردادهای کوتاه‌مدت تکمیل می‌شود». با پرستاران و بعد از مدتی اخراج می شوند در حالی که پرستار باید شغل داشته باشد و نباید کارگر فصلی محسوب شود.

«بازسازی شبکه بهداشت و درمان کشور» و «توزیع عادلانه پزشکان» دو موضوع دیگری بود که مقام معظم رهبری در رابطه با نظام سلامت مطرح کردند.

وی با نگاهی به آثار و دستاوردهای بسیار خوب نظام سلامت در دهه 60 و اوایل دهه 70 با محوریت بهداشت و پیشگیری گفت: البته درمان لازم است اما پیشگیری بهتر است و باید شبکه بهداشت و درمان را بازسازی و تقویت کرد. با هزینه کمتر، سلامتی بهتری برای مردم فراهم کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توزیع پزشکان در مناطق مختلف را ناعادلانه توصیف کردند و افزودند: در مورد کمبود یا کفایت پزشک صحبتی نمی‌کنم، اما توزیع پزشک در نقاط مختلف کشور عادلانه نیست و باید به این موضوع توجه شود. اراده. “

رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود توکل به خداوند متعال، یعنی کار و تلاش، توکل به وعده نعمت های الهی و یاری در همه امور زندگی و کشور را خواندند و ابراز امیدواری کردند: فردا بهتر از امروز خواهد بود و خداوند به ملت ایران پیروز و سربلند در همه عرصه های رویارویی با دشمنان خواهد داد.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما